Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zgodovina

Volkswagen polo

Avtor prispevka: Anže Jereb
Tisti, ki imate dva ali več otrok, veste, da mlajši vedno oponašajo starejše. Vedno capljajo za svojimi 'vzorniki' in vpijajo njihove fore kot gobe. Navadno ta najbolj butaste.
Zgodovina
Foto: Volkswagen
10. 11. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

In mi smo našli avtomobilski ekvivalent tega, čeprav pobrane fore tukaj niso niti najmanj trapaste. Šesti volkswagen polo namreč po zadnji prenovi izgleda kot golf, kar ni čisto nič slabega. Po treh letih na naših cestah je polo doživel lepotni tretma, da bo spet dovolj atraktiven še za nekaj let. Oblikovno se je torej približal golfu, predvsem zadek in nos sta precej podobna. Če golf v svojem razredu nekako narekuje smernice, na podoben način v malo manjšem segmentu enako počne polo. Čeprav tudi ta oblikovno nikoli ni posebej razburjal, je pa od nekdaj skrbel za to, da je suveren prav na vseh področjih.

In to že od leta '75, ko je na ceste prišla prva generacija. Do Anžetovega rojstnega leta so jih prodali že pol milijona, je pa hecno, da je bil prvi polo dejansko Volkswagnova izvedenka audija 50. Že takrat je bil kmalu na voljo bolj živahen polo GT z 1,3-litrskim motorjem.

Druga generacija se je obdržala 9 let, do leta '90. Takrat so proizvodnjo selili v Španijo in sredi leta 1980 so zanj že razvili dvovaljni dizelski motor. S takšnim bi bil polo res 'izstrelek in pol', ampak potem motor k sreči nikoli ni prišel v serijsko proizvodnjo.

Podobno škatlasta je bila še tretja generacija do leta '99, čeprav je bila postavljena na povsem novo platformo in na voljo s tremi ali petimi vrati. Je bil pa tretji polo dejansko kopija seata ibiza.

Nato je pripeljala četrta generacija, prvič bolj zaobljena, v bistvu dosti bolj kot aktualna. Volkswagen Racing je s takšnim dirkalnim polom leta 2003 zmagal na Junior World reliju. Če so že kakšno generacijo prej obstajale nekatere bolj zanimive različice pola, pa se boste najbrž spomnili šele teh iz četrte generacije. Polo fun, dune in soho, z dodatki karoserije in nalepkami, da so bili bolj živahni in atraktivni.

Pri peti generaciji so inženirji pošteno zavihali rokave in več pozornosti namenili materialom ter počutju potnikov. So tudi morali, ker so enako naredili še ostali proizvajalci. Leta 2009 so ga nominirali za evropski avto leta 2010, je pa potem postal istega leta svetovni avto leta.

Zdaj smo že pri šesti generaciji. Novi polo je od vseh prejšnjih večji in bolj prostoren. Pa tudi bolj zrel in sofisticiran, da mu težko karkoli zamerimo. Prostora je za malčka, kamor spada, veliko. Izdelava je na enakem nivoju kot pri golfu, torej dobra, tudi tukaj fizična stikala počasi izginjajo in je vedno večji poudarek na zaslonu. Kot pri vseh modernih avtih, a ne! Za začetek so vsi motorji trivaljni litrski TSIji, razen pri najzmogljivejši izdaji GTI.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |