Letos je minilo že 60 let od prve predstavitve legendarne Nissanove silvie, avtomobila, ki ima v Nissanovi zgodovini podobno pomembno mesto kot podobno legendarna toyota 2000 GT v zgodovini znamke Toyota.
Leta 1964 so si tedanji obiskovalci tokijskega avtomobilskega salona lahko prvič ogledali nov prototipni športni avtomobil znamke Datsun, ki je takrat nosil enostavno modelno oznako 'Coupe 1500'. To je prvi izmed vseh kasnejših 'bling-bling' avtomobilov znamk Nissan in Datsun, ki so bili v prvi vrsti namenjeni poliranju ugleda avtomobilske znamke, zato med številnimi poznavalci izdelkov znamke Nissan prevladuje mnenje, da je ta avtomobil, ki na prvi pogled deluje kot nekoliko manj estetsko dovršena japonska različica slavne fulvie coupe znamke Lancia, prva prava japonska avtomobilistična oblikovalska ikona, ki je ob rojstvu demonstrirala do tedaj pridobljeno japonsko samozavest glede oblikovanja avtomobilov.
Za nastanek tega elegantnega kupeja, ki je v serijski različici okrašen z logotipi znamke Nissan, sta v prvi vrsti zaslužena dva japonska oblikovalca (Kazuo Kimura & Fumio Yoshida), seveda pa ob tem ne smemo pozabiti svetovalske vloge človeka (Albrecht Graf von Goertz), ki je pred tem oblikoval tudi legendarnega BMW-ja 507 in sodeloval pri oblikovanju prej omenjene toyote 2000 GT. Prvotno silvio zaznamujejo skladne proporce karoserije ob povezavi s filigransko odmerjeno strešno konstrukcijo in skladno velikostjo koles, ki so v tem primeru 14-palčna. S temi argumenti se je lahko pohvalila tudi italijanska oblikovalska ikona iz podobnega obdobja v obliki lancie fulvie coupe, vendar z razliko, ker ima lancia prednji pogon v kombinaciji z vgrajenim bencinskim V4 motorjem, medtem ko ima silvia zadnji pogon in manj eksotičen pogonski sklop v obliki vrstnega bencinskega štirivaljnika. Tehnološko platformo za silvio je prispeval legendarni datsun fairlady 1600 roadster (SP311).
Oba avtomobila (lancia & nissan) se lahko pohvalita tudi z rafinirano notranjostjo potniške kabine, ki smo jo takrat lahko povezovali samo z občutno dražjimi avtomobili nekaterih zelo prestižnih znamk (ob tem poznavalci omenjajo predvsem izdelke znamk Maserati, Lamborghini in Ferrari). Kompaktna silvia (dolžina: 3.985 mm, širina: 1.510 mm, višina: 1.275 mm, medosna razdalja: 2.280 mm) se je lahko pohvalila tudi z nizko maso (980 kg), posledično je vgrajeni 1,6-litrski pogonski sklop s 66 kW (90 KM) pogonske moči in 132 Nm motornega navora pri 4000 vrt./min. zadostoval za doseganje za tedanje čase zelo solidne končne hitrosti (165 km/h) in dobrega pospeševanja (0-100 km/h: 12,3 sekunde), posledično je Nissanova silvia tudi prvi uradni avtocestni 'interceptor' tedanje japonske avtocestne policije. V približno štirih letih proizvodnje je nastalo samo 554 primerkov modela silvia, predvsem zaradi njegove visoke prodajne cene, ki predstavlja posledico večinoma ročne izdelave tega avtomobila. V današnjih časih ima prvotna silvia veliko vrednost, ker do danes ni preživelo veliko primerkov tega redkega in dejansko zelo elegantnega avtomobila, ki je dokazal, da znajo tudi Japonci ustvariti lep avtomobil.
60 let ‘daljnovzhodne fulvie’
Beri dalje