Tolikokrat smo že bili na Portugalskem, da sva z Anžetom dobila dobro idejo za eno alternativo za vaš dopust. In to z enim najboljših malih križancev, ki je po prenovi tudi malo močnejši.
Avtomobilistični novinarji smo res pogosto na Portugalskem in vemo, da je to lepa dežela, ampak nikoli je pa res dobro ne spoznamo, ker vedno pridemo na obalo, se tam vozimo z nekim novim avtom, prespimo v prestižnem hotelu in že takoj naslednji dan letimo domov. Tudi tokrat pot ni bila dolga, zgolj tri nočitve so bile v planu, ampak je bilo dovolj, da sva dobila čisto drugačen pogled na najbolj jugozahodno državo v Evropi.

Najprej sva se peljala čez drugi najdaljši most v Evropi, Vasco da Gama se imenuje in je dolg dobrih 12 kilometrov, v smeri iz mesta pa je zastonj. Tudi v drugo smer glede na dolžino ni drag, 3,20 evra stane mostnina, če je to sploh pomembno. Bolj pomembna je majhna poraba hibridnega yarisa cross, ki je bila na začetku najine vožnje samo 5,0 litra, avto pa sva izbrala tudi, ker naju je zanimalo, če si res zasluži odlično mesto, ki ga je dosegel na našem zadnjem PRIMA-testu.

Iz Lizbone sva se peljala proti goram, dobre 4 ure vožnje sva potrebovala do mesta Covilha, ker naju je res zanimalo, kako izgledajo, saj smo do zdaj videli samo morje, v bistvu ocean. Tokrat sva namenoma v navigaciji izbrala izogibanje avtocestam, ker zgolj po navadnih cestah najbolje spoznaš deželo in vidiš, kako ljudje tam sploh živijo. In kako se vozijo, jasno. V času nizke sezone so tudi hoteli ugodni, sama sva izbrala enega na visokem nivoju z obvezno vinsko kletjo, od tam pa je sledil vzpon na najvišjo goro celinske Portugalske, Serra de Estrela, malo manj kot 2000 metrov je visoka. 1993 metrov, če smo natančni, vrh pa ni posebej izrazit, bolj samo najvišja točka planote, zato do tja vodi urejena in zelo zanimiva ovinkasta cesta.

Sam yaris cross pa je bil pred kratkim prenovljen in ima zdaj samo hibridne motorje, v bistvu dva. Najinega je poganjal močnejši, ki je prvič na voljo v tem avtu, 96 kilovatov ima, to je 130 ’konjev’. Super potegne in prej, ko je bilo treba prehitevati na navadnih cestah, sva se prepričala, da je res lepo odziven, kar nam je še posebej všeč pri njihovih hibridih, da so tako elastični.

So tudi glasni, ko pospešuješ, ampak samo takrat, ves ostali čas je pa v kabini lepo tiho, sploh v mestih je vožnja krasna. So bili nekoč bistveno glasnejši, pozna se, da so menjalnik in elektroniko toliko dodelali, da zadeve lepo delujejo, je pa to že peta generacija Toyotinih hibridov, tako da nekaj so se pa že naučili v vseh teh letih.

Tudi večji zaslon ima po prenovi in predvsem nov vmesnik, ki bolje deluje. Ostajajo pa tudi klasična stikala, to je nam zelo pomembno. Ob prenovah včasih kakšno stvar tudi pokvarijo, in tukaj zdaj manjka gumb za polnjenje telefona, prej si ga enostavno izklopil, zdaj pa vedno deluje in ni več zgolj fino odlagališče, če nočeš polniti telefona, ko ima 99 odstotkov. Ima pa več asistenčnih sistemov kot prej, medtem ko je zunaj skoraj enak, ker je bil že prvi tako dober.

Naslednji dan sva se zbudila v krasnem apartmaju v mestu Figueria da Foz, od koder sva ob Atlantiku krenila nazaj proti jugu in občudovala neskončne peščene plaže, vrhunec pa bo vsak popotnik videl v Nazareju, kjer so eni najvišjih valov na svetu in kjer sva bila en mesec nazaj, ampak so bili valovi samo petmetrski in sva morala preveriti, če so kaj višji. Ceste so praktično ves čas ob morju, izven sezone niso obremenjene s prometom, pa itak se večina vozi po avtocesti, ker gre bistveno hitreje.

Poraba je padla kljub številnim vzponom, vmes je bil eden celo do skoraj 2 tisoč metrov, spet na samo 5 litrov, kar je za takšno vožnjo top. Sva pa ob vsem skupaj ponovno ugotovila, da kljub številnim dodanim gumbom še vedno nima uporabnega, ki bi znal izklopiti najbolj neprijetne opozorilnike, zato je potrebno kar vsakič telovaditi v menijih, preden se odpelješ, če ne želiš opozarjanj vsak trenutek. To naju je še najbolj presenetilo; nisva bila namreč najpočasnejša voznika, vseeno sva se strogo država omejitev, da ne bi pred nama prišli domov nepotrebni pozdravi iz te oddaljene države.

Po obisku turistično zelo obleganega Nazareja, kjer so bili valovi tokrat precej višji, sva ugotavljala, da plaže sicer so številka ena pri zaželenosti med turisti, so pa tudi lepe utrdbe in predvsem odlična hrana. Strinjala sva se tudi, da ne bi bilo čisto nič hudega, če bi imel za 20 litrov večjo posodo za gorivo, ker se to praktično ne bi poznalo pri masi, čeprav je ravno ta tista, kar ga dela tako prijetnega. Da je lahek kljub hibridnemu pogonu, torej ima dva motorja, baterijo, poseben menjalnik, pa še vedno tehta samo 1285 kilogramov, kar je za 4,18 metra dolg avto malo. In kljub temu v kabini ni malo prostora. Dobro, prtljažnik res ni velik, ampak še vedno požre dovolj, da dva odrasla moška nisva imela težav z zlaganjem svojih stvari za to pot.

Lahkoten in kompakten križanec je torej krasna izbira za raziskovanje manj znanih lokacij Portugalske. Seveda tudi domačih krajev, ampak če že morava na koncu izpostaviti še kakšno lokacijo, priporočava Peniche, kjer boste videli nore kamnine in zanimive utrdbe, tudi eno najboljših lokacij za surfanje v Evropi, če je to vaš šport. Veliko zanimivosti pa sva seveda pustila še za naslednjič za kakšen drug avto, da boste lažje izbirali alternative svojim zimskim dopustom.
Kako si popestriti zimo
Beri dalje