Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Je elektrika že dovolj zrela?

Hyundai ioniq

Avtor prispevka: Jure Cehner
So hibridne in električne tehnologije v vozilih dovolj dorasle, da enkrat za vselej nadomestijo bencinske in dizelske hlape? To je odvisno od vas, zato smo iz šesterice gledalcev naredili testne voznike za en dan.
Je elektrika že dovolj zrela?
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
25. 5. 2017 ob 9:31
Komentarjev: 0
video dogodek hyundai ioniq
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Hočete ali nočete, danes smo priča dramatičnim spremembam. Po novem pišemo porabo v kilovatnih urah (po naše kvurah) na 100 kilometrov, za vsak prevožen kilometer pa računamo ceno elektrike in preverjamo, koliko kilometrov lahko prevozimo s polno baterijo, ne pa, koliko prevozimo s polnim rezervoarjem goriva. In vedno več nas bo takšnih, ki bomo za svojo mobilnost plačevali s položnicami za elektriko.

V bistvu smo kar veseli, da smo del te revolucije, saj bomo lahko kot dedki razlagali svojim vnukom, kako smo v času, ko so bili bencinski hlapi še nekaj običajnega, med prvimi na svetu kot pionirji vozili na elektriko. Pa je tehnologija že dovolj zrela in ljudje že dovolj pripravljeni za vsesplošno revolucijo in nadvlado električno gnanih vozil? Četudi bi marsikateri naftni lobij imel kaj za povedati proti temu, je končna sprememba paradigme v avtomobilskem svetu odvisna od vas – kupcev. Zato smo za mnenja vprašali, ja, vas. In vas obenem nasitili. Nekega sobotnega jutra smo tako medse povabili šest gledalcev oddaje Volan, jih posadili za volane hibridnih in električnega hyundaija ioniq, jim dali koordinate končne destinacije – restavracije Jezero v Velenju – in jih poslali na pot.

Hibridi se zdijo vmesna stopnja do pravih električnih avtomobilov, ker omogočajo normalno vožnjo, pri kateri se ustavite na bencinski črpalki in dotočite gorivo, v mestih pa varčujete, ker bencinskemu motorju pri speljevanju, ko se porablja največ goriva, pomaga električni. Ko zavirate, hibridnež energijo, ki bi sicer šla v nič, shranjuje v baterijo in jo nato preko elektromotorja sprosti, ko je potrebno. Docela električni ioniq seveda tudi shranjuje energijo na enak način, le da ste pri njem odvisni le od napolnjenosti baterije, saj je elektromotor tisti, ki igra vlogo glavnega agregata. Na našem avtocestnem križu že imamo hitre polnilnice, kjer lahko takšen ioniq v pol ure napolnite do 80 odstotkov, vseeno pa realni doseg omogoča nekje 200-kilometrsko vožnjo. Še kakšen kilometer več, če ste res pazljivi, zato pot do Velenja in nazaj za baterijo, katere kapaciteta znaša 28 kWh, ni bila nikakršna težava. Ponuja 88 kW oziroma 120 'konjev' moči, ki je vedno na voljo v trenutku, ko pritisnete stopalko, zato je izstrelitev z mesta precej bolj dramatična, četudi neprimerljivo tišja kot pri hibridnem modelu. Sumimo, da sta bila ta elementa našim testnim voznikom še najbolj všeč.

Hibridne različice poganja učinkovit 1,6-litrski motor z neposrednim vbrizgom bencina, atkinsonovim ciklom in močjo 77 kW, torej 105 'konjev'. Sliši se malo, ampak elektromotor premore še dodatnih 32 kW, torej 43 'konjev', in sistemsko moč tako dvigne na 104 kW (141 KM). Motorja moč prenašata na sprednji kolesi preko robotiziranega menjalnika z dvema sklopkama DCT. Vsi naši vozniki so se enoglasno strinjali, da kombinacija odlično deluje, in začeli preštevati svoje privarčevane evre.

Torej, pot nas je peljala od Ljubljane do Velenja. Namenoma smo izbrali regionalno cesto in nekaj avtoceste, da so naši testni vozniki občutili razlike v lastnih rokah. Denimo, s Trojan navzdol je bilo krasno videti, kako so ioniqi shranjevali energijo in indikatorji napolnjenosti baterij na merilnikih rasli.

Vozniki so uporabljali tudi Triglav Drajv, brezplačno aplikacijo, ki je namenjena vsem voznikom in za katero ste do zdaj nedvomno že slišali. Z njo si lahko tisti, ki zavarujejo svoj avto pri Triglavu, z lepo vožnjo prislužite 25-odstotni popust, ampak primarno je namenjena vsem, ki bi se radi naučili lepo voziti po predpisih in bili za to celo nagrajeni. Če bi radi o Drajvu izvedeli več, kliknite na to povezavo.

Da ne bo le Matej vedno gurman, je bila končna postaja velenjska restavracija Jezero, ki so jo le kakšen teden pred našim obiskom popolnoma prenovili. Tam smo torej uživali v specialitetah, ki jih je pripravil chef Peter Gorišek. Najprej nam je postregel s špargljevo kremno kapučino juho, nato z na žaru pečenim govejim rostbifom z mladim krompirjem in zelenjavo, za sladico pa še z domačim jabolčnim zavitkom oz. štrudlom z vanilijevo kremo.

Pa še avto so nam oprali, medtem ko smo jedli. No, ne zaposleni v restavraciji, temveč kratkotrajne plohe. Hibridni hyundai ioniq je na poti do Velenja porabil povprečno približno 4 litre, električni pa 11,7 kWh na 100 kilometrov, kar pomeni, da bi s takšno vožnjo brez težav prevozili tudi 220 kilometrov. Za pot nazaj je tako ostalo več kot dovolj 'soka'.

Prispevek kajpak ne bi bil popoln brez vložka naših testnih voznikov, ki so bili na sredini in na koncu poti temeljito izprašani. Še najbolj so bili presenečeni in obenem navdušeni nad dejstvom, da ta tehnologija ni nikakršen bavbav in se ioniq, tako hibridni kot električni, vozi praktično enako kot vsak drug avto. V kolikor ste le vešči samodejnega menjalnika, seveda. Druga stvar, ki je šesterico najbolj navdušila, je bila tišina v kabini; ta je seveda še najbolj očitna pri električni različici. So pa pri Hyundaiju poskrbeli, da bodo vsaj pešci slišali avto, če že vi za volanom ne, saj navzven proizvaja nežen, futuristično-električen zvok.

Naša šesterica je bila na koncu prepričana, da je tehnologija že nared za revolucijo. Mi pa pravimo, da mogoče za tisto malce počasnejše sorte, brez 're' spredaj. Hibridi so po njihovem mnenju absolutno zreli, da zamenjajo klasične pogonske sklope, pri električnih vozilih pa se tudi že doseg počasi veča do te mere, da pri hiši ne bodo več le sekundarni avti. Nismo še čisto tam, smo pa na zelo dobri poti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 8. 2020
Avgust 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 3 tedni  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 3 tedni  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 8 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  |