Pri znamki Land Rover so pokazali svojo novo prestižno nabrito admiralsko ladjo range rover sport SV, ki se ponaša s številnim inovacijami in zajetno ceno.
Novi range rover sport SV bo zamenjal doslejšnji SVR, s številnimi prefinjenimi dodatki, novostmi in sistemi pa bo kupca olajšal za najmanj 202.000 EUR, ko pripelje zgodaj prihodnje leto. Vsekakor pa bo takrat ponudil marsikaj zanimivega, v prvi vrsti novi 4,4-litrski turbobencinski motor V8, ki so ga posodili pri BMWju. Motor proizvede 467 kW (635 KM) moči in 750 Nm navora. To seveda pomeni, da se bo lahko do 100 km/h izstrelil v 3,8 sekunde in dosegel hitrost 290 km/h. Inženirji so posodobili osemstopenjski samodejni menjalnik, da ustreza novemu modelu in predvsem povečani moči, na voljo pa bosta tako zapora zadnjega diferenciala kot zapora srednjega diferenciala. Še več, krmilni mehanizem je precej bolj neposreden, poleg tega pa za lažje premikanje in več dinamike skrbi še štirikolesno krmiljenje.
Vse doslej omenjene spremembe so samo vrh ledene gore, kajti inženirji so si z novincem naredili kar veliko dela in ustvarili nekaj posebnega. Samo podvozje je sicer po velikosti enako kot pri klasičnem range roverju sport, k zračnemu vzmetneju pa so dodali še nov hidravlično zamrežen sistem blažilnikov, ki je podoben tistemu pri mclarnu 720S. Zaradi novega sistema so lahko odstranili vse stabilizacijske palice, posledično pa je vsako kolo resnično nedovisno, zaradi česar je kar nekaj prednosti pri vodljivosti in nadzoru karoserije, takisto do boljše tudi terenske spodobnosti. To je tudi prvič, da je takšen sistem blažilnikov kombiniran z zračnimi vzmetmi, vozniki pa bodo to opazili kot skoraj nično nagibanje karoserije med ovinki, pospeševanjem in zaviranjem. Še več, še dodatno je povečano udobje med vožnjo.
V osnovi je range rover sport SV 10 milimetrov bliže tlom kot klasičen range rover sport, v načinu SV pa se tlom približa za še dodatnih 15 milimetrov. Prve izdaje imenovane 'edition one' bodo obute v 23-palčna platišča iz karbonskih vlaken, ki so 35,6 kilogramov lažja od kovanih aluminijastih. Poleg tega so inženirji razvili popolnoma nove keramične zavore s 440 milimetrskimi diski in posebnimi zavornimi čeljustmi, ki razporedijo zavorni pritisk bolj enakomerno, posledično pa je sama čeljust tudi lažja.
Kot že omenjeno pridejo dinamični elementi najbolj do izraza v načinu SV, ki je na voljo poleg obstoječih programov za vožnjo po cesti in terenu, voznik pa lahko novi program izbere s pritiskom na poseben gumb na spremenjenem volanu, ki premore osvetljene obvolanske ročice, sam volan pa je ožji in manjši. Poleg tega so v notranjosti še dodatki iz temnega kroma, dodatki iz karbonskih vlaken, na sedežih pa sta lahko dve različni usnji ali napreden 3D tekstil na novih sedežih iz karbonskih vlaken. Seveda bodo vsi range roverji SV prekipevali od opremljenosti, zanimiv pa je še sistem haptičnih sedežev, ki uporabljajo generatorje impulzov v sedežih, za izboljšanje zvočne izkušnje zvočnega sistema Meridian z 19 zvočniki.
Spremembe na zunanjosti niso pretirane, tako da so na voljo nova odbijača in drugačni stranski pragovi, tudi pokrov motorja iz karbonskih vlaken. Za razliko od starejšega modela SVR, ki je na zunaj dal jasno vedeti, da premore kar nekaj moči, je SV bolj sofisticiran in bolj pohleven na pogled, na voljo pa bo samo v bronasti, srebrni ali črni barvi.
Prvih 12 mesecev bo na voljo v izdaji 'edition one', nato pa bodo začeli izdelovati klasične primerke SV, ki si jih bodo lahko kupci še dodatno personalizirali. Z ogromno opreme range rover sport SV na tehtnici pokaže kar 2.560 kilogramov, bodo pa kljub temu emisije v primerjavi s prejšnjim SVR manjše za do 18 odstotkov. Cena, kot rečeno, bo najmanj 202.000 EUR.
635 ‘vrancev’ pod pokrovom motorja
Beri dalje