Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Polna posoda goriva in suša na tleh

BMW M550i xDrive & USA

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko namesto 12 preždiš 15 ur na letalu, kljub zamudi kvalitetno opraviš svoje delo in imaš še dan ali dva časa za povratek, bi bil greh ne narediti še enega kroga po deželici. Avto je bil pravi, BMW M550i xDrive, ceste v Kaliforniji in Nevadi pa tudi!
Polna posoda goriva in suša na tleh
Foto: Matej Mihinjač, Matej Kačič
6. 1. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0
BMW M550i & USA
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kako smo izbrali avto? Prvič, želeli smo nekaj, česar pri nas ni. Dobro, BMWjevih petk je veliko, ampak noben nima M550i. Zakaj ne? Ker ga pri nas sploh ne moreš kupiti, je samo dizelski M550d. In drugič? Moral je imeti več kot 400 ’konjev’, da bomo primerno kurili bencin, če je že pol cenejši kot pri nas. M550i jih ima k sreči 462 (340 kW pri 5.500 vrtljajih v minuti) ... Motor je 4,4-litrski turbo V8, ima štirikolesni pogon in osemstopenjski športni samodejni menjalnik. In zakaj je zadaj še črka M? Ker ima prilagodljivo M-vzmetenje in M-športne zavore. Res se dobro pelje, zato mu Američani pravijo kar ’The ultimate driving car’.

Vedno, ko imamo doma V8 na testu, se držimo za glavo vsakič, ko je potrebno tankati.

Vedno, ko imamo doma V8 na testu, se pravi ravno 2x na leto, se držimo za glavo vsakič, ko je potrebno tankati. In razumemo, da ga že zato noben ne vozi, če že zaradi zavarovanja ne. V Ameriki bi vas pa družba izločila, če ne bi imeli V8! ’There is no replacement for displacement’, pravijo in če želite uživati na norih cestah ob simfoniji osmih valjev, bo pač treba malo globlje pobrskati po žepu in poiskati še tistih 40 jurjev.

Prvi cilj je bil Nacionalni park Joshua tree. Ime je dobil po drevesu življenja, ki v neizprosni naravi tam zelo lepo uspeva, vstopnina za avto stane 30 dolarjev, ceste so pa ene lepše urejenih sploh. En del se vije po dolini, drugi malo višje med slikovitimi kamni in drevesi, tretji se vzpne na goro, od koder je krasen razgled na nižje predele Kalifornije, vključno s prelomnico Svetega Andreja, sploh skale z obliko lobanje so nore in vse to je posledica tektonike in vulkanov dolgo nazaj. Park je še kako vreden obiska, če vas pot pelje mimo Palm Springsa. Tam boste videli tudi ogromna polja vetrnic, torej Američani pridno izkoriščajo obnovljive vire energije, prav tako boste ponekod videli tudi ogromne sončne elektrarne. V kratkem naj bi v Kaliforniji za vse novogradnje zahtevali, da imajo tudi svojo sončno elektrarno, s čimer bodo v prihodnosti postali bistveno bolj učinkoviti pri izrabi energije, kot so danes. Ne vem sicer, kje bodo dobili dovolj vode za svoje razsipno življenje, ampak saj so dovolj iznajdljivi.

Verjetno ravno slednje najbolje ponazarja mesto greha, kamor nas je pripeljala cesta skozi puščavo Mojave pozno zvečer. Lastnik zasebnega apartmaja na super lokaciji v 50. nadstropju, od koder sta se krasno videla vodna predstava pred hotelom Bellagio in stolp najbogatejše Slovenke, nam je v hladilniku pustil pivo, valet je parkiral avto in ni nam ostalo drugega, kot da se podamo v iskanje ’sreče’ v številne kazinoje Las Vegasa. Verjetno tudi nobeno mesto na svetu ni tako svetlobno onesnaženo kot to sredi puščave v Nevadi, kjer se živahno življenje v resnici nikoli čisto ne konča. Celo sredi noči so odprte restavracije, lokali in kazinoji, le družba vam morda ne bo preveč všeč. Vegas je res nekaj posebnega, ker tam vidite stvari, ki se vam zdijo nore in obupne hkrati, toliko beračev in izgubljenih ’iskalcev sreče’ ne boste videli nikjer na svetu. Mi smo pa videli tudi BMW 540i, ki se je s številnimi kamerami in senzorji pred nami vozil čisto sam. So ga ravno te dni testirali v realnem prometu.


Za nas je povsem dovolj le en dan Vegasa vsakih nekaj let, tako hitro se naveličamo vsega, kar je skrito za bleščečo fasado, in raje oddrvimo naprej do izjemnih naravnih znamenitosti. Najprej smo si privoščili ’zdrav’ zajtrk z burgerji, ki imajo namesto kruha velike liste hrustljave solate, nato pa se, polni energije, pospravili v modri BMW in jo popihali naprej. Tokrat smo jo ubrali po cesti jugozahodno od Vegasa, ki se čez gore približa Dolini smrti, potem se pa vije proti severu do mesta Beatty, kjer smo zopet prespali. Že malo nad mestom smo padli v zastoj in na mestu čakali dve uri, da so počasni Američani s ceste umaknili gradbeno mehanizacijo, potem je šlo pa kar lepo naprej po čisto praznih cestah, le dan je v tem letnem času zelo kratek in od mesteca Shoshone naprej nismo v temi videli ničesar več. Če boste kdaj zavili na ta konec, ne pozabite tankati v Vegasu, ker je bencin tam še enkrat dražji.

Med vožnjo smo tudi razmišljali kot pravi Slovenci, ker večer prej nismo bili preveč uspešni pri igrah na srečo … tam stane M550i 87 tisoč dolarjev brez davka in z veliko opreme. To je 77 tisoč evrov, davek pa je potem odvisen od države, ampak znaša nekje 10 odstotkov, torej tudi do hudega stroja Američani pridejo precej lažje kot mi. M550i je samo malenkost nižje na lestvici od M5, pospešek do 100 km/h pa je le 3,9 sekunde! Ob isti prostornini motorja ima zastavonoša samo 138 ’konjev’ več in seveda smo te fine pospeške nekajkrat preizkusili, večinoma pa se držali zelo strogih omejitev. Iztok ima še lepe spomine na najin zadnji obisk Nevade, ko so naju ustavili policaji in naju na koncu spustili naprej brez kazni. Lep dokaz za pridno vožnjo je bila tudi povprečna poraba našega avta: samo 9,5 litra ob tolikšni konjenici. Tudi sicer za takšen motor to ni slab rezultat, bi bila pa poraba pri nas že v osnovi kakšen liter večja, ker so omejitve na avtocestah tu postavljene višje. Še ena hecna lastnost: v osnovi je stop start izklopljen in se vklopi samo ob načinu vožnje eco pro. Očitno zaradi zvoka, ker Američani pač morajo ropotati tudi na mestu.

Na cilju je sledila prava ameriška pica – z debelim testom in oblogo za srčni infarkt – zjutraj pa v drugem lokalu spet pravi ameriški zajtrk – zrezek pečene slanine, jajca, fižol in krompir. Je bilo potem dovolj za ves dan, so nas pa table opozarjale, da naj imamo s seboj dovolj vode. Verjetno je to bolj namenjeno turistom poleti, ko so temperature malo višje kot decembra. Dolina smrti je zelo zanimiv kraj, obkrožena je z visokimi gorami, najvišja preko 3.300 metrov, najnižja točka pa celo 86 metrov pod morjem. Zato je tako ekstremno suha in vroča in neprijazna za življenje, da so ji dali potem tudi takšno ime. V Furnace Creeku so nekega julija izmerili najvišjo temperaturo kadarkoli - 56,7 stopinje. In blizu tudi najnižjo, minus 9. V Badwater Basinu je bila na dan našega obiska zelo prijetnih 20.

Preden sem pred leti prvič obiskal Dolino smrti, sem si jo v svoji domišljiji predstavljal kot eno samo puščavo, kjer pač nič ne preživi. Dolgčas, če se izrazim z eno besedo. No, danes lahko priznam, da je to eden bolj zanimivih krajev na svetu, ki jih lahko obiščete. Ceste so nore, scene so izjemne, videli boste slikovite kanjone in skale vseh možnih barv, se povzpeli na razgledne točke, kjer ne boste mogli verjeti, da lahko erozija ustvari takšne podobe iz kamnov in skal, lahko se boste bosi sprehajali po peščenih sipinah, ki se nahajajo malo bolj severno v dolini, skratka, en kratek zimski dan bo premalo za obisk vseh lepot. Še dobro, da je imel naš BMW projekcijski prikazovalnik, da smo lahko med vožnjo čimveč gledali ven iz avta in uživali v vožnji. To je pa tudi BMWjev slogan, a ne! Se zdi petka na njihovih cestah kar majhen avto, ampak vseeno je to pri njih prestiž, za njih so evropski avtomobili pač najboljši na svetu. Saj so res!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 9 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |