{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sposobnost, da te vrne v mlada nora leta

Zastava 850

Avtor prispevka: Anže Jereb
Današnja mladina se tega ne spominja, ampak fički so bili včasih zakon. Ne zaradi varne konstrukcijske zasnove ali posebnega udobja, pač pa zato, ker so pred desetletji mobilizirali takratno Jugoslavijo. In še izdelovali so jih pri 'nas'.
Sposobnost, da te vrne v mlada nora leta
Foto: Miha Kokalj
9. 5. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0
tvoj volan zastava 850 - Ivan Rožnik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kot se zgodi z večino stvari, je tudi pozneje 'fičko' oziroma zastava 750 (850) na svoji priljubljenosti izgubil, cene rabljenih pa so padle. Pred kakšnimi petnajstimi leti celo do te mere, da smo jih za nekaj tolarskih tisočakov fantje redno kupovali, se z njimi po gozdnih poteh vozili kak teden, dokler niso razpadli. Potrdim lahko, da fičo ni pravo kleno terensko vozilo. Poškodovane in nevozne smo seveda odpeljali na odpad. No, ampak danes so ti avtomobili bistveno bolj redki, zato je njihova vrednost večja, prav tako so bistveno bolj atraktivni. Ivan Rožnik to dobro ve.

Ivan, zakaj ravno fičko?

Pri naši hiši imamo servisno delavnico že več desetletij in praktično od samega začetka se pri nas popravljajo tudi fički. Včasih seveda pogosteje, danes pa so to redka vozila in jih na naših dvigalih ne vidimo ravno vsak dan. Predelava tokčno tega avtomobila je dejansko nastala po čistem slučaju, saj je bil prav tale v službi PTT le kakšno leto in pol, potem pa je ob nesreči in bližnjem srečanju z ograjo mostu izgubil streho. Ker ga v delavnicah PTT takrat niso po letu dni popravili so se odločili za prodajo. V osnovi je bil kupljen za rezervne dele oziroma za v "razhod". Pri začetku razdiranja pa se je pokazalo, da je skoraj nov. Torej popravilo potrebnih delov in dokončna odstranitev strehe pa imamo današni izdelek iz leta 1986.

Je to edini avtomobil, ki si ga predelal? Morda edini fičko?

Zame in za sina Primoža je bil v tolikšni meri prvi, nikakor pa ne edini. V Horjulu jih je bilo pred leti kar nekaj, bi skoraj lahko ustanovili svoje 'Fičo' društvo. Nekateri med njimi so bili precej predelani, imeli so navite motorje in spremenjeno kopico ostalih stvari. Okoli deset smo jih predelali. Sicer pa smo v svojih časih vozila dokaj pogosto predelovali, tudi druge znamke, veliko je bilo fiatov.

Koliko časa si že lastnik? Kaj vse si spremenil?

Lastnik tega fička sem od poletja 1985, registriran in s pridobljenimi A-testi je od junija 1986. Opis sprememb je kar dolg. Med najbolj pomembne seveda spadajo vse ojačitve podvozja in zgornjega dela vozila z jeklenimi povezavami in zaščitnim lokom. Zaradi teh je ta fičo dobrih 100 kg težji od navadnega, kljub odstranjeni strehi. Pa seveda male dodelave motorja, da kljub dodatni masi še vedno lahkotno potegne. Celo bolj od originalnega, pri čemer je tale tako ali tako 850-kubični, torej najmočnejša serijska izvedenka, ki je zapeljala iz Kragujevca. Poraba pa ni pomemben faktor, ampak, če vas res zanima, okoli 7 litrov, tudi manj.

Kako je z rezervnimi deli? Se veliko voziš?

Za rezervne dele zaenkrat s sinom nimava veliko težav, ker je teh kar nekaj na zalogi doma še iz prejšnjih let. Če pa se česa ne dobi več v naših trgovinah, je italijanski Trst blizu. Veliko delov je praktično enakih kot v fiatu 600D in nekaterih ostalih modelih, tako da rezervni deli niso težava. Do sedaj smo od predelave prevozili okoli 70.000 km. V prvih letih manj, nato je bil po opravljenem sinovem izpitu to njegov prvi avto, v dveh letih pa je z njim prevozil okoli 50.000 km. Po tem pa je postal izletniško in uživaško vozilo. Danes z njim na sladoled in podobne izlete vozim vnuke, ki se v njem počutijo odlično.

Kaj ti je na njem najbolj všeč?

Njegova sposobnost, da te vrne v mlada nora leta. Drugače pa majhnost, preprostost in gokart vožnja čez ovinke. Se pozna, da je majhen in lahek, zato tudi prostorninsko majhen motor nima težav in se z veseljem zavrti. Tudi parkiranje pred kakšnim nakupovalnim centrom je pravi hec, to smo v današnjih časih in velikih avtomobilih praktično že pozabili.

Imaš še kakšno staro vozilo?

Imam, vozil je pravzaprav kar nekaj. Recimo yugo 45 in kar nekaj Tomosovih avtomatikov, pa motor gogo 200 letnik 1954, BMW R65 letnik 1982, sin pa chevrolet impala letnik 1974 in motor BMW R80RT letnik 1986.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  |