Politiki EU še vedno trmasto vztrajajo, da je treba prepovedati prodajo novih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje leta 2035, kar se po vsej verjetnosti ne bo uresničilo. V vsakem primeru pa bo mogoče avtomobile z motorji na notranje zgorevanje voziti tudi po tej letnici, verjetno še vsaj nekaj desetletij. Da bodo vsi v Evropi preklopili na električne avtomobile bo trajalo še bistveno dlje, saj je količina električnih avtomobilov na cestah skoraj zanemarljiva. Leta 2023 je bilo na cestah v EU 249 milijonov avtomobilov, povsem električnih je bilo samo 1,8 %. Če k slednjim prištejemo še priključne hibride, se ta številka povzpne na samo 3,9 %.
slika
Še več, pri Evropskem združenju avtomobilskih proizvajalcev ACEA so ugotovili, da se Evropejci dlje časa oklepajo svojih starejših avtomobilov, tudi zaradi vse višjih cen novih avtomobilov. Povprečen avtomobil na cestah EU je namreč star 12,5 let, v Grčiji celo 17,5, najnovejši pa so v Luksemburgu, kjer je povprečna starost avtomobila samo 8 let.
slika
Skupno je bilo leta 2023 v Evropski uniji 248.824.542 avtomobilov, če k državam EU prištejemo še Islandijo, Norveško in Švico ter Veliko Britanijo, pa se ta številka povzpne na 294.480.894 avtomobilov. Statistika še pokaže, da imajo Italijani najraje avtomobile, saj jih imajo 694 na 1000 prebivalcev, najmanj avtomobilov pa je v Latviji, kjer jih je 381 na 1000 prebivalcev. Poleg tega poprečen Evropejec letno prevozi 12.346 kilometrov.
slika
Če pogledamo še lansko leto. Delež prodanih povsem električnih avtomobilov v EU je znašal 13,6 %, kar je 1 odstotek manj kot leta 2023, prav tako je padel delež prodanih priključnih hibridov, ki je iz 7,7 padel na 7,1 %. Če gledamo na Evropo bolj globalno, torej z Islandijo, Švico, Norveško in Veliko Britanijo, pa se je delež prodanih električnih avtomobilov lansko leto zmanjšal s 15,7 na 15,4 %, priključnih hibridov pa s 7,7 na 7,3 %.
slika
Proizvajalci avtomobilov se že mučijo izpolniti vse strožje predpise o emisijah, veliko pred ciljem 0 g/km, določenim za leto 2023. Avtomobilska podjetja tvegajo plačilo velikih kazni, če presežejo cilje glede voznega parka, ki so začeli veljati letos. Volkswagen je tako pred kratkim izrazil zaskrbljenost, da bo letos morda moral odšteti kar 1,5 milijarde evrov zaradi preseganja omejitev.
Posted on

1,8 % električnih avtomobilov

Na cestah v Evropi ni veliko električnih avtomobilov, zelo težko pa bodo v kratkem času dohiteli količino avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje.

 

Beri dalje
Test pnevmatik za prikolice
NOVICE
Test pnevmatik za prikolice
ADAC
Iztok Krajnc
Prvi lifestyle karavan?
NOVICE
Prvi lifestyle karavan?
Rover P6 estoura
Iztok Krajnc
Majhni popravki bodo zadostni
NOVICE
Majhni popravki bodo zadostni
Dacia sandero
Iztok Krajnc
Vrnitev klasičnih športnih vrednot
NOVICE
Vrnitev klasičnih športnih vrednot
Longbow speedster & roadster
Iztok Krajnc
Ekskluzivnost in individualnost imata svojo ceno
NOVICE
Ekskluzivnost in individualnost imata svojo ceno
Cunard icon roadster by Boldmen
Iztok Krajnc
Do 792 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 792 kilometrov na elektriko
Mercedes-benz CLA
Iztok Krajnc
Nič več z deljenimi lučmi?
NOVICE
Nič več z deljenimi lučmi?
BMW serija 7
Iztok Krajnc
Posebnež
NOVICE
Posebnež
Suzuki jimny 6x4
Iztok Krajnc
Stal bo okoli 20.000 EUR
NOVICE
Stal bo okoli 20.000 EUR
Volkswagen ID. every1 concept
Iztok Krajnc
Praktična izdaja ostaja
NOVICE
Praktična izdaja ostaja
Mercedes-benz CLA shooting brake
Iztok Krajnc