Leta 1974, 25 let pred prihodom v uvodu omenjenega 4-vratnega clia, ki so ga kupci poznali po različnih modelnih oznakah (clio symbol, thalia, clio sedan, clio 4 puertas in clio classic) se je na španskem tržišču, kjer so kupci takrat še vedno zelo cenili klasične 2- in 4-vratne limuzine, pojavila nova 4-vratna karoserijska različica zelo priljubljenega 3-vratnega renaulta 5, ki jo je krasila modelna oznaka siete (španska beseda za številko 7), šele kasneje (leta 1979) je takšen renault prejel uradno oznako 7.
slika
Nastanek te nenavadne (za večino srednjeevropskih kupcev, ki imajo raje kombilimuzine …) 4-vratne karoserijske različice renaulta 5 sovpada z razvojem nam bolje znane 3- in 5-vratne različice renaulta 5, ker naj bi kupcem prvotno namenili tri možne karoserijske verzije, vendar so se Francozi premislili v zadnjem momentu, čeprav so že imeli narejena orodja za serijsko izdelavo 4-vratnega renaulta 5. Baje so se zbali kanibalizma v lastnih vrstah, ker so predvidevali, da bi limuzinska verzija renaulta 5 okrnila prodajo tedanjega renaulta 6 ('premijska katrca'). Na koncu so se odločili, da bodo vsa orodja, ki so bila potrebna za izdelavo limuzinske različice renaulta 5, odstopili Špancem, točneje španski podružnici znamke Renault (FASA-Renault) s sedežem v Valladolidu.
slika
Španski kupci so sprejeli renault siete z odprtimi rokami, ker je ob primerjavi s 3-vratno 'petico' ponujal več udobja (+ 10 cm pri medosni razdalji in 400-litrski prtljažnik v zadku, skupna dolžina: 389 cm) in prestiža (prisotnost večje količine kroma), medtem ko so morali kupci običajnega renaulta 5 živeti samo s tremi vrati (prvo 5-vratno različico renaulta 5 smo dobili šele leta 1979). Prvotne primerke modela siete je premikal 1,0-litrski bencinski štirivaljnik, ki je ob tem lahko mobiliziral 37 kW (50 KM) pogonske moči. Ko so Francozi leta 1978 prvič modernizirali renault 5, so popravki doleteli tudi renault siete, ki se je takrat uradno preimenoval v renault 7. Kasneje (leta 1981) se je pojavila tudi različica 7 GTL z vgrajenim 1,1-litrskim bencinskim motorjem, ki je uporabniku lahko ponudil 33 kW (45 KM) pogonske moči.
slika
Do začetka leta 1984, ko se je zaključila proizvodnja takšnega španskega renaulta, so Španci naredili skoraj 160.000 primerkov avtomobila, ki ga ostali Evropejci večinoma sploh nismo poznali. Njegov spiritualni naslednik se je pojavil šele leta 1999 v obliki clia s pritaknjenim limuzinskim 'notchback' zadkom.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

50 let prve ‘thalie’

Ko se je leta 1999 prvič pojavil limuzinski clio s 4. vrati, se večina ljudi sploh ni zavedala, da ima takšen clio tudi spiritualnega predhodnika.

Beri dalje
Sedmič bo patruljiral s še več moči
NOVICE
Sedmič bo patruljiral s še več moči
Nissan patrol
Iztok Krajnc
Prototip električnega ferrarija
NOVICE
Prototip električnega ferrarija
Ferrari EV
Iztok Krajnc
50 let kultnega poltovornjaka
NOVICE
50 let kultnega poltovornjaka
Mazda REPU
Iztok Krajnc
Električni G80 je še bolj prefinjen
NOVICE
Električni G80 je še bolj prefinjen
Genesis electrified G80
Iztok Krajnc
Drugo leto že v tvoji garaži!
NOVICE
Drugo leto že v tvoji garaži!
Audi Q3
Iztok Krajnc
Bo imel tudi 450 ‘konjičkov’?
NOVICE
Bo imel tudi 450 ‘konjičkov’?
Cupra formentor VZ5
Iztok Krajnc
Z bencinskim ali dizelskim motorjem
NOVICE
Z bencinskim ali dizelskim motorjem
Citroën berlingo
Iztok Krajnc
Bigster že prihodnje leto
NOVICE
Bigster že prihodnje leto
Dacia bigster
Iztok Krajnc
Druga prenova prinaša kup nadgradenj
NOVICE
Druga prenova prinaša kup nadgradenj
Volvo XC90
Iztok Krajnc
Okoljevarstveni kompaktni bentley
NOVICE
Okoljevarstveni kompaktni bentley
Bentley blower jnr.
Iztok Krajnc