Zato sem odšel v Pariz, v času, ko so ravno minile olimpijske igre in so se pripravljali na parolimpijske, ker sem lahko tam preizkusil njihove rešitve za mobilnost, zato sem pustil zapeljati na malo drugačen način.
slika
Za začetek z vozilci za gibalno ovirane, ker Toyota spodbuja številna zagonska podjetja, da bi pomagali razviti rešitve, ki bi jim olajšala vsakdan in poskrbela, da ne bo ’nihče ostal zadaj’, če poenostavim enega od njihovih sloganov. Preizkusil sem vozičke, skuterje, dvo- in štirikolesnike, ki so seveda vsi na ročni pogon, elektriko ali celo vodik, in moram priznati, da so me nekatere rešitve, ki si jih le oglejte v videu, enostavno navdušile.
slika
Toyota ogromno vlaga v vodik, ker verjame, da je to tista prava prihodnost. Pokazali so na primer kolo na vodik, po Senni smo se vozili s katamaranom na vodik, do dirkališča v Dreuxu smo se pripeljali z avtobusom na vodik, tam pa smo preizkusili še avte na vodik!
slika
Cilj Toyote je bil, da je na olimpijskih igrah v Parizu pol manj izpustov kot pred tremi leti v Tokiu. Seveda niso vsega dosegli samo z vodikom ampak predvsem z raznoliko ponudbo vozil. In to je tista prava prihodnost po mnenju Japoncev. Tudi elektrika, jasno, za začetek pa hibridi, sintetična goriva in kasneje tudi vodik. Za mobilnost je skrbelo na olimpijadi kar 2600 vozil, med katerimi jih je imelo 60 odstotkov ničelne izpuste, 750 pa so jih na koncu podarili mestu. To seveda niso bili zgolj avtomobili, ampak vsa možna sredstva za premikanje, ki so, kot sem tudi bil podučen, vsa po vrsti precej bolj učinkovita kot vsem znana naravna fotosinteza z zgolj 2-odstotno učinkovitostjo.
slika
Šalo na stran, dejstvo je, da se CO2 kopiči v zraku in bo več kot 100 let razpadal, zato je potrebno izpuste tako ali drugače omejiti. Ker vemo, da to ne gre z danes na jutri, je potrebno postopno uvajanje novih tehnologij, zato je Toyota že pred leti razvila hibridni pogon, s katerim danes žanje velike uspehe, obenem pa nam je postregla še z eno zelo zanimivo informacijo, in sicer pravilom 1:6:90. Njihovi znanstveniki so namreč izračunali, da za izdelavo enega električnega avta z veliko baterijo za velik doseg porabimo toliko surovega materiala, kot bi ga porabili za 6 priključnih hibridov ali kar 90 njihovih samopolnilnih, torej klasičnih hibridov.
slika
Ampak Toyota je želela pokazati res vse, kar zna, zato so nas naslednji dan odpeljali na že omenjeno dirkališče, kjer nas je najprej profesionalni dirkač zapeljal v Lexusovem buggyju, ki ga je poganjal litrski motor, v katerem je v treh valjih zgoreval vodik in ki je s posebnim vzmetenjem požiral luknje kot za stavo, potem pa je prišla na vrsto poslastica dneva, ko me je v zmagovalnem dirkalniku za Reli Dakar vozil še en drikač Seth Quintero. To so brez dvoma najbolj zmogljiva vozila na svetu, ker se lahko vozijo po vsakem kolikor toliko prevoznem terenu in ob tem dosegajo takšne hitrosti, da si jih navadni smrtniki v resnici niti predstavljamo ne. No, tega je poganjalo sintetično gorivo, pridobljeno iz obnovljivih virov.
slika
Sledila je vožnja s toyoto GR yaris, pri čemer je volan nadzorovala umetna pamet, na ta način pa dobijo pri Toyoti dragocene informacije, kako bi lahko avtomobili v prihodnosti pomagali voznikom v kritičnih situacijah.
slika
Končno pa sem lahko še sam poprijel za volan, ki so jih imeli prototipi na levi in desni strani, na primer trije hiluxi, med katerimi je bil prvi blagi hibrid, ki že zelo kmalu pripelje k nam, potem pa še po en električni in s pogonom na vodik, pri čemer slednji uporablja gorivno celico.
slika
Marsikje so pospešeno pričeli graditi elektrolizerje za proizvodnjo vodika, v kar tudi Toyota seveda vlaga sredstva in spodbuja države, da tudi same začnejo vzpostavljati infrastrukturo, ker se danes kar 96 odstotkov vodika proizvede iz plina, kar seveda nima nobenega smisla na dolgi rok. Ljudje bomo še vedno mobilni, tako danes pač deluje svet, tehnologija pa je tu zato, da nam vse skupaj olajša. Vsaj moralo bi biti tako.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Vse poti so vodile v Pariz

Leta 2018 se je največja avtomobilska znamka na svetu odločila, da postane znamka za mobilnost, ne več samo proizvajalec avtomobilov. In šef Toyote je takrat rekel, da to pomeni mobilnost za vse.

Beri dalje
Vse poti so vodile v Pariz
EKSTRA
Vse poti so vodile v Pariz
mednarodna premiera: Toyota multi-path
Iztok Krajnc
Izgovori za prihodnost
EKSTRA
Izgovori za prihodnost
IAA Hannover
Iztok Krajnc
Z dvema spalnicama na potepu po Grčiji
EKSTRA
Z dvema spalnicama na potepu po Grčiji
Ekskluzivno: dacia jogger & Grčija
Iztok Krajnc
Vozili smo zgodovino
EKSTRA
Vozili smo zgodovino
Opla manta in monza
Iztok Krajnc
Vozili smo muzejska manto electromod ter omego lotus
EKSTRA
Vozili smo muzejska manto electromod ter omego lotus
Oplov skriti muzej
Iztok Krajnc
Kje se znajdejo pokvarjene baterije?
EKSTRA
Kje se znajdejo pokvarjene baterije?
Opel Battery refurbishment center
Iztok Krajnc
Obiskali smo tovarno, kjer nastaja astra
EKSTRA
Obiskali smo tovarno, kjer nastaja astra
Opel Rüsselsheim in astra electric
Iztok Krajnc
Nova oddaja že 22. septembra!
EKSTRA
Nova oddaja že 22. septembra!
oddaja Volan sezona 27
Iztok Krajnc
Maribor, Novo mesto, Ljubljana, Kranj
EKSTRA
Maribor, Novo mesto, Ljubljana, Kranj
Raziskava o menjavi pnevmatik
Iztok Krajnc
Da bo dopust najboljši!
EKSTRA
Da bo dopust najboljši!
Varno za volanom
Iztok Krajnc