Avtomobilski salon v Ženevi je končno znova odprl svoja vrata. Resda tokrat razstavlja manj razstavljavcev kot v preteklosti, je pa novosti kljub temu nekaj.
Po petih letih je avtomobilski salon v Ženevi ravno danes znova odprl svoja vrata, vsi ljubitelji jeklenih konjičkov pa si jih boste lahko tudi sami ogledali v živo do 3. marca. Tokratna izdaja je precej bolj skromna kot tiste, ki smo jih videli v preteklosti, saj so se za predstavitev svojih novosti odločili samo nekateri veliki proizvajalci avtomobilov. Seveda je v Švici še nekaj manjših proizvajalcev, več pa si lahko preberete spodaj.
BYD
Kitajski proizvajalec BYD morda še ni povsem znan evropskim kupcem, na Kitajskem pa že prodajo ogromno avtomobilov. V Evropo so prispeli lansko leto in na nekaterih tržiščih že ponudili tri električne modele, vsesplošno pa so za Evropo pripravili šest modelov, od katerih enega predstavljajo v Ženevi. Dejansko bo BYD seal U prvi neelektrični model na stari celini, priključnohibridni križanec pa bo gotovo navdušil s številnimi talenti, v prvi vrsti gotovo tudi z ugodno ceno. Posledično se lahko zgodi, da bodo postali cenejši tudi konkurenti, verjetno pa bodo trmasto vztrajali in prodali manj avtomobilov.
Poleg seal U BYD v Ženevi predstavlja še prestižno znamko Yangwang, ki bo kmalu na voljo v Evropi, v prvi vrsti pa bodo kupce iskali z električno različico SUVja U8, ki spominja na land rover defender. Gotovo bo ena največjih prednosti sposobnost obračanja koles in vrtenja v nasprotno smer, zaradi česar se bo lahko na mestu obrnil tudi za 360 stopinj.
Dacia
Dacia je sicer pred nekaj dnevi pokazala osveženi spring, tokrat pa ga predstavljajo tudi v živo. Še vedno bo šlo za majhen električni avtomobil za razumen denar, ki bo pri nas na voljo jeseni, s svojimi kompaktnimi merami in majhno težo 984 kilogramov pa se bo odlično znašel v mestu. S polno baterijo bo lahko prevozil do 220 kilometrov, dva različno zmogljiva elektromotorja pa bosta ponudila ali 33 kW (45 KM) ali 48 kW (65 KM) moči. Poslej bo na voljo cel kup nove dodatne opreme, vedno bodo pred voznikom digitalni merilniki na 7-palčnem zaslonu, izboljšani bodo tudi materiali v notranjosti, vstopni model pa bo verjetno malenkost dražji od aktualnega, ki vas olajša za najmanj 22.900 EUR.
Dacia je sicer pred nekaj dnevi pokazala osveženi spring, tokrat pa ga predstavljajo tudi v živo. Še vedno bo šlo za majhen električni avtomobil za razumen denar, ki bo pri nas na voljo jeseni, s svojimi kompaktnimi merami in majhno težo 984 kilogramov pa se bo odlično znašel v mestu. S polno baterijo bo lahko prevozil do 220 kilometrov, dva različno zmogljiva elektromotorja pa bosta ponudila ali 33 kW (45 KM) ali 48 kW (65 KM) moči. Poslej bo na voljo cel kup nove dodatne opreme, vedno bodo pred voznikom digitalni merilniki na 7-palčnem zaslonu, izboljšani bodo tudi materiali v notranjosti, vstopni model pa bo verjetno malenkost dražji od aktualnega, ki vas olajša za najmanj 22.900 EUR.
Druga velika novost je vsekakor tretji duster, ki nas je v minulih dveh generacijah mnogokrat pozitivno presenetil. Od leta 2010 so jih izdelali že 2,2 milijona, zato je jasno, da gre za priljubljen in za Dacio pomemben model. Podoben je konceptu bigster, tako da v živo izgleda zelo dobro, je pa narejen na platformi CMF-B, zaradi česar je v notranjosti in prtljažniku več prostora, takisto je na voljo več zabavnih in varnostnih tehnologij. Duster ostaja enako dolg, vleče lahko prikolico do 1500 kilogramov, celo 80 kilogramov mu lahko obesiš na streho, je pa zaščitna plastika iz materiala sparkle, ki ni lakiran in je 20-odstotno recikliran. Poleg sprednjega pogona bo na voljo tudi štirikolesni, pomembna informacija pa je, da je od tal oddaljen 217 milimetrov, tako da bo za teren primeren tako za nas, vas, kot za Gorska reševalna vozila.
Lucid
Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Lucid v evropi že ponuja en model, zdaj pa bodo podvojili floto s prihodom drugega. Električni terenec se imenuje gravity in v Ženevi doživlja evropsko premiero. Gre za ogromen SUV s sedmimi sedeži, ki v drobovju prevaža baterijski sklop, ki pospravi 120 kWh elektrike, posledično pa bo lahko s polno prevozil do 650 kilometrov.
Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Lucid v evropi že ponuja en model, zdaj pa bodo podvojili floto s prihodom drugega. Električni terenec se imenuje gravity in v Ženevi doživlja evropsko premiero. Gre za ogromen SUV s sedmimi sedeži, ki v drobovju prevaža baterijski sklop, ki pospravi 120 kWh elektrike, posledično pa bo lahko s polno prevozil do 650 kilometrov.
MG
Tudi kitajski MG stavi na razumno ceno, kar mu je v zadnjih letih prineslo mnogo kupcev in še več denarja. Evropski kupci še niso povsem prepričani v električne avtomobile, takisto niso najbolj poceni, zato pri MGju predstavljajo hibridni MG3. Po velikosti gre za tekmeca renaultu clio in toyoti yaris, vsekakor pa mu ne bo manjkalo moči, saj bo hibridni pogonski sklop ponudil kar 142 kW (194 KM). To pomeni, da bo hiter, po napovedih pa bi lahko bil tudi ekonomičen, saj napovedujejo porabo 4,4 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Tudi kitajski MG stavi na razumno ceno, kar mu je v zadnjih letih prineslo mnogo kupcev in še več denarja. Evropski kupci še niso povsem prepričani v električne avtomobile, takisto niso najbolj poceni, zato pri MGju predstavljajo hibridni MG3. Po velikosti gre za tekmeca renaultu clio in toyoti yaris, vsekakor pa mu ne bo manjkalo moči, saj bo hibridni pogonski sklop ponudil kar 142 kW (194 KM). To pomeni, da bo hiter, po napovedih pa bi lahko bil tudi ekonomičen, saj napovedujejo porabo 4,4 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Renault
Francozi so koncept električne 'petke' pokazali že pred toliko leti, da že skoraj nismo verjeli, da bomo kdaj dočakali proizvodni model. Pa smo ga, končno! Novinec je izdelan na platformi naslednje generacije modelov micra in leaf, enako platformo pa bo uporabljal tudi električni renault 4, katerega vohunske fotografije smo nedavno objavili. Z večjo in polno baterijo bo lahko prevozil do 400 kilometrov, z manjšo okoli 300, na voljo pa bodo trije različno zmogljivi elektromotorji, ki bodo ponudili 70 kW (95 KM), 90 kW (122 KM) in 110 kW (150 KM) moči. Najzmogljivejši renault 5 E-tech se bo 100 km/h pognal v 8 sekundah, vstopni model pa bo v Franciji stal najmanj 25 tisočakov. Za zvok, ki ga avto oddaja do hitrosti 30 na uro, je poskrbel Jean-Michel Jarre, eden največjih ustvarjalcev elektronske glasbe na svetu.
Francozi so koncept električne 'petke' pokazali že pred toliko leti, da že skoraj nismo verjeli, da bomo kdaj dočakali proizvodni model. Pa smo ga, končno! Novinec je izdelan na platformi naslednje generacije modelov micra in leaf, enako platformo pa bo uporabljal tudi električni renault 4, katerega vohunske fotografije smo nedavno objavili. Z večjo in polno baterijo bo lahko prevozil do 400 kilometrov, z manjšo okoli 300, na voljo pa bodo trije različno zmogljivi elektromotorji, ki bodo ponudili 70 kW (95 KM), 90 kW (122 KM) in 110 kW (150 KM) moči. Najzmogljivejši renault 5 E-tech se bo 100 km/h pognal v 8 sekundah, vstopni model pa bo v Franciji stal najmanj 25 tisočakov. Za zvok, ki ga avto oddaja do hitrosti 30 na uro, je poskrbel Jean-Michel Jarre, eden največjih ustvarjalcev elektronske glasbe na svetu.
Druga novost je renault rafale, ki bo kmalu priletel na naše ceste, priletel zato, ker nosi enako ime kot francosko lovsko letalo. Gre za 4,7 metra dolg križanec z nizko streho in dvema hibridnima pogonoma, moč pa bo 146 (199) ali 220 kW (300 KM). Tehnični podatki pravijo, da bo lahko prevozil do 1100 kilometrov, pri čemer bo lahko v prtljažniku za 648 litrov prtljage.
Silence
Če vam je všeč citroën ami boste gotovo navdušeni nad silence S04, ki bo poskrbel za vihar v segmentu mikro električnih avtomobilov. Ker gre za delno britanski produkt, saj je del denarja za ustanovitev znamke priskrbel John Edwards, nekdaj živina pri znamki Jaguar Land Rover, je S04 že na voljo v Veliki Britaniji za najmanj 15.250 GBP (17.840 EUR)(silence S04 L6E). Malenkost dražji silence S04 L7E Britance olajša za najmanj 15.995 GBP (18.710 EUR), pri čemer se lahko slednji požene do hitrosti 85 km/h, šibkejši do 45 km/h. Baterijski sklop pospravi 11,2 kWh elektrike, elektromotor ponudi ali 6 ali 14 kW moči, skupno pa je mogoče prevoziti do 150 kilometrov. Še več, ob nakupu kupec prejme dve izmenljivi bateriji, da se ena lahko vedno polni, so pa v začetku leta 2022 silence S04 prodajali za najmanj 7500 EUR brez baterije, pri čemer je moral lastnik biti včlanjen v klub in plačevati najmanj 20 EUR na mesec, da je na polnilnih mestih svojo prazno baterijo vedno zamenjal z napolnjeno.
Če vam je všeč citroën ami boste gotovo navdušeni nad silence S04, ki bo poskrbel za vihar v segmentu mikro električnih avtomobilov. Ker gre za delno britanski produkt, saj je del denarja za ustanovitev znamke priskrbel John Edwards, nekdaj živina pri znamki Jaguar Land Rover, je S04 že na voljo v Veliki Britaniji za najmanj 15.250 GBP (17.840 EUR)(silence S04 L6E). Malenkost dražji silence S04 L7E Britance olajša za najmanj 15.995 GBP (18.710 EUR), pri čemer se lahko slednji požene do hitrosti 85 km/h, šibkejši do 45 km/h. Baterijski sklop pospravi 11,2 kWh elektrike, elektromotor ponudi ali 6 ali 14 kW moči, skupno pa je mogoče prevoziti do 150 kilometrov. Še več, ob nakupu kupec prejme dve izmenljivi bateriji, da se ena lahko vedno polni, so pa v začetku leta 2022 silence S04 prodajali za najmanj 7500 EUR brez baterije, pri čemer je moral lastnik biti včlanjen v klub in plačevati najmanj 20 EUR na mesec, da je na polnilnih mestih svojo prazno baterijo vedno zamenjal z napolnjeno.
Končno nazaj z nekaterimi novostmi
Beri dalje