Dogodek Varno za volanom
Center varne vožnje na Vranskem - 15. junij


Hrumenje več kot 500 'konjev' nissana GT-R, cviljenje gum nissana 370Z, testiranje neprimernih in dodobra izrabljenih pnevmatik, divja vožnja z gokarti, uživanje v vragolijah motokrosistov in še mnogo več. Vse to ste lahko v nedeljo, 15. junija, izkusili na Vranskem, kjer se je zgodil drugi Volanov dogodek Varno za volanom.
Bližajo se dopusti in s tem množično premagovanje kilometrov ponavadi toplejšim deželam nasproti. Vroče temperature, izčrpanost, do več sto kilogramov prtljage in tehnične pomanjkljivosti avtomobila lahko pošteno zagrenijo dopust, še preden se ta sploh začne. Volanovci smo zato v sodelovanju z Nissan Slovenija in Zavarovalnico Triglav poskrbeli, da se vam takšne in podobne prigode na potovanjih ne bodo pripetile. Povabili smo vas na poligon AMZS-jevega Centra varne vožnje na Vranskem, kjer smo pripravili 13 modulov z različnimi tematikami oz. spretnostnimi preizkušnjami.
Prvi je bil Goodyearov modul izrabljenih pnevmatik, kjer smo vas posadili za volane nissanov qashqai in note, enih s primernimi in novimi pnevmatikami, druge pa s popolnoma izrabljenimi, precej starimi gumami. Na sredi spolzke poti ste morali premagati premično ploščad, ki je povzročila, da ste nad avtom izgubili nadzor, nakar je bilo na vas in pnevmatikah, da ste uspeli obdržati linijo, brez da bi zavrtelo avto. Nič kaj lahko delo, še posebej s slabimi pnevmatikami, kar ste potrdili praktično vsi, ki ste na tem poligonu preizkusili svoje sposobnosti. Medtem ko vam z avtomobili, ki so imeli nameščene nove pnevmatike Goodyear, povečini nadzor ni povzročal preglavic.
Na drugem modulu ste preizkušali, kako pomemben je tlak v pnevmatikah, in se tudi poučili o tem, kakšen tlak je primeren za različne situacije. Mnogokrat podcenjujemo učinek tlaku, vendar ima poleg očitnega vpliva na porabo goriva učinek tudi še na marsikaj drugega, med drugim na še kako pomembno vodljivost vozila.
Volanovci pa nimamo radi smo cvilečih gum in vročega asfalta, temveč se tudi radi pošteno umažemo. Enako (in prav nič presenetljivo) lahko rečemo tudi za ogromno obiskovalk in obiskovalcev: v nissanih qashqai in navara ste se lahko tisti malce bolj pogumni zapeljali na čisto pravem in neprizanesljivem terenu.
Največ pozornosti je bil deležen kajpak 5. modul, kjer je domovala zvezda dneva, sloviti 'godzila' oz. nissan GT-R! Več kot 500 'konjev' in manj kot 3 sekunde do stotice ne pustijo nikogar ravnodušnega, še najmanj pa 10 srečnežev, ki so lahko občutili na lastni koži, kaj takšne G-sile sploh pomenijo. Trije srečneži so bili izžrebani v nagradnih igrah na naši spletni strani, sedem gledalcev pa smo med vsemi prisotnimi izžrebali še na samem prizorišču. Učinek, ki ga ima avtomobil, kot je nissan GT-R, na množico ljudi, je kratkomalo magneten. Kako tudi ne, ko pa je parajoč zvok rezal skozi množico in okoliški šum. Po enaki trasi pa je ob začetku dogajanja obiskovalce v '337-konjskem' nissanu 370Z vozil tudi naš stari znanec Aleks Humar, večkratna zvezda Rdečega volana in trikratni in aktualni državni prvak v reliju in dvakratni zmagovalec Rally Saturnusa.
6. modul, ki je imel svoje mesto na makadamskem klancu na robu Centra varne vožnje, je bil eden izmed bolj tehničnih. Obiskovalci ste lahko po precej vijugastem klancu nissana qashqai zapeljali do vrha, čemur bi sicer težko rekli izziv, zato vas je pravo delo šele čakalo. Samo s pomočjo kamer, ki prikazujejo celotno okolico vozila, ste se morali vzvratno spustiti nazaj po vijugastem klancu in spretno manevrirati med postavljenimi stožci. Komentarji obiskovalcev, da je celotna izkušnja podobna videoigri, so bili popolnoma na mestu...
... Kar pa ne pomeni, da se v nissanih niste mogli pomeriti tudi v dejanski videoigri. Na igralnih konzolah PlayStation 3 ste se lahko v dirkačini Gran Turismo s prijatelji pomerili v polaganju časov in se nato kitili s svojimi dosežki in sposobnostmi obvladanja igralnega ploščka.
Seveda pa avtomobilistični dogodek nikakor ne bi bil popoln brez kartinga, zato smo skupaj z AMZS-jem poskrbeli, da ste se lahko preganjali tudi z malimi zverinami.
Namen 8. modula je bil vse prej kot dirkaški, ravno nasprotno, na tem poligonu so namreč potekale eko-vožnje, kjer ste se obiskovalci naučili teorijo varčne vožnje in jo v praksi tudi dodobra preizkusili. Kakopak je šlo za sila uporabne nasvete, ki v današnji ekonomiji in finančnem neugodju pridejo še kako prav. Zvezda modula sta bila varčni malček nissan note in malce manj varčen, a zmogljivejši qashqai.
Moduli od 9 do 13 so obsegali testne vožnje nissanov, otroški kotiček in otroški poligon ter parkiranje za motocikliste. Tako je, razne nissane ste lahko zapeljali kar po okoliških regionanih cestah, ker pa Volanovci nimamo radi samo stvari na štirih kolesih, temveč karkoli, kar premore vsaj eno kolo, nismo pozabili tudi na motocikliste. Njim je bil namenjen 9. modul, na poligonu katerega ste se lahko s svojimi motorji priganjali vsi, ki ste s sabo imeli vozniško dovoljenje in popolno motociklistično opremo.
Dogajanja je bilo tako dovolj za celotno družino, tudi za najmanjše predstavnike. Deskarja na snegu Rok Marguč in Tim Mastnak sta poprej na Ljubečni že preizkusila svoje slalomske sposobnosti, prav tako tudi člani rokometnega kluba Celja Pivovarne Laško, ki smo jim v zadnji oddaji sezone tudi že pripravili mini tekmovanje. No, vsi so seveda v nedeljo prišli še enkrat pokazat, kaj so se naučili, pridružila pa sta se nam tudi še naša vrhunska košarkaša Smiljan Pavič in Sani Bečirović, ki sta Iztoku pomagala izžrebati sedmerico, ki se je usedla na sovoznikov sedež nissana GT-R in občutila, kaj pomenijo manj kot tri sekunde do stotice.
Ker na avtomobilistično prireditev ne spada alkohol, je Pivovarna Laško poskrbela za zalogo brezalkoholnega Malta, ki sta ga pločevinko za pločevinko pila tudi njuna ambasadorja deskarja Rok Marguč in Tim Mastnak. Vrhunska športnika sta poskrbela, da se je prtljažnik enega od nissanov qashqai do vrha napolnil z brezalkoholnim Maltom, nakar je bilo na vas, da ste ugibali točno številko pločevink. Samo eden od obiskovalcev je uganil točno število, ki pa je vso pijačo nato komaj natlačil v svoj avtomobil.
Ekipa Volana se zahvaljuje vsem, ki so pomagali pri uresničitvi drugega dogodka Varno za volanom, še najbolj pa vsem obiskovalcem, ki so prišli uživat na Vransko! Se vidimo naslednje leto!
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 domača premiera - volkswagen ID.3 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 domača premiera - peugeot 208 | 12 | 13 domača premiera - land rover defender | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
volkswagen polo | 173 |
fiat 500 | 172 |
volkswagen golf | 166 |
renault clio | 150 |
nissan qashqai | 143 |
Podatki veljajo za november 2019
Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

















