Zgodba o NSU spider se je pričela odvijati v zgodnjih petdesetih letih prejšnjega stoletja, ker so pri znamki NSU v tem obdobju ugotovili, da imajo nemški kupci z naraščajočo kupno močjo čedalje večje apetite po avtomobilih, zato so na sredini petdesetih let prejšnjega stoletja podaljšali sodelovanje z Wanklom, ki se je pred tem ukvarjal predvsem z razvojem 250 kubičnih motociklističnih pogonskih sklopov za NSU-jeva modela lux in max. 1. februarja leta 1957 so pri znamki NSU začeli izvajati prva testiranja novega DKM ('Drehkolbenmotor') 54 motorja, ki ga je zaznamoval izredno miren tek med delovanjem, vendar so že po približno 15. urah delovanja nastopile prve težave, povezane s tesnjenjem motorja (velika obraba na konici rotorja), zato so se odločili za radikalne spremembe glede konstrukcije takšnega motorja.
slika
Leta 1959 se je pojavil nov, izboljšani pogonski sklop z oznako KKM ('Kreiskolbenmotor') 250, ki je na testiranjih pokazal precej boljše rezultate, zato so ta pogonski sklop na sredini leta 1959 vgradili v testnega prinza, istočasno so se začeli ukvarjati z razvojem 400 kubične različice tega motorja, ki so ga kasneje poskusno vgradili v njihov mali kupe (NSU sport prinz (1958-1967)). Do septembra leta 1963, ko se je prvič pojavila nova serijska spider različica omenjenega kupeja (oba športna malčka znamke NSU je oblikovala italijanska oblikovalska hiša Bertone), so v novi serijski model, ki je kasneje na salonu v Frankfurtu požel veliko odobravanja in zanimanja javnosti, vgrajevali približno 500 kubični 1-batni pogonski sklop z oznako KKM 502. Ta bencinski motorček je na začetku kariere lahko mobiliziral spoštljivih 37 kW (50 KM) pogonske moči pri 5500 vrtljajih v minuti, kasneje so v model spider vgrajevali nekoliko močnejši pogonski sklop (40 kW/54 KM pri 6000 vrt./min.), ki ga je lahko pognal do približno 152 km/h (0-100 km/h: približno 18 sekund, odnosno 15 sekund ob priganjanju do 7000 vrt./ min.).
slika
Majhen (dolžina: 3580 mm, širina: 1520 mm, višina: 1260 mm) in eleganten ter za današnje čase izredno lahek (neto masa: 700 kg) nemški spider z vgrajenim Wanklovim pogonskim sklopom, ki je tehtal približno 125 kg, je vozniku omogočal resnično športne občutke, ker se je po potrebi z lahkoto zavrtel vse do 7000 vrtljajev v minuti, vendar je lastnik ob tem na koncu plačal visoko ceno, ker motor ni prenesel takšnih obremenitev. V povprečju so takšni motorji zdržali približno 50.000 kilometrov, ta lastnost pa je na koncu tudi pokopala tržni uspeh tega simpatičnega avtomobilčka, ker se je v treh letih serijske proizvodnje (1964-1967) za nakup takšnega športnika odločilo samo 2375 kupcev, ki so za takšno vozilo odšteli približno 8500 nemških mark. Posledično ima ta avtomobilček v današnjih časih zaradi majhne 'naklade' veliko vrednost, ker boste za zelo dobro ohranjen primerek tega dvosedežnega nemškega športnega minimalista morali odšteti približno 37.000 evrov.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

60 let nemškega avantgardista

Letos mineva že 60 let od prve uradne predstavitve (avtomobilski salon v Frankfurtu) legendarnega športnika znamke NSU spider, ki mu pripada naslov prvega serijskega avtomobila z vgrajenim rotacijskim batnim motorjem, ki ga je izumil genialni nemški konstruktor Felix Wankel.

Beri dalje
Nova slonja kotalka
NOVICE
Nova slonja kotalka
ARI soleno
Iztok Krajnc
Zbiratelj se rodiš
NOVICE
Zbiratelj se rodiš
Petja Grom
Iztok Krajnc
Prevetritev že na evropskem obzorju
NOVICE
Prevetritev že na evropskem obzorju
Mahindra XUV 400
Iztok Krajnc
Težak, težji, m – hero 1
NOVICE
Težak, težji, m – hero 1
Dongfeng m - hero 1
Iztok Krajnc
Maraton nadzora hitrosti
NOVICE
Maraton nadzora hitrosti
Agencija za varnost prometa
Iztok Krajnc
Tiguan+2
NOVICE
Tiguan+2
Volkswagen tayron
Iztok Krajnc
Električni kabriolet
NOVICE
Električni kabriolet
Maserati grancabrio folgore EV
Iztok Krajnc
Jubilejni abarth
NOVICE
Jubilejni abarth
Abarth Classiche 1300 OT
Iztok Krajnc
Električen razred C
NOVICE
Električen razred C
Mercedes-benz EQC
Iztok Krajnc
Več opreme, ne moči
NOVICE
Več opreme, ne moči
Ford focus ST edition
Iztok Krajnc