Ena stvar, ki sem jo ugotovil v vseh letih, odkar se ukvarjam z avtomobilizmom, je, da moraš poznati tudi okolje, kjer nastajajo. Ne samo zgodovine znamk, seveda je tudi ta pomembna, ampak dežela, kjer so nastali.
Ena takšna zanimiva znamka je Hyundai, ki je doma v Koreji. Južni Koreji, jasno, zato sem šel v Seul na salon mobilnosti, kjer je, pričakovano, dokaj majhen (čeprav mednarodni) salon povsem v njihovi vlogi.

Ko je Chung Ju-Yung leta 1947 ustanovil podjetje Hyundai, je seveda imel vizijo, verjetno pa si niti v sanjah ni takrat predstavljal, kako veliko bo postalo. Začeli so z gradbeništvom, potem pa nadaljevali z izdelavo ladij, velikih strojev, zavarovalništvom, investicijami in leta 1967 končno tudi z avtomobili, ker je takrat nastal Hyundai Motor Company. Najprej so izdelovali licenčno cortino, leta ’76 pa je potem že nastal prvi korejski avto sploh, in to je bil hyundai pony.

Mogoče zgolj nekaj številk, da si boste lažje predstavljali vse skupaj: do leta 1992 so že izdelali 5 milijonov vozil, leta ’94 pa presegli izdelavo milijon vozil na leto. Lani so izdelali 100-milijonto vozilo, do leta 2030 pa je plan izdelati 5,5 milijona hyundaijev in genesisov na leto. Ogromne številke, ja.
In kako napredno podjetje so, priča podatek, da so začeli z razvojem alternativnih pogonov že leta ’94, električno sonato EV so mimogrede predstavili že leta ’91, 2000 pa santa fe z vodikovimi gorivnimi celicami. Kot koncept, jasno, projekt so poimenovali Mercury, in tako je leta 2018 na ceste zapeljal prvi serijski nexo, ki je postal tudi najbolje prodajan avto na vodik. 36.452 so jih prodali do danes.
In kako napredno podjetje so, priča podatek, da so začeli z razvojem alternativnih pogonov že leta ’94, električno sonato EV so mimogrede predstavili že leta ’91, 2000 pa santa fe z vodikovimi gorivnimi celicami. Kot koncept, jasno, projekt so poimenovali Mercury, in tako je leta 2018 na ceste zapeljal prvi serijski nexo, ki je postal tudi najbolje prodajan avto na vodik. 36.452 so jih prodali do danes.

Salon pa je bil premierno prizorišče za čisto novi nexo, ki spada v segment srednje velikih SUVjev, dolg je 4,75 metra, ponuja pa doseg preko 700 kilometrov in naj bi se napolnil v petih minutah. Art of steel, umetnost jekla, se imenuje novo oblikovanje, kakršnega še niste videli na hyundaijih, določene elemente, kot so po štirje kvadratki za luči, pa že, da ga boste prepoznali tudi ponoči. Uporabili so veliko trajnostnih materialov, kot so reciklirana plastika in ostali materiali, ki so vsem nadeli še oznako bio, ker je to danes moderno, torej bio plastiko, bio usnje, bio lake, bio peno, danes je res kul, če nečemu rečeš zraven bio.

Tehnično je to zelo zanimiv avto, gorivna celica po novem lahko da od sebe največ 110 kilovatov, baterija z 2,64 kilovatne ure pa 80, torej je sistemska moč zrasla na 190 kilovatov, medtem ko sam elektromotor do koles spravi 150 kilovatov za pospešek do 100 kilometrov na uro v 7,8 sekunde. Se bo pa treba navaditi še na nove številke pri porabi, ker pri nexu navajajo, da bo 97,8 kilometra na kilogram. To bo verjetno z zelo ekonomično vožnjo, shranil pa bo lahko do 6,69 kilograma vodika v tri tanke s kapaciteto po 54,2 litra. In kot prvi serijski avto na vodik bo lahko vlekel do tone težko prikolico. Pri nas si takšnega avta zaenkrat ne predstavljam niti v sanjah, ker ga nimamo kje polniti, v Južni Koreji pa bodo imeli na voljo kar 210 polnilnic, zato jih bodo verjetno tudi brez večjih težav prodali po 11 tisoč na leto, kot je plan.

Si pa pri nas predstavljam prenovljeni ioniq 6, ki bo seveda tudi pri nas. Leta 2020 so sporočili, da se bo družina električnih vozil imenovala ioniq, številke označujejo velikost, šestica pa že od nekdaj razburja s svojo obliko. Nekaterim je totalno všeč, nekaterim niti najmanj, ampak na cesti je avto zelo opazen, po novem bo pa še bolj, če si ga omislite v podobi z opremo N-line, ki se zgleduje po konceptu RN22e. Oblika je postala še malo bolj enostavna, bolj tekoča, in zadnji spojler je tudi malo manjši, da se lepše zlije z ostalimi oblinami, pa tudi hitri N bo predstavljen julija letos v Goodwoodu.

Znotraj je tudi nekaj manjših sprememb, ker je volan oblikovan malo drugače, predvsem pa so za boljšo uporabnost dodelali sredinsko konzolo, da hitreje nastavljaš vse skupaj med vožnjo.

Najbolj nora novost iz Hyundaija pa se imenuje insteroid. To pa je avtek, ki odraža njihove sanje in ki bo, upam, tudi kdaj zapeljal na ceste, ker je res atraktiven. Čeprav temelji na malem električnem insterju, ki ga že lahko vidite tudi pri nas, je ta dobil navdih v videoigrah in seveda športnih avtih. Ta ima tako široke boke, agresivno masko, ogromen spojler, posebna platišča in čisto oskubljeno kabino s kletko, da ga še slepi Matt Murdock ne bi zamenjal z navadnim. Inster na steroidih, mi smo za. Če že mora biti električen, naj bo takšen, a ne!

Tudi genesisa se ne bi branil, če smo že pri tem. To je komaj 10 let stara Hyundaijeva podznamka za malo bolj prestižne avte, na salonu pa predstavljajo čisto nova X gran coupe in X gran convertible, ki sicer temeljita na zastavonoši G90. Povedali so, da je notranjost dobila navdih po mediteranskih olivah in vinu cabernet savignon. To sta žal samo koncepta, ampak obstaja lepa možnost, da ju bodo tudi zares izdelovali, medtem ko hypercar pa bo pravi, ker se bodo z njim udeležili vztrajnostnih dirk, samo da bo pravi še enkrat večji kot tisti, ki so ga razstavili kot model.

Pa tudi Kia je že od leta 1998 pod Hyundaijem in v Koreji predstavlja svojo električno družino EV in PV. Sem že praktično vse te modele videl v Španiji in si jih lahko ogledate v posebnem prispevku na tej povezavi.

BYD je zanimiva znamka, ki še kar ni našla poti do nas, zna pa biti zelo zanimiva, ko bo. Posebnih novosti sicer ni pokazala, verjetno jih hranijo za salon v Šanghaju, ki bo že zelo kmalu.

Je pa BMW pokazal prenovljena i4 gran coupe in veliki iX, oba imata malo spremenjeni maski in moram priznati, da iX zdaj res izgleda malo bolje kot prej. Še bolje pa izgleda novi motocikel S 1000 RR, ki je zdaj še bolje prilagojen za vožnjo po stezi.

Mini kaže stvari, ki so že tudi pri nas, enako Mercedes-Benz, čeprav je vedno lepo videti razred G umazan. Ali pa kakšen hud maybach, čeprav sem sam še bolj z zanimanjem pogledal CN motors, kjer naredijo nore predelave obstoječih avtov za največji luksuz v kabini.

Ampak če že moram izbirati, bi sam odpeljal kar Lotusovo emiro ali pa Porschejev 911 carrera 4 GTS, to so verjetno še zadnji takšni avti za čisti užitek med vožnjo z glasnimi šestvaljnimi motorji, ki niso nameščeni spredaj.

To je pa bilo v bistvu to od salona, sem vseeno pričakoval več znamk, pa je bolj bogo, nekaj je sicer še raznih ponudnikov mobilnosti, tudi v zraku, kakšen robot je na ogled, tradicionalnega pa nič, zato sem izkoristil nekaj malega časa še za obisk mesta, da sem dobil tisti pravi občutek o domovini korejskih avtomobilov.

Chung Ju-Yung, ki sem ga omenil na začetku, je bil seveda zelo ponosen na svoje avtomobile hyundai, ampak si je za največji uspeh pred smrtjo leta 2010 pripisal napredek pri združevanju Korej. Sam je bil rojen v Severni Koreji in ko sta bili državi po vojnah ločeni, je ponovna združitev postala njegova največja želja. Žal se niti danes to še ni zgodilo in tudi nič ne kaže, da bi se lahko kmalu ali sploh kadarkoli. V Seulu imajo celo povsod evakuacijska središča, maske in ostalo opremo za primere najhujšega, čeprav pri ljudeh ni opaziti nekih hudih skrbi. Meni pa bo sploh ostala v spominu njegova zgodba, kako je brez ene same izkušnje prepričal investitorja, da mu je dal nekaj 10 milijonov za gradnjo ladje, danes pa je podjetje, ki ga je potem tudi ustanovil, največji proizvajalec ladij na svetu! Ja, si je treba kar upati, če si želiš doživeti sanje.
Dežela, kjer je Hyundai doma
Beri dalje