Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sposobnost, da te vrne v mlada nora leta

Zastava 850

Avtor prispevka: Anže Jereb
Današnja mladina se tega ne spominja, ampak fički so bili včasih zakon. Ne zaradi varne konstrukcijske zasnove ali posebnega udobja, pač pa zato, ker so pred desetletji mobilizirali takratno Jugoslavijo. In še izdelovali so jih pri 'nas'.
Sposobnost, da te vrne v mlada nora leta
Foto: Miha Kokalj
9. 5. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0
tvoj volan zastava 850 - Ivan Rožnik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kot se zgodi z večino stvari, je tudi pozneje 'fičko' oziroma zastava 750 (850) na svoji priljubljenosti izgubil, cene rabljenih pa so padle. Pred kakšnimi petnajstimi leti celo do te mere, da smo jih za nekaj tolarskih tisočakov fantje redno kupovali, se z njimi po gozdnih poteh vozili kak teden, dokler niso razpadli. Potrdim lahko, da fičo ni pravo kleno terensko vozilo. Poškodovane in nevozne smo seveda odpeljali na odpad. No, ampak danes so ti avtomobili bistveno bolj redki, zato je njihova vrednost večja, prav tako so bistveno bolj atraktivni. Ivan Rožnik to dobro ve.

Ivan, zakaj ravno fičko?

Pri naši hiši imamo servisno delavnico že več desetletij in praktično od samega začetka se pri nas popravljajo tudi fički. Včasih seveda pogosteje, danes pa so to redka vozila in jih na naših dvigalih ne vidimo ravno vsak dan. Predelava tokčno tega avtomobila je dejansko nastala po čistem slučaju, saj je bil prav tale v službi PTT le kakšno leto in pol, potem pa je ob nesreči in bližnjem srečanju z ograjo mostu izgubil streho. Ker ga v delavnicah PTT takrat niso po letu dni popravili so se odločili za prodajo. V osnovi je bil kupljen za rezervne dele oziroma za v "razhod". Pri začetku razdiranja pa se je pokazalo, da je skoraj nov. Torej popravilo potrebnih delov in dokončna odstranitev strehe pa imamo današni izdelek iz leta 1986.

Je to edini avtomobil, ki si ga predelal? Morda edini fičko?

Zame in za sina Primoža je bil v tolikšni meri prvi, nikakor pa ne edini. V Horjulu jih je bilo pred leti kar nekaj, bi skoraj lahko ustanovili svoje 'Fičo' društvo. Nekateri med njimi so bili precej predelani, imeli so navite motorje in spremenjeno kopico ostalih stvari. Okoli deset smo jih predelali. Sicer pa smo v svojih časih vozila dokaj pogosto predelovali, tudi druge znamke, veliko je bilo fiatov.

Koliko časa si že lastnik? Kaj vse si spremenil?

Lastnik tega fička sem od poletja 1985, registriran in s pridobljenimi A-testi je od junija 1986. Opis sprememb je kar dolg. Med najbolj pomembne seveda spadajo vse ojačitve podvozja in zgornjega dela vozila z jeklenimi povezavami in zaščitnim lokom. Zaradi teh je ta fičo dobrih 100 kg težji od navadnega, kljub odstranjeni strehi. Pa seveda male dodelave motorja, da kljub dodatni masi še vedno lahkotno potegne. Celo bolj od originalnega, pri čemer je tale tako ali tako 850-kubični, torej najmočnejša serijska izvedenka, ki je zapeljala iz Kragujevca. Poraba pa ni pomemben faktor, ampak, če vas res zanima, okoli 7 litrov, tudi manj.

Kako je z rezervnimi deli? Se veliko voziš?

Za rezervne dele zaenkrat s sinom nimava veliko težav, ker je teh kar nekaj na zalogi doma še iz prejšnjih let. Če pa se česa ne dobi več v naših trgovinah, je italijanski Trst blizu. Veliko delov je praktično enakih kot v fiatu 600D in nekaterih ostalih modelih, tako da rezervni deli niso težava. Do sedaj smo od predelave prevozili okoli 70.000 km. V prvih letih manj, nato je bil po opravljenem sinovem izpitu to njegov prvi avto, v dveh letih pa je z njim prevozil okoli 50.000 km. Po tem pa je postal izletniško in uživaško vozilo. Danes z njim na sladoled in podobne izlete vozim vnuke, ki se v njem počutijo odlično.

Kaj ti je na njem najbolj všeč?

Njegova sposobnost, da te vrne v mlada nora leta. Drugače pa majhnost, preprostost in gokart vožnja čez ovinke. Se pozna, da je majhen in lahek, zato tudi prostorninsko majhen motor nima težav in se z veseljem zavrti. Tudi parkiranje pred kakšnim nakupovalnim centrom je pravi hec, to smo v današnjih časih in velikih avtomobilih praktično že pozabili.

Imaš še kakšno staro vozilo?

Imam, vozil je pravzaprav kar nekaj. Recimo yugo 45 in kar nekaj Tomosovih avtomatikov, pa motor gogo 200 letnik 1954, BMW R65 letnik 1982, sin pa chevrolet impala letnik 1974 in motor BMW R80RT letnik 1986.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |