Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Koliko kilometrov prevozi pozimi?

Volkswagen ID.4

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mnogokrat ste nam že poslali sporočilo o tem, da vas zanima doseg električnega avtomobila pozimi. Zato smo se točno takšnega testa lotili z našim električnim volkswagnom ID.4, ko je bilo zunaj -5 °C!
Koliko kilometrov prevozi pozimi?
Foto: Volan
2. 4. 2022 ob 18:00
Komentarjev: 0

Matej se je za potrebe testa vstal že ob 2. uri zjutraj, ker je čakal na najbolj mrzlo noč v marcu, -5 stopinj je zunaj, tako da sta bilaavto in baterija primerno ohlajena, baterija tudi že 100-odstotno napolnjena na domači polnilnici. Ena boljših stvari v električnih avtomobilih je, da se v resnici zelo hitro ogreje. Zunaj je bilo ledeno, v kabini pa je bilo že po treh minutah toplo. Sicer si je matej vklopil še gretje sedeža in volana, ampak je kljub temu iz zračnikov že pihal prijetno topel zrak.

Za testiranje smo si izbrali ljubljansko obvoznico, na kateri se je moral stalno voziti po zunanjem krogu, ki je pol kilometra daljši. Prometa ob zgodnji jutranji uri dejansko skoraj ni bilo, hitrost pa je bila nastavljena na tempomatu na 110, oziroma na južni obvoznici na 130 km/h. Seveda smo upoštevali tudi povezovalne dele, kjer je hitrost omejena na 80 km/h.

Dolgoročno povprečje imamo pri ID.4 po slabih 8 tisoč kilometrih 25,4 kWh/100 km, po prvih 11 kilometrih pa je bilo povprečje porabe 32,1 kWh/100 km, ker je veliko energije bilo porabljene za ogrevanje kabine. Zakaj je mraz sploh težava za električne avtomobile, oziroma za njihove baterije? V slednjih namreč poteka elektrokemična reakcija, pri čemer se kemična energija spremeni v električno in obratno, ko jo polnimo. In bolj kot temperatura pada pod idealno, počasneje poteka kemična reakcija, če zelo poenostavimo, zato tudi baterija postaja vse manj zmogljiva. Baterije se najbolje počutijo ob temperaturah kot mi. Tam okoli 20 stopinj jim je najbolj všeč. Če temperatura zraste za samo 10 stopinj na 30, so baje že za 20 odstotkov manj učinkovite. Če je še bolj vroče, še manj. Po 168 kilometrih vožnje je bilo povprečje porabljene energije samo še 26,7 kWh/100 km/h.

Litij-ionske baterije poganjajo električne avte tudi do -40 °C, če imajo urejeno toplotno regulacijo, vendar so potem zmogljivosti že precej omejene. Ne gre pa obratno. Enostavno postanejo kemične reakcije prepočasne in jih ne morete več polniti, tako da niso še za Antarktiko takšni avti. Je pa res, da pri -40 tudi dizel zmrzne oziroma postane gel, bencin pa tudi pri -60 še ne.

Zaenkrat smo omejeni na to, približno 30 let staro litij-ionsko tehnologijo baterij, kmalu pa bo seveda drugače. Proizvajalci se zelo trudijo in pojavlja se že kup zanimivih rešitev. Za začetek izboljšave pri elektrolitih, ki ne bodo goreli, da bodo bolj varni in bodo tudi bistveno manj občutljivi na visoke temperature, da se bodo lahko baterije hitreje polnile. Potem celo tehnologija litij-zrak, kjer se kar iz atmosfere uporablja kisik za oksidacijo in s tem veliko prihrani pri masi baterije, najbolj obetavna pa je tehnologija litij-žveplovih baterij. Te zelo resno raziskuje tudi naš Kemijski inštitut in obljubljajo kar 3- do 5-kratno povečanje zmogljivosti sedanjih baterij. Ampak bo še dolgo trajalo, da pridemo do praktične uporabe.

Kdo bi si mislil, da v letu 2022 uporabljamo praktično enako tehnologijo pri baterijah, kot si jo je zamislil Alessandro Volta več kot 220 let nazaj? No, pa nas vseeno tudi baterije nekam pripeljejo. Na cilj je Matej pripeljal po 282 prevoženih kilometrih in dobrih treh urah, povprečna poraba je bila 25,5 kWh/100 km, elektronov v bateriji pa praktično nič več, saj je merilnik napolnjenosti kazal 0 %.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |