Kar se oblike tiče, ni potrebno veliko besed. Pri novem kombilimuzinskem ceedu smo imeli ne glede na nivo opreme rahlo grenak priokus, ker pač izgleda, kot izgleda - malce dolgočasno. No, ta problem je Kia odpravila z Xceedom. Ceedu so dodali X. Xceed ('exceed') v prevodu pomeni 'presegati' in mogoče so imeli v mislih, da bo presegel ravno ceed. Ne le s centimetri v višino, temveč tudi s prodajnimi številkami, kdo bi vedel ... Torej, Xceed izgleda zelo dobro in je zelo zanimiv za oko, še posebej kupejevsko navdahnjena spuščajoča streha.
slika
Ja, vrhunski nivo opreme, kot jo je imel Iztokov Xceed, ne škodi, ampak tudi takšen z vstopnim paketom LX joy je med poplavo bolj ali manj neposrečenih križancev kar balzam za oči.
slika
Testni je sparjen z močnejšim 1.4-litrskim motorjem, ki smo ga v ceedu zelo pohvalili. Na voljo je tudi že 1,6-litrski z 204 'konji', a tistega še nismo imeli priložnosti preizkusiti. Srednje močni motor se enako kot v ceedu tudi v Xceedu odlično obnese, je dovolj poskočen, prožen in premikanje 1.345 kilogramov mu nikakor ni težko. Xceed je od ceeda težji za le 30 kilogramov, zato so občutki, kar se zmogljivosti motorja tiče, praktično identični. Podobno lahko rečemo tudi za podvozje. Če so bili včasih križanci pretrdi po ravnem in preveč ’želejasti’ v zavojih, so tudi ti časi mimo. Xceed se pelje podobno kot za slabe štiri centimetre nižji brat, malo bolj se seveda nagiba v ovinkih, je pa zato še udobnejši. Slednje gre predvsem na rovaš mehkejšega vzmetenja in spredaj hidravličnih blažilnikov. Nekoč ste za lažje vstopanje v avto morali sprejemati kompromise pri vožnji, a zdaj jih ni potrebno več in ostane vam le še ta bonus.
slika
Vožnja je popolnoma nedramatična, lepo zadušena, sicer ne sili k športni vožnji, nikakor pa tudi ni potrebno večkilometrsko načrtovanje prehitevanj. Kot je omenil že v Iztok v testu bolje opremljenega Xceeda, tudi občutek na volanu ni več tako slab, kot je bil pri kiah nekoč, je prav prijetno povprečen. Je pa imel med vožnjo Iztok nekoliko manj dela, saj mu je pri prenosu moči pomagal robotiziran sedemstopenjski menjalnik, v cenejšem pa tega luksuza kajpak ni. Opremljen je z navadnim ročnim šeststopenjskim prestavljalnikom, ki je tudi čisto ’fleten’, dovolj natančen in prijetno klikajoč, le hodi prestavne ročice so veliko predolgi za hitra prestavljanja.
slika
Položaj za volanom je zelo dober in v njem sem se prijetno počutil, četudi mi višje sedenje nikakor ne ustreza. V Xceedu slednje sploh ni izrazito, verjetno zaradi dovolj velikega vertikalnega hoda sedeža. Armaturna plošča ostaja identična ceedovi, le manko zvončkov in piščalk je pri opremi LX joy zelo očiten. Ob prvem kontaktu z njegovo kabino mi je v oči skočil predpotopen enobarvni, pardon, dvobarvni zaslon. Določene ikone so bile poleg bele pisave vendarle nekoliko modre. Če ne uporabljate navigacije in ne potrebujete vzvratne kamere, z uporabnostjo takšnega zaslona ni prav nič narobe, je celo odzivnejši kot malodane vsi večji visokoločljivostni, saj ni procesorsko požrešen, a grenak priokus ostaja, sam jih v teh časih enostavno nismo več vajeni.
slika
Pod črto pri tem slabo opremljenem Xceedu nisem razen boljšega sredinskega zaslona pogrešal ničesar. Pa še to je povečini le estetska kaprica. Bistvenih razlik od za šest tisočakov dražjega Xceeda, izvzemši vizualne, tako ni bilo, še od astistenčnih sistemov mu je manjkal samo tisti za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sicer pa je celo opozarjal na ohranjanje voznega pasu. Cena na ceniku je za takšen Xceed 26.310 evrov, ampak od tega lahko s financiranjem gladko odštejete dodatnih 6.600 evrov, s čimer pridete pod 20 tisočakov. Odlična kupčija za odličen avto, ki mu tudi z manj bogato opremo nič ne manjka.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Kia Xceed 1.4 T-GDi LX joy
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1353
Moč v KW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 6.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 242 od 1.500 do 3.200
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4395 x 1826 x 1483
Medosna razdalja v mm 2650
Prtljažnik v litrih 426
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1345 (495)
Največja hitrost v km/h 200
Pospešek 0-100km/h v s 9,4
Poraba (po normah EU) v l/km 7,6/5,4/6,2
Poraba na testu v l/km 7,5
Cena osnovnega vozila v EUR 24.590 (*6.600 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 25.890 (*6.600 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 26.310 (*6.600 EUR popusta)
Posted on

Plebejec

Kot je Iztok omenil že v testu veliko bolje opremljenega Xceeda od tega pred vami, smo imeli krasno priložnost primerjati enaka avtomobila z enakima motorjema, le paketa opreme sta bila na docela nasprotnih polih.

Beri dalje
V napad proti premijskim znamkam
Nekategorizirano
V napad proti premijskim znamkam
Genesis GV70 electrified
Iztok Krajnc
S testom podkrepljena snubitev kupcev
Nekategorizirano
S testom podkrepljena snubitev kupcev
Volkswagen ID.7 pro S
Iztok Krajnc
Za večjo varnost voznikov traktorjev
Nekategorizirano
Za večjo varnost voznikov traktorjev
Agencija za varnost prometa
Iztok Krajnc
Oživitev legendarnega imena
Nekategorizirano
Oživitev legendarnega imena
Saoutchik 300 GTC
Iztok Krajnc
50 let kultnega poltovornjaka
Nekategorizirano
50 let kultnega poltovornjaka
Mazda REPU
Iztok Krajnc
Avtomobilski dragulji iz odpada
Nekategorizirano
Avtomobilski dragulji iz odpada
The Rudi Klein Collection
Iztok Krajnc
Vozilo z dvojno identiteto
Nekategorizirano
Vozilo z dvojno identiteto
Artz-Volkswagen golf 928
Iztok Krajnc
S7 avant bo priključni hibrid
Nekategorizirano
S7 avant bo priključni hibrid
Audi S7 avant
Iztok Krajnc
Velika nagrada Volana
Nekategorizirano
Velika nagrada Volana
Dirkanje za nagrado
Iztok Krajnc
Kitajska panamera prihaja v Evropo
Nekategorizirano
Kitajska panamera prihaja v Evropo
GWM ORA 7 (lightning cat)
Iztok Krajnc