In tudi veliko bolj lokalen je bil včasih, zdaj, ko so organizatorji v Ženevi naredili narobe vse, kar se je dalo, pa postaja bruseljski vse bolj pomemben. In zato smo ga obiskali tudi mi, saj so pokazali 5 svetovnih premier.
slika
Alfa romeo junior je prva velika novost in verjetno nova Alfina uspešnica. Sicer smo junior že videli v električni izvedenki, ampak ta ima nov pogon, zato se imenuje ibrida, po naše hibrid, in ta bo skrbela za dobre prodajne številke. Če kaj spremljate avtomobilizem, veste, da je Alfa del skupine Stellantis, kar pomeni tudi, da z njimi deli večino pogonov, zato tega že dobro poznamo iz peugeotov in citroënov. Pa oplov in jeepov, seveda. 1,2-litrski turbobencinski motor ima 48-voltno omrežje, zraven je še 21-kilovatni elektromotor, menjalnik je vedno 6-stopenjski dvosklopčni in baje naj bi na elektriko prevozil več kot 50 odstotkov voženj. Verjetno so mislili v mestih. Lahko si omislite novo podobo starega logotipa legend, veliko je možnosti pri opremi, notri pa najbolj v oči padejo atraktivni športni sedeži znamke Sabelt in 18-palčna lita platišča.
slika
Še bolj atraktiven pa bo junior veloce, ki pa je na elektriko. Kar 207 kilovatov ima, to je 280 ’konjev’, zato bo to najbolj dinamična različica juniorja. Imel bo tudi najbolj neposredno krmiljenje v razredu in torsen zaporo diferenciala na sprednji osi, za dinamične voznike pa bo daleč najbolj pomembna masa – 1590 kilogramov naj bi tehtal, kar je presenetljivo malo za električni križanec. Sprednje zavore imajo kar 380 milimetrov, čeljusti 4 bate, 25 mm nižje je podvozje in platišča so kar 20-palčna, zato pa izgleda tako atraktivno. Baterija ima skromnih 54 kilovatnih ur, doseg 410 kilometrov je zato utopija, ampak OK, je pa pospešek do 100 km/h samo 5,9 sekunde in končna hitrost 200 na uro.
slika
Že na sosdenjem prostoru pa je druga svetovna novost, DS No8. Prvi DS z novim poimenovanjem, N je za Francoze številka, krogec je v obliki diamantka, številka pa pač velikost avta, kot je bilo že doslej. To je novi zastavonoša znamke, velik avto, 4,82 metra je dolg, z 1,9 metra tudi širok, zato je v kabini res veliko prostora in francoskega udobja. Se vidi, da so posnemali DS iz leta 1955 in SM iz 1970, čeprav je to prvi DS, ki je zasnovan kot čisti električni avto. Francozi pravijo, da bo to najbolj umirjen električni avto na trgu, čeprav bo opazen in dovolj poseben z zanimivimi lučmi in dvobarvno karoserijo. 97,2 kilovatne ure naj bi ponujala baterija, zato bo tudi doseg odličen, po WLTP obljubljajo kar 750 kilometrov in celo po avtocesti naj bi jih prevozil 500, ker ima odlično aerodinamiko. Od 230 do 350 ’konjev’ naj bi imel z enim ali dvema elektromotorjema, polnil se bo z največ 160 kilovati na enosmernem toku, na izmeničnem pa v začetku z 11, kasneje pa z 22 kilovati. Na cestah bo v sredini leta.
slika
DS No8
slika
DS No8
slika
DS No8
slika
DS No8
slika
DS No8
slika
DS No8
slika
DS No8
slika
DS No8
Če ste bolj za klasiko, pa bodo za vas verjetno DSi 3, 4 in 7 edition France, ki prinaša črne dodatke z zlatimi poudarki kot poklon francoski kulturi in Parizu ponoči. Niso namenjeni najdražjemu paketu opreme, da bodo vsi DSi izgledali lepo, zato so tukaj še večja platišča, 360-stopinjske kamere, pri 7ki še paket asistenčnih sistemov in volan z zlatimi šivi … No, te pa že lahko naročite.
slika
Citroën C5 aircross bo v novi generaciji kar zanimiv in smo ga že pokazali v Parizu jeseni, Mercedes-Benz pa kaže obliko novega CLA, ki je v Bruslju seveda še lepo zakrita. Ampak občutek imate. In Renault je prvič pokazal notranjost novega twinga. Naslednje leto naj bi pripeljal.
slika
mercedes-benz CLA prototype
BYD Evropi prvič kaže atto 2, ki je tudi mali električni B-SUV z 42-kvurno baterijo, skoraj enako veliko oziroma majhno baterijo ima še Fordova električna puma gen-E s precej velikima prtljažnikoma, zadaj seveda ohranja mega box, še bolj zanimiv pa bo za vse baje poceni hyundai inster, to je mali električni avto, po novem tudi v terenski izvedbi cross z 49-kvurno baterijo. Najbolj zanimivo pa je, da so promocijski material za ta avto posneli na našem Nanosu. Seveda ima Hyundai tudi velike, to bo novi ioniq9 s tremi vrstami sedežev in kar 110-kvurno baterijo. KGM, ki smo ga včasih poznali kot Ssangyong, kaže svoj novi actyon, ime združuje besedi action in young, sicer pa je precej podoben torresu in ima tudi 1,5-litrski bencinski turbomotor.
slika
hyundai inster
Pa Mazda je imela evropsko premiero: šestica je zdaj električna in nič karavan, kar je zelo razočaralo enega kolega, ampak mu bo vseeno všeč, da ima 5 vrat in da sta na voljo dve bateriji, 69 in 80 kilovatnih ur za izvedbo long range.
slika
mazda 6e
In ko sem se že ustrašil, da bo corvette E-ray električen, sem izvedel, da ima za sedežema še vedno 6,2-litrski bencinski osemvaljnik s 500 ’konjički’, spredaj pa dodan še ’160-konjski’ elektromotor in dokaj malo baterijo z 1,9 kilovatne ure. ’Lipicancev’ je zdaj več kot 660, pospešek do 100 km/h pa 2,6 sekunde, tako da sem pomirjen.
slika
smart je postal hecna znamka, včasih so bili to mali oziroma mikro avti, danes pa je znamka v kitajskem lastništvu, tako da zdaj ponuja tudi večje križance. Razstavljeni je sicer koncept, ampak so tudi ostali avti večji. Tesla kaže svoj cybercab, ki naj bi v prihodnosti preplavil ulice, in če bo to res, bodo ceste zelo dolgočasne, ker tako brezizraznega avta pa že dolgo nisem videl, ampak saj to je namen – da smo vsi enaki. Zato je meni malo bolj zaigralo srce pri Rimacu oziroma Bugattiju, kjer kažejo bolide type 35 homage z motorjem W16, štirimi turbinami, 8 litri prostornine in 1600 ’konji’. In 1600 njutonmetri navora. In elektronsko omejeno končno hitrostjo 380 km/h. Nore zmogljivosti!
slika
Prvič smo lahko v živo kjerkoli videli prenovljeni Škodin enyaq, kar takoj v obeh različicah, torej tudi v takšni z nižjo streho zadaj, ki ji pravijo kupe, mi pa dobro vemo, da to ni noben kupe. No, nova je maska, ki jo je prvič pokazal elroq, zdaj pa jo bodo imele postopoma vse škode, da bodo od daleč prepoznavne. Tudi znotraj je malo polikano vse skupaj, tehnika je pa praktično enaka, kot je že bila pri enyaqu, ki sem ga ravno ob koncu leta vozil na Portugalskem.
slika
In še zadnja velika novost, toyota urban cruiser. Res je, vračajo nekdaj že poznano ime za kompakten križanec, v bistvu kul ime, ker je ta avto točno to, urbani križanec. Tehniko si deli s suzukijem e vitara, ker bosta oba nastajala tudi na isti proizvodni liniji, sicer pa ima prilagodljivo zadnjo klop, dve bateriji, 49 in 61 kilovatnih ur, moč motorjev pa od 106 do 135 kilovatov pri štirikolesnem pogonu. Tudi Toyota se je vdala električni noriji, tako da bo kar nekaj takšnih avtov še v prihodnosti.
slika
Preden sem odletel domov, sem še enkrat potočil solzico pri lamborghiniju temerario, ki sicer ima tri elektromotorje, ampak glavni je pa še vedno glasni bencinski V8. Res je ostalo malo avtov s pravimi motorji, ampak to je leto 2025.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Po Bruslju se leto pozna

Leto se še dobro začelo ni, pa je že vrata odprl prvi mednarodni avtosalon – v Bruslju. To je že 101. šov,  ker so očitno začeli šteti že zelo zgodaj svoje salone.

Beri dalje
Z vsemi štirimi
EKSKLUZIVNO
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
EKSKLUZIVNO
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
EKSKLUZIVNO
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
A5 za oceno pet
EKSKLUZIVNO
A5 za oceno pet
domača premiera: audi A5
Iztok Krajnc
Po Bruslju se leto pozna
EKSKLUZIVNO
Po Bruslju se leto pozna
avtosalon: Bruselj 2025
Iztok Krajnc
Kateri je najboljši mali križanec?
EKSKLUZIVNO
Kateri je najboljši mali križanec?
2024 PRIMA B-SUV
Iztok Krajnc
Zgodovina
EKSKLUZIVNO
Zgodovina
Volkswagen passat
Iztok Krajnc
Našli smo najlepšo cesto na svetu
EKSKLUZIVNO
Našli smo najlepšo cesto na svetu
Ekstra: Nissan qashqai & Chile
Iztok Krajnc
Tekmovanje za znanje 2 – finale
EKSKLUZIVNO
Tekmovanje za znanje 2 – finale
Unior
Iztok Krajnc
Tekmovanje za znanje 1
EKSKLUZIVNO
Tekmovanje za znanje 1
Unior
Iztok Krajnc