Leta 1974, 25 let pred prihodom v uvodu omenjenega 4-vratnega clia, ki so ga kupci poznali po različnih modelnih oznakah (clio symbol, thalia, clio sedan, clio 4 puertas in clio classic) se je na španskem tržišču, kjer so kupci takrat še vedno zelo cenili klasične 2- in 4-vratne limuzine, pojavila nova 4-vratna karoserijska različica zelo priljubljenega 3-vratnega renaulta 5, ki jo je krasila modelna oznaka siete (španska beseda za številko 7), šele kasneje (leta 1979) je takšen renault prejel uradno oznako 7.
slika
Nastanek te nenavadne (za večino srednjeevropskih kupcev, ki imajo raje kombilimuzine …) 4-vratne karoserijske različice renaulta 5 sovpada z razvojem nam bolje znane 3- in 5-vratne različice renaulta 5, ker naj bi kupcem prvotno namenili tri možne karoserijske verzije, vendar so se Francozi premislili v zadnjem momentu, čeprav so že imeli narejena orodja za serijsko izdelavo 4-vratnega renaulta 5. Baje so se zbali kanibalizma v lastnih vrstah, ker so predvidevali, da bi limuzinska verzija renaulta 5 okrnila prodajo tedanjega renaulta 6 ('premijska katrca'). Na koncu so se odločili, da bodo vsa orodja, ki so bila potrebna za izdelavo limuzinske različice renaulta 5, odstopili Špancem, točneje španski podružnici znamke Renault (FASA-Renault) s sedežem v Valladolidu.
slika
Španski kupci so sprejeli renault siete z odprtimi rokami, ker je ob primerjavi s 3-vratno 'petico' ponujal več udobja (+ 10 cm pri medosni razdalji in 400-litrski prtljažnik v zadku, skupna dolžina: 389 cm) in prestiža (prisotnost večje količine kroma), medtem ko so morali kupci običajnega renaulta 5 živeti samo s tremi vrati (prvo 5-vratno različico renaulta 5 smo dobili šele leta 1979). Prvotne primerke modela siete je premikal 1,0-litrski bencinski štirivaljnik, ki je ob tem lahko mobiliziral 37 kW (50 KM) pogonske moči. Ko so Francozi leta 1978 prvič modernizirali renault 5, so popravki doleteli tudi renault siete, ki se je takrat uradno preimenoval v renault 7. Kasneje (leta 1981) se je pojavila tudi različica 7 GTL z vgrajenim 1,1-litrskim bencinskim motorjem, ki je uporabniku lahko ponudil 33 kW (45 KM) pogonske moči.
slika
Do začetka leta 1984, ko se je zaključila proizvodnja takšnega španskega renaulta, so Španci naredili skoraj 160.000 primerkov avtomobila, ki ga ostali Evropejci večinoma sploh nismo poznali. Njegov spiritualni naslednik se je pojavil šele leta 1999 v obliki clia s pritaknjenim limuzinskim 'notchback' zadkom.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

50 let prve ‘thalie’

Ko se je leta 1999 prvič pojavil limuzinski clio s 4. vrati, se večina ljudi sploh ni zavedala, da ima takšen clio tudi spiritualnega predhodnika.

Beri dalje
Nadgrajeni model prihaja še letos
NOVICE
Nadgrajeni model prihaja še letos
DS 4
Iztok Krajnc
95-odstotno pripravljen
NOVICE
95-odstotno pripravljen
Citroën C5 aircross
Iztok Krajnc
‘Defender’ za 14.000 evrov
NOVICE
‘Defender’ za 14.000 evrov
BAW BJ 212 'Beijing'
Iztok Krajnc
GV60 magma pripelje še letos!
NOVICE
GV60 magma pripelje še letos!
Genesis GV60 magma
Iztok Krajnc
Novi urban cruiser pokazali v Bruslju
NOVICE
Novi urban cruiser pokazali v Bruslju
Toyota urban cruiser
Iztok Krajnc
V Nemčiji za najmanj 23.900 EUR
NOVICE
V Nemčiji za najmanj 23.900 EUR
Hyundai inster cross
Iztok Krajnc
Novi ferrari roma!
NOVICE
Novi ferrari roma!
Ferrari amalfi
Iztok Krajnc
Japonska električna limuzina
NOVICE
Japonska električna limuzina
Mazda 6e
Iztok Krajnc
Takšna bo notranjost najmanjšega renaulta
NOVICE
Takšna bo notranjost najmanjšega renaulta
Renault twingo
Iztok Krajnc
Električni kombi na obzorju
NOVICE
Električni kombi na obzorju
Kia PV5
Iztok Krajnc