Kaj dobite, če križate Volkswagnovega golfa in porsche 928?
Je to potem volkswagen-porsche 928 (podobno kot model 914) ali gre v tem primeru za 'Porschejevega golfa'. Odgovora na to vprašanje ne poda niti uradni zaznamek v njegovem prometnem dovoljenju, kjer piše, da gre v primeru tega nenavadnega golfa za 'Porsche 928 mit Anbauteilen VW Typ 17'.
Leta 1979 je legendarni Günter Artz, ki ga poznamo po številnih, bolj ali manj unikatnih 3-vratnih 'shooting brake' predelavah nekaterih nemških serijskih avtomobilov (artz-audi quattro combi, atrz-volkswagen schiwago (scirocco), artz-porsche 928 cargo in artz-porsche 924 turbo combi), kupil v prometni nesreči poškodovan primerek porscheja 928. Ker je Günter človek z zanimivimi idejami, se je takrat domislil ideje o nastanku 'kraljevskega golfa', ki je ob predstavitvi dvignil veliko prahu v nemških in tujih medijih, kasneje pa je dobil tudi nekoliko 'mlajšega bratca'.
Prej omenjeni poškodovani porsche 928 je ob tem prevzel vlogo donatorja tehnološke platforme, ker so tega golfa zgradili na osnovi porscheja 928, po navadi je ravno obratno. Ob tem so Nemci uporabili večjo količino pločevinastih karoserijskih delov prvotnega golfa, ki so jih seveda morali prilagoditi večjemu porscheju 928. Posledično je artz-volkswagen golf 928 (dolžina: 4120 mm, širina: 1820 mm, višina: 1420 mm) 928 občutno širši (+ 21 cm) in daljši (+ 30 cm) od običajnega golfa prve generacije, očitno je imel Günter Artz ob tem že leta 1979 vizijo, kakšne bodo karoserijske mere kasnejših generacij modela golf, sploh zadnje generacije, ki se je 'golfu 928' zelo približala tudi po masi, ker artz-volkswagen golf 928 ni ravno najlažji (neto masa vozila: 1520 kg).
Tako smo v obdobju enega leta (1979-1980) dobili dva takšna 'super golfa'. Primerek na fotografijah je nastal leta 1980, prvotno je bilo to vozilo (drugi izdelani primerek), ki ga je Günter Artz izdelal za svojega prijatelja (znani nemški dirkač Louis Krage, alias John Winter) temnozelene barve in postavljeno na serijska platišča modela 928. Kasneje je ta golf pristal v rokah lastnika neke nemške starinarnice, nato ga je v svoje roke znova dobil Günter Artz, ker ima predkupno pravico, sedaj se s takšnim golfom lahko pohvali Nemec Arno Albert, ki je vozilo kupil v zelo slabem stanju (nevozno vozilo s poškodovanim motorjem …) in poskrbel za pošteno prenovo ter izpeljavo modifikacij (izboljšan zavorni sistem ter pogonski sklop, oboje je prispeval porsche 928 S). Za takšen nevozen primerek modela golf je moral Arno Albert pred leti odšteti približno 30.000 evrov, današnja vrednost takšnega golfa pa znaša od 120.000 do 150.000 evrov.
Za odšteti denar bo kupec prejel 'super golfa', ki ga ob vožnji ne bo spominjal na to, da sedi v golfu, temveč v porscheju 928, ker so ob opremljanju njegove potniške kabine uporabili veliko sestavnih delov modela 928. Ob tem so morali poskrbeti tudi za dvig nameščenih prednjih sedežev, v nasprotnem primeru bi prednja potnika sedela prenizko. Za samodejno premikanje takšnega posebnega golfa so Nemci uporabili 4,7-litrski V8 motor iz porscheja 928, ki po vsej verjetnosti premika samo zadnji kolesni par. Tako ima uporabnik tega golfa, ki počiva na 16-palčnih kolesih, na voljo 220 kW (300 KM) pogonske moči ter 385 Nm motornega navora. Temu primerne so tudi zmogljivosti takšnega golfa (0-100 km/h: 7,6 sekunde, končna hitrost: 232 km/h), ki na opazovalce deluje kot zelo 'hudobni golf', čeprav je v resnici v bistvu samo kombilimuzinski porsche 928 (prvi porschejev 'hot hatch').
Vozilo z dvojno identiteto
Beri dalje