Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljši je hyundai tucson

2022 PRIMA C-SUV

Avtor prispevka: Volan
Pet let je že minilo, odkar smo na kup nabrali vse predstavnike segmenta C-SUV, torej srednje velike križance. Ker so se v tem času zamenjali že praktično vsi, smo tokrat test ponovili in zbrali kar dvanajst predstavnikov, pošteno zavihali rokave in dobili najboljšega.
Najboljši je hyundai tucson
Foto: PRIMA
13. 11. 2022 ob 0:00
Komentarjev: 0

Zanimivo je že to, da se glavnina vozil tega segmenta dandanes proda z bencinskim motorjem v nosu in največkrat s samodejnim menjalnikom. Zato smo na test zbrali prav takšne izvedenke, med njimi sta bila pravzaprav le dva z ročnim menjalnikom. Pred petimi leti so bili vsi avtomobili našega testa opremljeni z dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom. To pomeni, da se je v relativno kratkem obdobju trend konkretno spremenil, k sreči pa za lastnika to ne pomeni, da mora pričakovati veliko večjo porabo goriva. Ravno nasprotno, sodobni bencinski motorji so postali izjemno učinkoviti in se zlahka kosajo z nekaj let starimi dizelskimi.

Kot vedno je pri testu sodelovalo sedem uredništev, večina z dvema članoma, saj je bilo vozil res veliko. Po koncu testa zopet z zadovoljstvom lahko rečem, da smo projekt speljali uspešno in kljub napornima dvema tednoma z najrazličnejšimi merjenji dobili ogromno podatkov, na podlagi katerih smo potem vozila ocenili. Še enkrat poudarjam, da je zmagovalec (kot vedno) najboljši kompromis vsega. Torej vozilo, ki je zelo kompletno in odlično v vseh merljivih in nemerljivih segmentih, pa četudi morda ni najboljše pri čisto vseh. Zato lahko posamezne ocenjevalne sklope odstranite in boste dobili svojega zmagovalca. Če vam na primer cena sploh ni pomembna, ali pa prostornost in tako naprej. Svoje idealno vozilo si skratka lahko izluščite sami, pomagali pa vam bodo ravno naši podatki.

Merjenje na grobo vedno ostaja enako, se pa malenkostno spreminjajo parametri med različnimi avtomobilskimi segmenti, kar je logično. Prostornina prtljažnika je v tem segmentu pomembnejša kot pri majhnih avtomobilih. Prav tako udobje na zadnji klopi, pritrjevanje otroških sedežev in podobno, govorimo namreč o družinskih avtomobilih. Da ne pišemo vsakič znova, kaj in kako merimo, je spodaj podrobna generična razlaga vsega skupaj.

 

 

 

 

Notranjost:

Prvi sklop meritev pripada merjenju notranjosti. Seveda ni dovolj, da vržemo oko na armaturno ploščo in se odločimo, če nam je ta všeč ali pa ne, dela je veliko več. Po skrbnem otipavanju materialov in ocenjevanju kakovosti izdelave sledi ocenjevanje praktičnosti, najprej voznikovega okolja. To pomeni, da v vsako vozilo poskušamo pospraviti mapo formata A4, pollitrsko plastenko in še večjo s prostornino 1,5 litra, pa denarnico in telefon. Skratka tiste najbolj običajne stvari, ki jih imamo velikokrat s seboj. Dodatno se oceni še splošno ergonomijo in kakovost izdelave. Potem ocenjujemo voznikov sedež, pri čemer so pomembni samo udobje, položaj za volanom, možnost nastavljanja in podobno. Enako velja še za zadnjo klop. Ko enkrat sedimo zadaj, je poleg udobja pomembno še, koliko prostora ima potnik nad glavo, pred koleni in pri stopalih, pa tudi, ali je počutje zadaj dobro v smislu preglednosti. To zlahka pokvarijo premajhna stranska stekla ali pa preveč zajeten sedež spredaj, ki onemogoča pogled naprej in je potem vse skupaj precej klavstrofobično. Tudi reža za zrak zadaj prinese kakšno točko. Meritev vedno poteka s štirimi člani v avtomobilu, vedno istimi, seveda.

Potem v roke vzamemo dva otroška sedeža in pogledamo, kako enostavno ju je mogoče namestiti. Razlike v priklopih so med proizvajalci precejšnje in največ točk vedno namenimo tistim, kjer se sedež vpne povsem zlahka in pred tem ni potrebno odstranjevati plastičnih zatičev, trgati namenske reže ali nasploh iskati in loviti sidrišč. Pri merjenju uporabnosti zadnje klopi so razlike tudi pri širini klopi, slednjo izmerimo po namestitvi dveh otroških sedežev in merjenju razdalje med njima. Prtljažnika se lotimo s konkretno paleto kovčkov in torb, ki jih čim bolj smotrno poskušamo pospraviti vanj. Obenem preverimo, kako visok je nakladalni rob, kako enostavno se podrejo naslonjala, ali prtljažnik ponuja dvojno dno, kako velika je sama odprtina prtljažnih vrat in podobno.

 

Vozne lastnosti:

Največ časa nedvomno vzame segment 'Motor in podvozje', kjer vsakega kandidata dodobra preizkusimo na cesti, se z vsakim zapeljemo na testni krog, ki vključuje umirjen cikel po podeželju, dinamični del, avtocesto in mestno vožnjo. Test se izvede z vsemi vozili naenkrat, s čimer se eliminirajo morebitne razlike glede prometa, vremena in ostalega. Meritveni krog je daljši kot 150 kilometrov, pri čemer je že samo mestne vožnje več kot 25 kilometrov. Center varne vožnje je vedno nujno okolje, kjer na res varen način lahko preizkusimo, kako suvereni so predstavniki pri vožnji na meji ali celo preko nje. Slalom je odličen pokazatelj, kako ubogljivo je samo podvozje, kako dober občutek dobi voznik preko volana, koliko je nagibanja in kako komunikativen je krmilni sistem. Pa tudi, kako prožen je sam motor. Slalomu se na poligonu pridruži še vaja losovega testa, kjer je avtomobil nenadoma precej obremenjen, pred začetkom izogibanja oviram pa je treba tudi močneje zavreti, s čimer hitro ugotovimo, kako miren in ubogljiv ostane avtomobil pri tem. Izmeri se tudi hrupnost vsakega avtomobila, in sicer na mestu ter pri hitrosti 60 km/h. Levji delež meritev in zbiranja vtisov tega sklopa pa seveda zajame večtedenska vsakodnevna vožnja z menjavami vozil med člani.

 

Asistenčni sistemi:

Točke asistenčnih sistemov smo razdelili v več sklopov. Pri serijskih elektronskih pomagalih smo upoštevali tiste pripomočke, ki so v izbranem cenovnem segmentu najbolj ključni za varno in udobno vožnjo. Torej gre za sisteme, pri katerih bi kupci morali stremeti k temu, da jih imajo, govorimo pa o tem, ali zna sistem AEB za samodejno zaviranje prepoznati tudi pešce in kolesarje, ali ima vozilo radarski tempomat, zadnje parkirne senzorje in sistem lane assist. Med doplačljive sisteme štejemo asistenco za zastoje, samodejni parkirni sistem, opozorilo na prečni promet in podobno ter obenem upoštevamo še cenovno dostopnost teh pomagal. Pri vzvratni kameri dodatno štejejo kakovost slike in pomožne črte, pri žarometih, ali gre za polni led in če znajo samodejno preklapljati med dolgim in kratkim snopom, ter kopico ostalega. Znotraj se preveri, če vozilo že v osnovi ponuja vse bolj priljubljene digitalne merilnike, če so vmesniki v slovenskem jeziku in kako velik je v osnovi sredinski zaslon na dotik. Vse pomembnejše postaja še polje povezljivosti, kjer šteje spremljanje prometa v živo, nadzor avta na daljavo, zaščita podatkov uporabnika, delovanje sistemov Apple CarPlay in Android Auto ter ostalega.

 

Cena in stroški vzdrževanja:

Tudi ta segment zahteva veliko časa in požrtvovalnosti, saj zajema obiskovanje avtomobilskih salonov in pridobivanje ponudb, pa tudi kompletnih stroškov servisiranja za obdobje šestih let oziroma do 120.000 prevoženih kilometrov. Razlike v tem sklopu so v nekaterih segmentih skoraj zanemarljive, pri drugih pa precejšnje, pogosto na račun dejstva, ali je določen avtomobilski predstavnik še čisto nov in svež, ali pa v počasnem izteku svoje življenjske dobe in je njegov naslednik že pred vrati. Strošek zavarovanja je prav tako ena od postavk tega segmenta, pri tem pa upoštevamo dobro kritje in varnega voznika. Torej takšnega z vozniško dobo preko dvajset let in dobro zgodovino brez nesreč. Vključujemo delni in polni kasko, nezgodno zavarovanje in celo zeleno karto.

 

Nedoločilniki:

Nedoločilniki so lastnosti, ki niso merljive, a še kako pomembne. Večino dobrin ljudje kupujemo pod vplivom čustev in avtomobili niso nobena izjema, pravzaprav so čustvenim nakupom podvrženi celo bolj od marsičesa drugega. Vsakdo ima svojo priljubljeno znamko ali pa ga k nakupu privabi oblika avtomobila, razlogov za izbor določenega je veliko in niso vedno vsi tehtni. To so nedoločilniki. Tukaj ocenjujemo samo obliko avtomobila, kako poseben je takšen predstavnik na cesti, kako močno izstopa, kako se počutimo za volanom takšnega stroja in kako prepričljiv je nasploh paket, ki ga ponuja. Faktor X je denimo eden od ocenjevalnih parametrov tega segmenta. Ti je avtomobil privlačen ali ne in to ne glede na prostornost, udobje ali kaj drugega, v čemer je morda dober.

 

Gremo lepo po vrsti. ->
Če si neučakan, skoči na zmagovalca! ->

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |