Čeprav Mercedes-Benzov patent-motorwagen velja za najstarejši moderen avto na svetu in za prvega, ki je šel v proizvodnjo pred kar 138 leti, je njihova znamka AMG tista, ki nam avtomobilskim navdušencem zares požene kri po žilah!
No, ta je pa stara 57 let in na začetku sploh ni bila v lasti Mercedes-Benza, ampak je kot čisto ločena inženirska firma razvijala dirkaške motorje in izboljšave za takratne mercedese, pred 25 leti pa je takrat DaimlerChrysler prevzel večinski delež AMGja. In od takrat so ti avtomobili reden del ponudbe njihovih vozil.

Leta 2018 je AMG Sydney postal prvi prodajno-servisni center na svetu samo za AMG-vozila in ker Slovenci seveda ne moremo biti izjeme, smo poseben kotiček za te uživaške avtomobile dobili tudi v Ljubljani. Iztok se je za ta namen prelevil v kupca in izbral svoj mercedes-AMG GLA 35 4Matic.

Za razliko od običajnih mercedesov boste AMGje prepoznali tudi po dvomestnih številčnih oznakah, klasični imajo tri. Pri GLA je recimo 35, ne pa 350. Je pa že kar nekaj časa tako, da številke ne odražajo prostornine motorja ampak nivo moči. V tem primeru je dvolitrski turbobencinski motor z 225 kilovati, to je 306 ’konji’, pogon je seveda štirikolesni, največja hitrost 250 kilometrov na uro, pospešek z mesta do 100 pa 5,2 sekunde, torej je hiter! Ima tudi lep zvok, veliko okraskov, da se počutiš posebno, avto je pa dovolj kompakten, da ga obvlada tudi kdo, ki ne mara prevelikih. Je pa seveda res, da vožnja tukaj ne bo tako udobna kot pri klasičnih mercedesih, ker mora biti podvozje naravnano bolj športno, zato na kakšnih slabih cestah kar trdo blaži.

Če želiš pravi AMG, mora bit pa zadaj številka 63 in oblika kupejevska. GT je stroj za prave sladokusce, hiter, lep, glasen, poseben, ker je pač vrh športne ponudbe in je s svojim osemvaljnim bencinskim motorjem pravi bombnik. Štiri litre prostornine ima, kar 800 njutonmetrov navora, 430 kilovatov moči, kar je po domače 585 ’konjev’, pogon je štirikolesni 4Matic plus, kar pomeni, da lahko ves navor razporedi na sprednjo ali zadnjo os, menjalnik pa ima 9 stopenj. Pospešek do 100 km/h 3,2 sekunde, končna hitrost pa 315 kilometrov na uro, to sta podatka, ki vsakogar navdušita.

Res je krasen avtomobil, dober občutek imaš za volanom, tudi notri sediš kot v kokonu, čeprav je prostor tudi za malo večje voznike, kljub velikemu motorju in meram pa se ob vseh novodobnih električnih pošastih sploh ne zdi težek. Pod 1900 kilogramov tehta, zato se dejansko pelje dinamično, ne bom rekel lahkotno, je pa krasno vodljiv. Pač, uživaški!

Res je krasen avtomobil, dober občutek imaš za volanom, tudi notri sediš kot v kokonu, čeprav je prostor tudi za malo večje voznike, kljub velikemu motorju in meram pa se ob vseh novodobnih električnih pošastih sploh ne zdi težek. Pod 1900 kilogramov tehta, zato se dejansko pelje dinamično, ne bom rekel lahkotno, je pa krasno vodljiv. Pač, uživaški!
Znamka za sladokusce
Beri dalje