Februarja je minilo že 70 let od predstavitve prvega osebnega avtomobila znamke Subaru, ki mu zaradi tedanje politične in gospodarske klime na Japonskem ni nikoli uspelo priti v serijsko proizvodnjo.
Približno sedem mesecev po ustanovitvi avtomobilske podružnice koncerna Fuji Heavy Industries so Japonci v februarju leta 1954 predstavili legendarni subaru P1, za tedanje čase dokaj razkošno japonsko osebno vozilo (dolžina: 4235 mm, širina: 1670 mm, višina: 1520 mm, neto masa: 1230 kg) z vgrajenim 1,5-litrskim vodno hlajenim vrstnim OHV 4-valjnikom, ki se je v marsičem lahko kosal s tedanjimi domačimi konkurenti (podobni izdelki znamk Toyota in Prince (kasneje je znamko Princ absorbiral Nissan)), vendar pri znamki Subaru takrat niso imeli na razpolago zadosti finančnih sredstev za investicijo v obsežno serijsko proizvodnjo modela P1, poleg tega tedanja japonska oblast ni podpirala domače izdelave razkošnih osebnih avtomobilov, ker so že od leta 1949 spodbujali predvsem nastanek majhnih in lahkih 'kei car' osebnih avtomobilov.

Tako je v slabem letu proizvodnje nastalo samo 20 predserijskih primerkov modela P1 (interna razvojna koda), ki so ga tržili kot model 1500. Kot zanimivost velja omeniti podatek, ki pravi, da so v ta, v današnjih časih izredno redek osebni avtomobil, vgrajevali dva različna bencinska pogonska sklopa. Prvotni 1,5-litrski atmosferski 4-valjnik (interna oznaka: FG4A, 35 kW / 48 KM) je francoskega izvora, ker gre v tem primeru za pogonski sklop, ki so ga prvotno razvili pri znamki Peugeot. Ker so enak pogonski sklop takrat že uporabljali tudi nekateri serijski modeli znamke Prince, so se morali pri znamki Subaru že kmalu po zagonu predserijske proizvodnje modela P1 odpovedati temu bencinskemu motorju in razviti svoj izdelek. Subarujev 1,5-litrski vrstni 4-valjnik (interna oznaka: L4-1) motor se je lahko pohvalil z manjšo maso (-20 %), poleg tega pa tudi z večjim izplenom pogonske moči, ki je narastla na 40 kW (55 KM).

Posledično so v prvih enajst izdelanih primerkov modela P1 vgradili motor z oznako FG4A, ostalih devet izdelanih primerkov so opremili z L4-1 motorji. 14 izmed vseh izdelanih primerkov modela P1 je pristalo v zasebnih rokah, 6 primerkov so dostavili taksi službam v mestih Isesaki, Ota in Honjo, kjer so njihovi taksisti izvedli obsežna testiranja modela P1 v javnem prometu, in to z zelo zadovoljujočimi rezultati, vendar to modelu P1 ni prav nič pomagalo, ker je bila njegova usoda že zapečatena, iz prej omenjenih razlogov. Vloga dejansko tržno uspešnega prvega serijskega avtomobila znamke Subaru je pripadla šele 'kei car' modelu 360, ki je nastal leta 1958. Do prihoda modela BRZ v letu 2012 se je model P1 lahko kitil tudi z lovoriko prvega in edinega subaruja s spredaj vgrajenim pogonskim sklopom in pogonom na zadnji kolesni par.
70 let prvega subaruja
Beri dalje