Pri Toyoti se že lep čas ukvarjajo z baterijami za električne avtomobile in napovedujejo, da bodo njihove polprevodniške baterije leta 2027 omogočale doseg do 1.000 kilometrov. Ob odprtju nove tovarne za baterije je japonski avtomobilski proizvajalec razkril štiri tipe baterij, ki jih bodo uporabljali v prihodnosti, med katerimi bo samo en tip polprevodniških in trije z novim tekočim elektrolitom. Te nove baterije bodo v drobovju 1,7 milijona od 3,5 milijona baterijskih električnih vozil, ki jih pri Toyoti nameravajo prodati do leta 2030. Nove baterije bodo tudi ključne za novačenje novih kupcev.
slika
Trenutno so najbolj razširjene baterije s tekočim elektrolitom, Toyotini inženirji pa se pri slednjih trenutno ukvarjajo s številnimi izboljšavami, vključno z večjo energijsko gostoto, stroškovno konkurenčnostjo in hitrostjo polnjenja. Razvijajo tri tipe baterij, ki se bodo imenovale zmogljivost (performance), popularizacija (popularization) in visoka zmogljivost (high-performance). Prvi tip (litij-ionski) bodo Japonci začeli vgrajevati v svoje baterijske električne avtomobile od leta 2026, takrat pa bo mogoče s takšno baterijo prevoziti do 800 kilometrov, tudi zaradi izboljšane aerodinamičnosti avtomobila in manjše skupne teže vozila. Izdelava takšnih bateirj bo 20 odstotkov manjša od tistih pri toyoti bZ4X, hitro polnjenje pa bo baterijo napolnilo od 10 do 80 odstotkov v 20 minutah.
slika
toyota bZ4X
Drugi tip baterije bo uporabljal litij-železov-fosfat in bo cenejši, hkrati tudi kvalitetnejši. Baterija bo izdelana z uporabo bipolarne tehnologije, ki so jo pri Toyoti uvedli za svoje nikelj-metal-hidridne baterije, na trgu pa se bo pojavila med letoma 2026 in 2027. Ponujala bo do 20 odstotkov večji doseg v primerjavi z baterijo v toyoti bZ4X, izdelava bo 40 odstotkov cenejša, hitro polnjenje pa jo bo napolnilo od 10 do 80 odstotkov v 30 minutah. Tretji tip baterije bo znova uporabljal tekoči elektrolit, šlo bo za litij-ionsko baterijo, ki bo v kombinaciji s katodo z visoko vsebnostjo niklja omogočala doseg avtomobila več kot 1.000 kilometrov, tudi zaradi izboljšane aerodinamike in manjše teže vozila. Izdelava takšne baterije bo še 10 odstotkov cenejša kot izdelava baterije prvega tipa, hitro polnjenje pa bo znova napolnilo baterijo od 10 do 80 odstotkov v 20 minutah ali prej. Baterija bo debitirala med letoma 2027 in 2028.
slika
toyota bZ4X
Toyotini inženirji so pri polprevodniških baterijah naredili preboj glede vzdržljivosti. Polprevodniške litij-ionske baterije imajo trden elektrolit, ki naj bi omogočal hitrejše gibanje ionov in večjo toleranco na visoke napetosti in temperature. Posledično bodo takšne baterije še bolj primerne za hitro polnjenje in praznjenje ter zagotavljanje moči v manjši obliki. Kompromis je bila pričakovana krajša življenjska doba baterije, vendar pri Toyoti trdijo, da so premagali ta izziv z nedavnim prebojem, ki je pospešil proizvodni načrt. To pomeni, da bodo takšne baterije prišle v komercialno uporabo med letoma 2027 in 2028, torej v naslednji generaciji baterijskih električnih toyot. V primerjavi s prvim tipom baterij s tekočim elektrolitom bo takšna baterija ponujala 20 odstotkov večji doseg, do skupno okoli 1.000 kilometrov, hitro polnjenje pa bo baterijo napolnilo od 10 do 80 odstotkov v 10 minutah ali hitreje. Še več, pri Toyoti že razvijajo litij-ionske polprevodniške baterije, s katerimi bo mogoče prevoziti do 1.200 kilometrov
slika
toyota bZ4X
Poleg izboljšanja baterij se Toyotini inženirji ukvarjajo tudi z optimizacijo višine in aerodinamičnosti baterije, saj jo nameravajo iz zdajšnjih 15 zmanjšati na 12 centimetrov. Športna Toyotina električna baterijska vozila bodo imele baterije, ki bodo v višino merile 10 centimetrov.
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
slika
toyota bZ4X
Posted on

800 kilometrov s polno baterijo

Toyotini inženirji se ukvarjajo z naslednjo generacijo baterij za električne avtomobile, ki bodo že leta 2026 omogočale doseg do 800 kilometrov.

 

Beri dalje
15 primerov dolgega električnega dosega
NOVICE
15 primerov dolgega električnega dosega
Priključni hibridi
Iztok Krajnc
Nesreča na spolzkih cestah
NOVICE
Nesreča na spolzkih cestah
Genesis GV90
Iztok Krajnc
Tudi starodobniki doživijo padec vrednosti
NOVICE
Tudi starodobniki doživijo padec vrednosti
Classic Analytics
Iztok Krajnc
Pozabljeni nemški revolucionar
NOVICE
Pozabljeni nemški revolucionar
Leichtbau Maier
Iztok Krajnc
Električni malček za 20.000 EUR
NOVICE
Električni malček za 20.000 EUR
Volkswagen ID.1 concept
Iztok Krajnc
Prihaja konec aprila
NOVICE
Prihaja konec aprila
Ferrari 296 VS
Iztok Krajnc
Test odsevnih brezrokavnikov
NOVICE
Test odsevnih brezrokavnikov
ADAC
Iztok Krajnc
Cene citroëna C3 aircross in ë-C3 aircross
NOVICE
Cene citroëna C3 aircross in ë-C3 aircross
Citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Bo pokopal porsche macan?
NOVICE
Bo pokopal porsche macan?
Alpine A390
Iztok Krajnc
Grdi raček se je spremenil v laboda
NOVICE
Grdi raček se je spremenil v laboda
Citroën TYPE-AMI by Caselani Carrosserie
Iztok Krajnc