
8 ur časa sem imel, da sem karseda izpraznil 445 kilogramov težko litij-ionsko baterijo v dnu kone electric. Ampak veljale so samo mestne ulice, kjer hitrost nikjer ne preseže 70 kilometrov na uro, večinoma pa je omejitev 50 ali celo manj. Veliko je speljevanj in ustavljanj in v tem primeru običajni avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem pogorijo na celi črti. Saj veste, vedno rečemo, da je na relaciji poraba recimo 5 litrov, na avtocesti 6, v mestu pa 8. Torej veliko. Kaj pa se zgodi pri električnem avtu?
Prednost, na katero malokdo pomisli pri takšnem avtu, je predvsem enostavnost vožnje. Tišina je že eno, ampak to, s kakšno lahkoto se premika, je tisto, kar čisto vsakega navduši. Speljevanja so zelo hitra, ker se avto odlepi z mesta v trenutku, ko spustite zavoro. In ko pospešuje, to počne tako zvezno in z lahkoto, da se bodo klasični avti, kjer motor ropota in menjalnik vmes prestavlja, zdeli kot iz srednjega veka. V električni koni je samo ena prestava in vleče do končne hitrosti 167 kilometrov na uro, do 100 pa pospeši v 7,6 sekunde.
In končni rezultat? Po približno osmih urah neprestane vožnje sem naredil po našem največjem mestu 179,1 kilometra, v povprečju porabil 11,5 kWh na 100 kilometrov, kar je recimo nekje 2,5 evra na 100 kilometrov po povprečni enotni tarifi, in s takšnim načinom vožnje bi lahko po koncu svoje vožnje prevozil še 248 kilometrov, torej s polno baterijo po mestu 430.


Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 domača premiera - volkswagen ID.3 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 domača premiera - peugeot 208 | 12 | 13 domača premiera - land rover defender | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
volkswagen polo | 173 |
fiat 500 | 172 |
volkswagen golf | 166 |
renault clio | 150 |
nissan qashqai | 143 |
Podatki veljajo za november 2019
Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

















