Ko potuješ, itak vedno pričakuješ, da bo drugje lepše vreme kot doma. V mojem primeru je imel avion še zamudo, ker ni mogel pristati v megli, ko sem končno sedel v svoj enyaq, pa me je pot najprej v dežju vodila mimo ogromnih nasadov hrastov plutovcev, saj je Portugalska z naskokom največji izvoznik plute na svetu! Očitno najbolje uspeva v točno tistem podnebju, ker poleg tega slovijo tudi po dobrem vinu, pa je kombinacija za dober izlet itak zmagovalna.
slika
Ampak se vrnem k bistvu – enyaq z novo oznako 85. Enyaq je Škodin prvi velikoserijski električni avto, ki je izdelan na namenski platformi in je že takoj postal eden najbolj priljubljenih električnih avtov, ki še niso tako zelo popularni v Evropi. Že do februarja 2024 so jih prodali več kot 200 tisoč, kar sploh ni malo za avto, ki je bil prvič predstavljen dobra 4 leta nazaj. Za ime so dobili navdih v irskem imenu Enya, pri Škodi pa itak dodajo vsem svojim križancem na koncu še črko Q.
slika
Od leta 2024 pa enyaq nosi še oznako 85. Na Portugalskem ga označujejo z enyaq plus 85, pri nas je pa enostavno enyaq 85. Številka 85 v grobem pove, koliko je po novem navzgor zaokrožena bruto kapaciteta električne energije, ki jo lahko shrani baterija, v resnici je to 82 kilovatnih ur bruto, uporabna je pa 77, kot je bila že prej in kot je tudi pri ostalih modelih iz skupine, ki so vsi na isti namenski platformi MEB za električna vozila.
slika
Ta je res prilagodljiva, saj so na njej modeli od volkswagna ID.3, cupre born, do ID. buzz, po novem še prihajajoči Škodin elroq, že od začetka pa seveda tudi enyaq. Pravim po novem, ker je enyaq vmes dobil že nov motor, ki je bistveno močnejši in precej bolj učinkovit. Prejšnji model se je zato imenoval 80, novi pa je 85, da ju boste razlikovali. So pa ravnokar pokazali tudi prenovljeni model, ki ima bolj ali manj zgolj novo masko, tehnološko pa je praktično enak kot ta.
slika
Zato me po drugi strani razočara, da vsi ti modeli še vedno uporabljajo staro tehnologijo za polnjenje, ki je danes že precej zastarela v primerjavi s konkurenco, kar se najbolj pozna takrat, ko se vam bo mudilo. Čeprav največja zmogljivost polnjenja na enosmernem toku ostaja 135 kilovatov, boste to dosegli samo ob idealno polni oziroma prazni bateriji. Takrat se vam bodo že precej tresle hlače, da boste res prišli do polnilnice, ampak potem gre na polno brez težav in se res hitro napolni. V točno pol ure se mi je napolnila od 7 do 80 odstotkov. Čim pa baterija ni ’idealno prazna’, se polni s krepko manj kot 100 kilovati, kar je večinoma slabše od obljub. Ima pa po novem na voljo predgretje baterije, ki ga lahko ročno vklopite v meniju, da se ogreje na optimalno temperaturo in potem polni malo hitreje, da boste prišparali kakšnih 10 minut časa na polnilnici. To lahko vklopite sami, lahko pa pustite navigaciji, da to naredi namesto vas, če notri vnesete polnilno postajo, kjer je načrtovan postanek. Moj je bil v mestu Lagos na jugu Portugalske, kjer sem našel hitro polnilnico.
slika
Na takšnih poteh, ki bolj ali manj potekajo po ravnih cestah in hitrosti ne presegajo 100 kilometrov na uro, je poraba električnih avtov lahko zelo dobra, manj kot 17 kvur je recimo porabil enyaq na 100 km, kar pomeni, da sem s polno baterijo brez težav prevozil skoraj 500 kilometrov, pa niti približno nisem bil najpočasnejši na cesti. Pomaga tudi odlična aerodinamika. Čeprav je na videz dokaj okoren, ima količnik zračnega upora pod 0,26, kar je res dober dosežek. Z novim motorjem je enyaq res poskočen, čeprav to ni lahek avto, krepko čez 2 toni tehta zaradi težke baterije. Pa tudi majhen ni, v kabini je ogromno prostora. Po novem do 100 km/h pospeši v samo 6,7 sekunde, kar je skoraj 2 sekundi bolje kot model 80 in praktično toliko kot prejšnji enyaq RS.
slika
Po zaslugi novega prestavnega razmerja zaradi veliko bolj elastičnega in seveda učinkovitega novega motorja je poleg pospeškov boljši tudi doseg: zdaj naj bi bil za 24 kilometrov večji. Ampak s tem jaz nisem imel nobenih težav, ker je baterija v bistvu v 99 odstotkih več kot dovolj velika, težava je samo njeno polnjenje, ko ni tako idealnih 16 stopinj, kot je bilo na Portugalskem.
slika
Ostajajo tudi uporabne Škodine rešitve, recimo skriti dežnik v sprednjih vratih, uporabni predalčki v ogromnem 585-litrskem prtljažniku, všeč mi je tudi, da ima za vsako šipo poseben gumb za odpiranje in da je vsaj še kakšen gumb ostal na armaturki, čeprav bi jih sam imel še več. In počutje je na splošno dobro, čeprav v osnovnem modelu plastika ni tako prijetna za otipavanje.
slika
Tudi klima mi na splošno paše na Portugalskem: lepe plaže, lepi klifi, veliki valovi, baje se poleti populacija tam kar potroji, številni starejši Evropejci pa se odločajo, da bodo na toplem preživeli svoja stara leta. Tudi sam bi se odlično znašel v tistem okolju, čeprav imam rad tudi zimo, predvsem sem pa užival v cestah, ki so tam sicer precej ravne, ampak kar atraktivne, ko se voziš po najbolj jugozahodnem delu Evrope v sončni zahod, kjer Sonce ’zares pade’ v ocean.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Ena številka naredi razliko

Za preizkus novega motorja v škodi enyaq sem se tokrat odpravil na Portugalsko. Dežela, ki jo že zelo dobro poznam, me je pričakala v dežju, zato sem se kar takoj odločil, da odrinem na jug, v Algarve.

Beri dalje
Z vsemi štirimi
EKSTRA
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
EKSTRA
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
EKSTRA
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
A5 za oceno pet
EKSTRA
A5 za oceno pet
domača premiera: audi A5
Iztok Krajnc
Po Bruslju se leto pozna
EKSTRA
Po Bruslju se leto pozna
avtosalon: Bruselj 2025
Iztok Krajnc
Ena številka naredi razliko
EKSTRA
Ena številka naredi razliko
Škoda enyaq plus 85 & Portugalska
Iztok Krajnc
Kako si popestriti zimo
EKSTRA
Kako si popestriti zimo
Toyota yaris cross & Portugalska
Iztok Krajnc
Znamka za sladokusce
EKSTRA
Znamka za sladokusce
domača premiera: Mercedes-Benz AMG
Iztok Krajnc
Kateri je najboljši mali križanec?
EKSTRA
Kateri je najboljši mali križanec?
2024 PRIMA B-SUV
Iztok Krajnc
Zvrhana mera adrenalina
EKSTRA
Zvrhana mera adrenalina
Ski&Sea
Iztok Krajnc