Katera najlepša v deželi je tej?
BMW M2 - ceste po Sloveniji

Urednik je vsakemu izmed Volanovih voditeljev zadal na prvo oko dokaj preprosto, a sila zabavno nalogo. Vsak od njih je za en dan prejel BMW-jev trenutno najbolj zabaven stroj M2 in v svojem rodnem okolišu so morali najti cesto, ki je vredna cviljenja gum tega modrega dirkača. Če vas bolj zanima avto sam kot njegovo igrišče, pa odklikajte na to povezavo. Gremo kar po abecedi:
Anže
Živim v okolici Kranja, zato sem imel kar nekaj izbire. Kot veste, Gorenjska slovi po krasnih cestah. Po nekaj trenutkih brskanja po spominu in Googlovem zemljevidu sem se odločil. Cilj ni bil posebej zanimiv, ampak saj poznate tisti antični rek – bistvo ni v cilju, temveč v poti do tja. Ali nekaj podobnega ... No, moja začrtana pot je tista, ki je vrhunska in obenem super ideja za nedeljsko sprostitev, če imate v garaži kakšno zadevo, ki se rada zažre v ovinek. Na Jezersko sem peljal svojo igračo za en dan in potem čez prelaz na avstrijsko stran. Rima je nenamerna.
Zavojev je na teh 42 kilometrih, kolikor sem si jih začrtal, ogromno, naselij pa skoraj nič. Od Preddvora naprej je le vas Kokra, ki je sicer najdaljša vas v Sloveniji, pa potem Jezersko, kjer je tudi, ne boste verjeli, jezero in lep predel za uživanje v pogledu na Grintovec. Opazil sem, da je M2 precej miren, ko od njega nisem zahteval, kar premore, in tudi dovolj tih, zato ne dvomim, da je čisto primeren kot vsakdanji in ne le nedeljski avtomobil.
Jezerski vrh, ki je na geografski meji Karavank in Kamniško-Savinjskih Alp, spada med lažje prevozne cestne prelaze v Alpah, saj je pozimi redko zaprt za promet. Takšnih užitkarskih avtomobilističnih podvigov pa se vseeno raje lotevajte v suhi sezoni. Prelaz je na nadmorski višini 1.218 metrov in ko ste na vrhu, se tik pred mejo ustavite na razgledni točki. Od tam boste videli skoraj celotno Jezersko. No, od te točke dalje se šele prične navzdol spuščajoča pravljica. Pa še prometa običajno ni veliko.
In že sem se bližal Železni Kapli, cilju za tisti dan. Oziroma vmesnemu cilju, tam itak nisem imel kaj za početi, zato sem se brez postanka podal nazaj na 'novih' 42 kilometrov ceste pred mano. Vsi zavoji nazaj grede so vendarle vedno zrcalni in je zato izkušnja čisto drugačna. Če vas bo kdo klical, kot je mene urednik na poti nazaj, pa ga le 'pozabite' poklicati nazaj, kot sem ga sam. Pa še zadnje dobronamerno opozorilo: na tej cesti, ko se bližate vrhu, rado pada kamenje in skalovje. Sicer jo redno pregledujejo, a kanček dodatne previdnosti lahko vam ali pa pnevmatiki reši življenje, zato pazljivo!
Iztok
Ko pri Volanu razmišljamo o slikovitih cestah za snemanje, je vedno na prvem mestu Gorenjska, zato je bilo Anžetu ob tej nalogi še posebej enostavno. Običajno ob prihodu iz službe domov nimam časa na pretek, zato sem si, da bo realno, za to nalogo namenil slabo uro, kot jo ima nekdo za popoldansko telovadbo, denimo. Da ne bodo v uredništvu rekli, da so to samo izgovori za mojo lenobo, bom našel ceste tri!
Čakala me je še zadnja cesta, da bo za vsakega nekaj. Ena za Celjane. Verjetno marsikateri novopečeni voznik pride sem preskusit svoj avto, s čimer ni čisto nič narobe, dokler se upoštevajo pravila. Podal sem se na cesto Prebold – Gabrsko. Mogoče je bolj znana kot Marija Reka. Dobrih 15 kilometrov zavojev in serpentin ter redkega prometa na cesti povezujejo Savinjsko dolino s Trbovljami. Takšne ceste so mi še posebej všeč, ko me preseneti kakšen res hud zavoj, bodisi zaprt ali pa s pravo pospeševalno ravnino ob izstrelitvi iz njega. In cesta se z 278 dvigne na 727 metrov nadmorske višine. Tudi tukaj pa velja isto pravilo kot povsod, in sicer da boste največji mir imeli v nedeljo zjutraj.
Dober športni dan je bil to, z BMWjem sva kar nekaj pokurila. Jaz natanko dva litra vode, M2 pa približno 50 litrov bencina. Vidite, tudi na mojem koncu se najde kakšna fina cesta za dušo.
Matej
Ampak, kot veste, so mi kolegi iz uredništva dali to izjemno težko nalogo, in sicer najti solidne ceste v okolici mojega kraja, kjer bo lahko BMW M2 zasijal tako, kot mora in zna. Ne, nisem sarkastičen, v mojem rodnem selu dejansko manjka kakovostnih zavojev. Kaj pa sploh imamo v okolici Ljubljane, kjer je najvišji vrh s 1.107 metri Krim? No, ja, ena cesta pa res gre v tisto smer.
Mogoče vam bo kakšen zavoj na teh cestah v videu znan. Na njih namreč velikokrat snemamo, ker so enostavno blizu in ob določenih urah ni veliko prometa. Še ena zna biti zabavna na nekaterih odsekih, pelje pa skozi dolino Besnice vzhodno od Ljubljane in če bi se peljal do konca, bi prišel praktično do Litije. Res, da se ne vzpne niti za 300 metrov, je pa zato nekaj ovinkov prav finih, da sem še bolj trdno prijel za volan. Celo pot sem se spraševal, zakaj bi želel še večji in močnejši avto, če se potem z njim počutiš kot slon v trgovini s porcelanom, tale mala zadeva pa je okretna kot miš.
Kolikor je vožnja nemara v veselje, je tale naloga zame toliko bolj zahtevna. Z BMW-jevo navigacijo sem si pomagal z iskanjem, kaj je v okolici še na izbiro, ker so mi prav posebej zabičali, da mora biti res blizu. Anže in Iztok se ponašata s svojimi višjimi hribi, ampak nimata pa Lučin!
Bistvo takšnih petard torej ni, da so zdravilo za tiste, ki imamo že kakšen siv, ampak res komaj opazen las, ampak da pokažemo Anžetu in Iztoku, da je tudi v okolici Ljubljane lahko kakšna fina asfaltna vijuga.
Vemo, da je podobnih cest v Sloveniji še kar nekaj. Morda nam lahko kakšno svetujete še sami, kar veliko pa smo jih obdelali že na tej povezavi.

Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 mednarodna premiera - mazda CX-60 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
volkswagen T-roc | 156 |
renault clio | 137 |
volkswagen T-cross | 128 |
hyundai tucson | 103 |
kia sportage | 96 |
Podatki veljajo za april 2022.
Letos je bilo v SLO prodanih 16.670 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















