Tisti, ki imate dva ali več otrok, veste, da mlajši vedno oponašajo starejše. Vedno capljajo za svojimi 'vzorniki' in vpijajo njihove fore kot gobe. Navadno ta najbolj butaste.
In mi smo našli avtomobilski ekvivalent tega, čeprav pobrane fore tukaj niso niti najmanj trapaste. Šesti volkswagen polo namreč po zadnji prenovi izgleda kot golf, kar ni čisto nič slabega. Po treh letih na naših cestah je polo doživel lepotni tretma, da bo spet dovolj atraktiven še za nekaj let. Oblikovno se je torej približal golfu, predvsem zadek in nos sta precej podobna. Če golf v svojem razredu nekako narekuje smernice, na podoben način v malo manjšem segmentu enako počne polo. Čeprav tudi ta oblikovno nikoli ni posebej razburjal, je pa od nekdaj skrbel za to, da je suveren prav na vseh področjih.
In to že od leta '75, ko je na ceste prišla prva generacija. Do Anžetovega rojstnega leta so jih prodali že pol milijona, je pa hecno, da je bil prvi polo dejansko Volkswagnova izvedenka audija 50. Že takrat je bil kmalu na voljo bolj živahen polo GT z 1,3-litrskim motorjem.
Druga generacija se je obdržala 9 let, do leta '90. Takrat so proizvodnjo selili v Španijo in sredi leta 1980 so zanj že razvili dvovaljni dizelski motor. S takšnim bi bil polo res 'izstrelek in pol', ampak potem motor k sreči nikoli ni prišel v serijsko proizvodnjo.
Podobno škatlasta je bila še tretja generacija do leta '99, čeprav je bila postavljena na povsem novo platformo in na voljo s tremi ali petimi vrati. Je bil pa tretji polo dejansko kopija seata ibiza.
Nato je pripeljala četrta generacija, prvič bolj zaobljena, v bistvu dosti bolj kot aktualna. Volkswagen Racing je s takšnim dirkalnim polom leta 2003 zmagal na Junior World reliju. Če so že kakšno generacijo prej obstajale nekatere bolj zanimive različice pola, pa se boste najbrž spomnili šele teh iz četrte generacije. Polo fun, dune in soho, z dodatki karoserije in nalepkami, da so bili bolj živahni in atraktivni.
Pri peti generaciji so inženirji pošteno zavihali rokave in več pozornosti namenili materialom ter počutju potnikov. So tudi morali, ker so enako naredili še ostali proizvajalci. Leta 2009 so ga nominirali za evropski avto leta 2010, je pa potem postal istega leta svetovni avto leta.
Zdaj smo že pri šesti generaciji. Novi polo je od vseh prejšnjih večji in bolj prostoren. Pa tudi bolj zrel in sofisticiran, da mu težko karkoli zamerimo. Prostora je za malčka, kamor spada, veliko. Izdelava je na enakem nivoju kot pri golfu, torej dobra, tudi tukaj fizična stikala počasi izginjajo in je vedno večji poudarek na zaslonu. Kot pri vseh modernih avtih, a ne! Za začetek so vsi motorji trivaljni litrski TSIji, razen pri najzmogljivejši izdaji GTI.