Rüsselsheim je majhno nemško mesto, le streljaj od Frankfurta, kjer stoji velika Oplova tovarna. Ne le to, tam sta tudi poseben muzej in center za obnovo baterij električnih vozil, torej lokacija, ki jo je vredno raziskati.
Prav to smo naredili sami in za začetek obiskali tovarno, kjer vsako uro s proizvodnih trakov zapelje 44 vozil oziroma petsto na dan, za kar skrbi okoli 2800 zaposlenih. Mi smo tja prispeli ravno v času, ko je bila najbolj vroča nova astra in si ogledovali, kako poteka proizvodnja in kaj vse je vključeno v proces, ki zagotavlja, da bo vaše vozilo brezhibno. Za začetek smo bili navdušeni že nad tem, da smo praktično vse proizvodne korake smeli pogledati in posneti, velikokrat se namreč zgodi, da je večina proizvodnje tako skrivnostna, da snemanje ni dovoljeno, ali si pa česa ne upajo pokazati. No, tukaj omejitev ni bilo.
V času našega obiska je na ceste zapeljalo okoli 100 na novo izdelanih vozil. Ogledali smo si vse faze, od začetka proizvodnje, ko na trak zapelje le karoserija, pa do dodajanja vrat, armaturne plošče in vsega ostalega. Proces je kajpak sodoben in konkretno računalniško podprt, zato se na lokacijo vedno pripeljejo točno tisti elementi, ki morajo biti v prav določenem vozilu. Če ste si zaželeli rjave notranjosti v svoji modri astri, se bo prav takšna pripeljala do karoserije modre barve. V času našega obiska je bilo zanimivo to, da so bile z določenimi sestavnimi elementi še vedno težave z zalogo, zato je na prav posebnem delu tovarne čakalo kar nekaj popolnoma izdelanih aster, ki jim je manjkala denimo le leva sprednja luč. Zdaj teh težav ni več in proizvodnja poteka brezhibno.
Da bo brezhibna tudi vaša astra, skrbita dva varnostna postopka. Prav vsako vozilo gre po koncu proizvodnje čez serijo testov, med katerimi preizkusijo tesnjenje vrat in ostalega, avtomobil namreč zapeljejo skozi močan 'naliv', prav vsako vozilo zapeljejo tudi po krajši testni stezi in preverijo delovanje podvozja, prav tako se preizkusi vsak motor. Drugi varnostni postopek je posebna soba, ki ji rečejo Audit in tam pristane vsako deseto vozilo, ki je potem podvrženo obsežnejšemu pregledu, ki traja okoli tri ure. Tam preverijo, če je lak brezhibno nanešen, če programje deluje brez napak, z nekaterimi avtomobili prevozijo tudi do tisoč kilometrov in odkrivajo morebitne res skrite napake. Brez skrbi, takšnega vozila vi potem ne dobite, vas bo vedno pričakala povsem nova astra.
Takšna, kot je čakala nas, v tistem trenutku še povsem nova in totalno sveža astra electric. Pogonski sklop so v skupini Stellantis za svoje električne avtomobile pred nedavnim posodobili in v astri je že takšen. To pomeni 115 kW moči, baterija pa ima neto 50 kWh in je tudi malenkost večja. Se pozna, da je avto precej lahek za ’štromarja’, samo 1678 kilogramov ima, kar je enako kot priključni hibrid, kar je res fajn, ker je v zavojih potem hitro odziven, lahko je tudi bolj udoben in lepše blaži, nam pa je bilo na kratki vožnji najbolj všeč, da res deluje precej lahkotno in dinamično. Serijsko ima 11 kW polnilnik, na enosmernem toku pa jo boste polnili z največ 100 kW, kar pomeni, da bo relativno majhna baterija 80-odstotno polna v približno 26 minutah.
Obiskali smo tovarno, kjer nastaja astra
Beri dalje