Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rokodelska obrt še ni rekla zadnje

Continental

Avtor prispevka: Jure Cehner
Je danes v času avtomatizirane industrije v svetu avtomobilskih pnevmatik sploh še kakšen rokodelec, prekaljeni starosta, ki v temnih podzemnih sobanah z rokami obdeluje gumo? Presenečeni boste!
Rokodelska obrt še ni rekla zadnje
Foto: Anže Jereb, Continental
5. 6. 2017 ob 13:00
Komentarjev: 0
video Continental - izrezovanje profilov pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za podzemne sobane v Continentalovem štabu v nemškem Hannovru ne vemo, slišali pa smo za poseben del tovarne, kjer se gume ne skotalijo s proizvodnih trakov, temveč jo z mize sune mož z zelo mirno roko in nadpovprečnim čutom za estetiko. Pravijo mu specialist za izrezovanje profilov pnevmatik Continental.

 To seveda niso serijske pnevmatike, saj nikoli ne ugledajo dejanske rabe, služijo pa drugim, predvsem demonstrativnim namenom. Za tovrstne namene uporabljajo tudi drugačno gumo, zato nikar ne dobivajte idej, da si boste dali narediti štiri personalizirane pnevmatike z vašim imenom na profilu. No, če jim obljubite, da boste gumo namestili doma na steno, mogoče tudi lahko; tega podatka žal nismo mogli dobiti. Verjetno bi bila tudi dokaj draga ...

Posebne predstavitvene pnevmatike so torej tiste, ki so izdelane ročno. Zakaj jih enostavno ne izdelajo s pomočjo strojev kot ostale? Prvič, ker je tako hitreje, rokodelec namreč hitro konča pnevmatiko, nastavljanje parametrov stroja in vnašanje softverskih ukazov se samo za eno pnevmatiko pač ne izplača. Kot je vidno iz zgornjega posnetka, to ni lahko opravilo, prostora za napake praktično ni. Če se izrezovalec zmoti, je potrebno celoten postopek pričeti na novo. Ročne spretnosti z mirno roko so ključnega pomena. Celoten postopek tudi ni kratkotrajen, denimo, profil za zimsko pnevmatiko dela izrezovalec približno en teden.

Vsaka izmed serijskih pnevmatik pa ima tudi ročne začetke. Recimo, pnevmatika PremiumContact 6 je bila pred serijsko proizvodnjo, še v fazi razvoja, takisto izdelana ročno, saj se vsak kos pnevmatike in profila testira ločeno. Na takšen način nato z dodajanjem ali odvzemanjem vreznin pridejo do najbolj optimalnega dizajna za posamezen namen. Ko se glave enkrat zedinijo o najboljšem možnem profilu za določen namen, potem šele dejansko proizvodnjo prevzamejo roboti.

In kako dolgo se mora človek takšne obrti učiti, da lahko postane izrezovalec v kateri izmed večjih proizvodenj pnevmatik? Po besedah Martina Janerke, dežurnega specialista za izrezovanje pri Continentalu, bi človek z zelo omejenimi motoričnimi sposobnostmi, kot je naš Iztok, za osvojitev osnov izrezovanja potreboval kakšna dva meseca, za finese in končno suverenost pri delu pa tudi do tri leta.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 4 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 4 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 4 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 4 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |