Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vipavska dolina & ford puma

Primi za volan

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Poznate tisti občutek, ko imate vsega dovolj, šef teži, žena je tečna, otroci se derejo … ja, vem, še prevečkrat! Sam bi se takrat najraje usedel v avto, prijel za volan in nekam odpeljal. Kam? V Sloveniji s tem res nimamo težav in tokrat predlagam Vipavsko dolino.
Vipavska dolina & ford puma
Foto: Gašper Miš, Jure Cehner
1. 11. 2020 ob 18:00
Komentarjev: 0

Že začetek je lahko fantastičen, cesta na Nanos, od koder imate prekrasen razgled na dolgo dolino, ki jo na eni strani obdajajo Nanos, naprej Hrušica, na drugi Vipavski griči in za njimi Kras. Ni kaj, že samo za videti se je vredno odpeljati tja, ampak ta krasna dolina skriva ogromno zanimivosti in k sreči so tudi nekatere ceste tam za prste oblizniti!

In k sreči se tudi Fordova puma, ki mi je služila za raziskovanje, dobro pelje. Na našem velikem primerjalnem testu PRIMA smo ugotovili, da celo najbolje med vsemi malimi križanci. Tako na zaprtih ovinkih kot tam, kjer se cesta odpre in pokrajina razkrije, zakaj vsaj jaz tako rad pridem na tisti konec. Seveda, zaradi trte, ki tam odlično uspeva, in seveda zaradi vrhunskih vinarjev. Dokaz, da je to res, so številna priznanja Decanter, in pazite to, tam goste sprejema preko 100 vinskih kleti!

Ampak najprej ceste, ki se vijejo med vinogradi in kjer puma pokaže, da je odlično vodljiva in da je občutek na volanu vedno zelo dober. Ni veliko nagibanja, zato avto sledi ovinkom skoraj tako lepo kot nižja fiesta. Sploh je fino, da kljub zelo dobri legi na cesti vožnja ni preveč neudobna, torej vsaj pri tem avtu ne rabite sprejemati velikih kompromisov, če želite vsaj kdaj pa kdaj tudi malo uživati. Sami ali z družino, saj ima konec koncev dovolj prostora za vse.

In če boste ravno družinsko navdahnjeni, se najprej ustavite v Ajdovščini, kjer je utrdba Kastra, ki so jo Rimljani začeli graditi že okoli leta 270. Se lahko lepo sprehodite okrog starega mestnega jedra, medtem ko se vaš električni avto polni na bližnji polnilnici.

Priporočam tudi ogled izvira Hubelj nad Ajdovščino. Ravno v času obiska je prej fino deževalo in je bilo veliko vode, zato je bilo zelo lepo za pogledati in še naravoslovna učna pot je zraven, če vas in otroke zanima še kaj več o naravi.

Naprej po Vipavski dolini sem se peljal samo 5 kilometrov do naslednje prekrasne točke. Cesta je šla zdaj bolj naravnost in hibridni pogon ni prišel toliko do izraza, kot je prej v mestu. Ja, zadaj piše ecoboost hybrid, kar v primeru pume pomeni blagi hibrid in tukaj mali elektromotor pomaga bencinskemu. Vse skupaj seveda pomaga pri manjši porabi goriva, boljši odzivnosti, za vas pa to pomeni, da se boste med vožnjo dobro počutili in pripeljali tudi do takšne zanimivosti, kot je Vipavski križ, ena najlepših slovenskih vasi oziroma mest. Baje je celo drugo najmanjše mesto na svetu, hrib pa je bil naseljen že v predrimskih časih. V 15. stoletju je dobil obzidje, ki jih je varovalo pred turškimi vpadi, zdaj pa je mesto tudi zaprto za avtomobile obiskovalcev. Se splača ustaviti, ker je res lepo in ker lahko tam obiščete tudi Darove Vipavske, kjer na enem mestu za pokušino najdete številna vrhunska vina in lokalno pivo, seveda tudi domače salame in sir.

Naprej nisem smel mimo Branika, spet je tam en krasen grad Rihemberk, kamor le peljite svoje otroke, da jim bo spet vzklila domišljija.

Potem spet nekaj za atija. Tudi za mamico, no … Spet sem zapeljal na fino cesto na Planino, kjer je doma Guerila. Seveda je tam še ogromno drugih vinarjev, ker če je katera regija znana po dobrih vinih, je pa to pač Vipavska dolina, in veliko tujcev sem srečal, ki so prišli k nam samo zato. Da bodo uživali v krasni naravi in dobrih vinih.

Tam imamo namreč dve vini, ki uspevata samo na tej zemljici: zelen in pinelo. Obe sta beli, suhi, Guerila pa je biodinamična vinogradniška kmetija, ki z zelo moderno zasnovo niti malo ne izgleda kot tipična kmetija. Ttrta uspeva v terasastih vinogradih, Zmago Petrič pa pravi, da je že pred leti izbral najboljše lege in danes v tesni povezanosti z naravo prideluje fantastična vina.

Tam lahko na primer zaključite svoj prvi dan izleta in prespite, ali pa pustite komu, da vas zapelje domov. V pumi se da čisto OK sedeti tudi na desnem sedežu. Sam pa sem pot seveda nadaljeval. Obvezno priporočam še cesto nad Ajdovščino do Cola, pa do Predmeje in če že mora biti moderen križanec, je Fordova puma odlična izbira, ker ima zmogljivo podvozje in dober krmilni mehanizem, da je vožnja tudi karseda zabavna. Večina avtomobilov te vrste se pelje zelo mlahavo, tale pa dejansko ponuja nekaj dinamike, tudi če je malo višje od tal.

Še en zelo poseben vinar je bil na moji poti, ki ga nikakor nisem želel spustiti - Batič. Tam sta doma umetnost in vino, ne nujno v tem vrstnem redu, in če imate vsaj kolikor toliko razvita čutila, boste tam srečni, kot sem bil jaz. Vino sem seveda vzel za domov, ker sem še vozil, in če v vaši zbirki ne bo vino angel, je tako, kot da niste bili tam.

Spet se vračam k pumi, ki ima zanimiv motor: litrski ecoboost, turbobencinski trivaljnik, ki ima 92 kilovatov, po domače 125 ’konjev’, in dodatno oznako mHEV, kar pomeni blagi hibrid. Ne pomeni, da se vozi samo na elektriko, ampak mali elektromotor pomaga bencinskemu pri odzivnosti in pospeševanju, predvsem pa veliko lepše zažene motor, ko se ta izklopi na semaforju. Pa še eno malo 48-voltno baterijo ima sistem in ta se polni med vožnjo, recimo med zaviranjem, da potem napaja elektromotor, ko to potrebuje.

To je fino, ker se hitreje odzove, ko pohodiš plin, in lepše vleče v klance, da bolj suvereno pripelješ pred kakšen grad, na primer Kromberk. Res lepa renesančna stavba s štirimi stolpi na vogalih je to, zunaj je še lep park, notri pa Goriški muzej. Vredno obiska, če ste tam, če si zaželite še malo aktivnosti, bo pa za vas supanje na Vipavi. Sicer ga sam nisem mogel preizkusiti, zato se vrnem spomladi, je pa baje noro, ker imaš totalen mir.

In končno proti Novi Gorici, ki je spet zanimiva zaradi tega, ker lahko hkrati hodite po dveh državah. Na eni strani je Italija, na drugi Slovenija, to pa lahko doživite na Trgu Evrope, ki je eden od simbolov povezovanja med nami in sosedi, ko smo vstopili v Unijo. Za nas avtomobiliste je zelo zanimiva zadeva tudi avtovlak, ker tam lahko že zelo zgodaj zjutraj zapelješ avto na vlak in te potem odpelje do Bohinja skozi najdaljši železniški predor v Sloveniji.

Še en nujni postanek je grobnica Burbonov, kjer je pokopan francoski kralj Karel X, ki je po izgnanstvu izbral Gorico, ker tam ni bilo kolere, potem je pa star 79 let umrl ravno za kolero kot edina žrtev epidemije takrat v Gorici. To je tudi edini kralj, ki je pokopan v Sloveniji. Na istem koncu si lahko ogledate še fino razstavo vrtnic, baje je največja v Evropi, ki jo lahko dejansko vidite, pa obe Gorici lahko opazujete z vrha hriba, mesti skupaj pa kandidirata za evropsko prestolnico kulture.

Čeprav sem bil že malo lačen, sem nadaljeval proti famoznemu Solkanskemu mostu, pri čemer ima železniški največji kamniti lok na svetu! Tokrat nisem šel čez, ampak kaj naprej do Banjške planote. Lahko greste na poti še do Svete Gore, ki jo obožujejo tudi kolesarji, tako kot tole visoko kraško planoto s krasno naravo. Tudi to obožujejo kolesarji, zato morate z avtom kar paziti! Tam je tudi en krasen kamp DS, kjer vas bo lastnik Dejan naučil jahati konje.

In za konec kaj drugega kot hrana in razvajanje! Pikol, ena od vrhunskih restavracij na tistm koncu Slovenije, je že moja stara znanka in po novem imajo še hude hiške ter, kar je najlepše, sem se dogovoril, da bosta dva med vami tam lahko prespala in uživala v nori večerji s petimi hodi. Paket se imenuje srečen dan, upam, da bo tudi noč, stane 340 EUR in vključuje še zajtrk v sobi ter zunaj ogrevan masažni bazen. Spiš v luksuzni sobi na vodi v gozdu! Paše k hibridnemu avtu.

Tadej Gašparin tam z družino skrbi za svoje zahtevne goste in mi je pripravil soško postrv, marinirano in rahlo dimljeno na češnjevem lesu, s toplo juhico iz fermentirane šalotke, če omenim le eno jed, več od tega pa vam ne smem izdati, da boste še sami kaj raziskali v Vipavski dolini.

Prijava na nagradno igro.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 4 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |