Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vpetje MacPherson

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Earle S. MacPherson je bil možakar, ki je avtomobilizmu prinesel veliko. Celo toliko, da njegovo tehnologijo s pridom še danes uporablja veliko novih vozil. In kaj je natuhtal? Posamično vpetje koles, ki ga danes imenujemo MacPhersonova prema.
Vpetje MacPherson
Foto: Splet
9. 6. 2016 ob 20:00
Komentarjev: 0
tehno volan - prema MacPherson
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Leta 1945 je bil Earle namreč pri Chevroletu vodja inženirske ekipe, njihova naloga pa je bila zasnova majhnega avtomobila, ki bi bil namenjen povojnemu trgu. To je bil model chevrolet cadet, prvi avtomobil, ki bi spredaj in zadaj ponudil neodvisno vpetje koles na način, ki nosi priimek avtorja. Projekt so 'ugasnili', MacPhersona pa povabili k Fordu, kjer so vložili tudi patente. MacPherson si je takšen način vpetja zamislil za vsa štiri kolesa, čeprav se najpogosteje uporablja spredaj, kjer je zaradi oddaljenosti vpetnih komponent zelo enostavno priključiti krmilni drog.

Tovrstno vpetje je široko uporabljeno še danes, gre namreč za posamično vpetje koles, ki ima veliko prednosti, ob prevozu grbine ves premik dejansko naredi le tisto kolo, ki je na grbino naletelo, ostala pa ostanejo čvrsto na tleh. Kolo je pri tej tehnologiji vpeto z močno trikotno roko na spodnjem delu, v zgornjem z blažilnikom, ki ima svojo drugo točko vpetja nekje na vrhu v karoseriji.

V sredini je tako veliko prostora za pogonsko gred in tudi za krmilni mehanizem, ki ga posledično lahko vpnemo povsem enostavno. Vse skupaj je precej ozko, kar je pomembno, ker je potem lahko nekaj več prostora v samem avtomobilu, saj koloteki ne potrebujejo izdatne širine. Je pa malce višje, ker so vse komponente vpete na različne višine, ampak za sprednji pogon je tole super rešitev, ker je dovolj prostora v sredini za pogonsko gred.

Prednosti je veliko, za začetek je ena od njih udobje, kot smo že omenili. Vsako kolo je vpeto neodvisno in posledično lahko v danem trenutku tresljaj umiri le en sam blažilnik. Je tudi relativno enostavno, komponent je malo, zato je sama izdelava dovolj poceni, in cenovno ugodno je tudi popravilo. Celoten sklop zasede malo širine in tudi nevzmetene mase ni veliko, to pa je pri samem udobju zelo pomembno.

Kljub temu ni uporabno vedno in povsod, nekaj slabosti ima takšen način vpetja vseeno. Ena od njih je prav višina. Namreč, če govorimo o nizkih športnih avtomobilih, ta način vpetja ni najboljši. Poleg tega je celoten sklop precej občutljiv na 'camber', po slovensko na nagib koles levo in desno. Praktično ga ni mogoče nastavljati in v zavoju, kjer se avtomobil nagne, celoten sklop seveda z njim, gumam ne preostane drugega, kot da izgubijo nekaj oprijema, ker se ne morejo dovolj nagniti v obratno smer, ampak jih potegne z vpetjem vred. Seveda govorimo o majhnih razlikah oprijemalne površine, da ne bo kdo mislil, da se kolesa kar dvignejo. Ampak omejitev tukaj vsekakor je.

Takšen način vpetja je tudi precej občutljiv na dodatne predelave vozila, na to bodite pozorni. Če boste nanj natikali zelo široke pnevmatike ali pa avtomobil pritisnili k tlom, lahko vse skupaj na vozne lastnosti vpliva celo negativno, saj kolesa ne bodo več lepo poravnana s podlago, ampak boste poravnavo obeh točk vpetja (zgoraj in spodaj) premaknili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 5 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |