Pri General Motorsu so električno ofenzivo vzeli resno, zato lansirajo električne avtomobile kot po tekočem traku. Najnovejši je ogromen escalade IQ, eden najbolj pomembnih modelov v ponudbi znamke Cadillac, ki bo v električni izdaji navdušil še bolj. Vsaj tiste, ki želijo med polnjenjem zapravljati čas v avtomobilu. Slednje ne bo težko, saj sta na armaturni plošči dva ogromna zaslona, ki se razprostirata čez celotno širino, takisto so zasloni na zadnji strani sprednjih sedežev. Nova električna platforma ultium v drobovju skriva baterijo, ki lahko pospravi 200 kWh elektrike, najverjetneje bruto 212 kWh, toliko kot pri električnem GMC hummer EV. Podobno je tudi 800-voltna električna napeljava, ki zagotavlja hitrost polnjenja do 350 kW na enosmernem toku. Pri Cadillacu dodajajo, da se lahko escalade IQ napolni v 10 minutah za novih 160 kilometrov vožnje, če je moč polnjenja 350 kW, sicer pa omogoča polnjenje tudi do 19,2 kW preko izmeničnega toka. Na ta način se napolni v slabih 13 urah, prav tako pa bodo lastniki lahko escalade IQ izrabljali tudi za napajanje hiše, če kdaj slučajno zmanjka elektrike.
slika
Elektromotorja s trajnim magnetom omogočata štirikolesni pogon in ponudita 505 kW (689 KM) moči in 834 Nm navora v normalnem načinu vožnje. V načinu polne moči, ki ga imenujejo 'velocity max', pa se moč začasno poveča na kar 560 kW (760 KM) in 1.064 Nm navora. V tem načinu lahko escalade IQ do 100 km/h pospeši v slabih 5 sekundah, vleče pa lahko tovor težek kar 3.628 kilogramov. Seveda je vožnja z eno stopalko na voljo že v osnovi, takisto toplotna črpalka za petpodročno klimatsko napravo. Podobno kot GMC hummer EV in chevrolet silverado EV ima tudi cadillac escalade IQ štirikolesno krmiljenje, ki zmanjša obračalni krog na 12 metrov, kar za 5,69 metra dolg, 2,39 metra širok in 1,93 metra visok avto sploh ni veliko. Prav tako je escalade IQ od ceste oddaljen 175 milimetrov, se pa lahko zaradi boljše aerodinamike za 5 centimetrov približa tlom.
slika
Odkar je Cadillac predstavil prvi escalade, se je ponašal z drznim in atraktivnim oblikovanjem, kar se z električnim predstavnikom seveda ni spremenilo. Veliko oblikovnih linij si deli z modelom, ki še premore motor na notranje zgorevanje, tako da je seveda maska precej pokončna, strešna linija je dolga, poleg tega pa so spremenili obliko številnih dodatkov, da so izboljšali aerodinamiko in dosegli bolj futurističen izgled. Maska je tudi malenkost manjša, takisto je manj odprtin za dovod zraka, prav tako pa je tudi osvetljena. Čeprav je vsesplošna oblika precej prepoznavana, pa je popolnoma drugačen D-stebriček, ki je agresivno nagnjen naprej, poleg tega pa sta zadnji stranski stekli manjši. Tudi luči na zadku so manj izrazite kot pri klasičnem primerku, so deljene, tretja zavorna luč pa je led trak, ki na sredini oblikovno oponaša plavut. Čeprav gre za pravi behemot, so uspeli zmanjšati količnik upora, ki bi lahko bil okoli 0,31 cd.
slika
Ekstremno moderna je tudi notranjost, kjer sta spredaj dva velika zaslona, samo levi pa v diagonalo meri kar 55 palcev. Pred sovoznikom je še dodaten zaslon na dotik, usnje na sedežih je perforirano, furnir v kabini pa je osvetljen od zadaj. Nad sredinsko konzolo je še manjši zaslon, ki ga je mogoče upravljati preko vrtljivega gumba, preko zaslona pa je mogoče upravljati s številnimi tehnologijami in spreminjati mnoge nastavitve vozila. Gumbov v kabini skoraj ni, takisto multimedijski zaslon ne podpira ne Android Auto ne Carplay, ljubitelji glasbe pa bodo navdušeni nad naprednim zvočnim sistemom AKG s kar 40 zvočniki. Vstopni primerki bodo sicer imeli po 19 zvočnikov. Zaradi svoje dolžine je v notranjosti precej prostora, poleg tega pa se bo mogoče odločiti za dražjo izvedbo druge vrste, kjer sta potem dva fotelja, na zadnji strani sprednjih sedežev pa se v tem primeru pojavi še 12,3-palčni zaslon na vsaki strani. Seveda je na voljo še prostorna tretja vrsta sedežev in velik prtljažnik, ki ob vseh dvignjenih sedežih sprejme 670 litrov tovora, ob prevrnjeni tretji vrsti sedežev že kar 1958 litrov tovora, če so podrti vsi sedeži pa je na voljo za 3374 litrov prtljage. Še več, pod sprednjim pokrovom je dovolj prostora za še dodatnih 345 litrov drobnarij, medtem ko jih kombilimuzinski golf v svoj prtljažnik spravi za 381 litrov.
slika
Seveda je na voljo tudi samodejna vožnja, ki je vključena v ceno avtomobila v sklopu triletne naročnine, escalade IQ pa lahko sam vozi na približno 643.000 kilometrih cest, ki so jih dodatno kartografirali, tako v ZDA kot v Kanadi. Hkrati so na voljo še sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sistem za aktivno preprečevanje naleta in samodejno zaviranje v sili, ki deluje tudi v križiščih, takisto napreden sistem za 360-stopinjski pregled okoli vozila z zaznavanjem pešcev in kolesarjev.
slika
Vstopni cadillac escalade IQ bo stal okoli preračunanih 118.400 EUR, saj so cene za avtomobile v ZDA bolj ugodne kot pri nas, s polno baterijo pa bo lahko prevozil do 724 kilometrov. Nas skrbi predvsem teža, ki je niso navedli, in stroški polnjenja tako velike baterije. Sicer cadillac escalade IQ izgleda zelo impozantno, pa še lepa 24-palčna platišča ima.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

760 ‘konjičkov’ do 724 kilometrov daleč

Pri Cadillacu so danes končno pokazali svoj električni escalade IQ, ki se ponaša z ogromno prostora, moči in velikansko baterijo.

Beri dalje
Sedemsedežni električni križanec za teren
NOVICE
Sedemsedežni električni križanec za teren
Porsche K1
Iztok Krajnc
Praktičnost bo njegova vrlina
NOVICE
Praktičnost bo njegova vrlina
Citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Sedem sedežev prihaja jeseni
NOVICE
Sedem sedežev prihaja jeseni
Mazda CX-80
Iztok Krajnc
Pravi superšportnik
NOVICE
Pravi superšportnik
Aston martin DBS
Iztok Krajnc
Test otroških koles
NOVICE
Test otroških koles
ADAC
Iztok Krajnc
Vizualno je zdaj bolj jezen
NOVICE
Vizualno je zdaj bolj jezen
Nissan qashqai
Iztok Krajnc
Alpina B3
NOVICE
Alpina B3
Enaka bosta še nekaj časa
Iztok Krajnc
Nova slonja kotalka
NOVICE
Nova slonja kotalka
ARI soleno
Iztok Krajnc
Zbiratelj se rodiš
NOVICE
Zbiratelj se rodiš
Petja Grom
Iztok Krajnc
Prevetritev že na evropskem obzorju
NOVICE
Prevetritev že na evropskem obzorju
Mahindra XUV 400
Iztok Krajnc