Nemci so pokazali novi audi Q6 e-tron, ob katerem so predstavili tudi hitrejšo izdajo SQ6 e-tron. Od svojega novega električnega modela pričakujejo veliko.
Evropska avtomobilska industrija z električnimi avtomobili doslej ni imela groznega uspeha. Avtomobili so se, sploh prve generacije, spopadali s številnimi programskimi težavami, prav tako so porabili povprečno preveč energije, zato so s polnimi baterijami lahko prevozili precej manj kilometrov od navedenih. To se bo po napovedih odgovornih pri Audiju spremenilo z modelom Q6 e-tron, v katerega so vložili vso svoje tehnično znanje. Še več, pričakujejo celo, da bo audi Q6 e-tron dodobra razburkal vode v istem električnem segmentu in celo postavil standarde za zmogljivost, doseg, polnjenje in vozno dinamiko. Jim bo to uspelo?
Ena od ključnih novosti, zaradi katere bi jim morebiti lahko celo uspelo, je nova platforma PPE, ki so jo razvili skupaj z inženirji pri Porscheju. Slednja podlaga tudi električni porsche macan, obenem pa je zelo zmogljiva, saj ima spredaj dovolj prostora za kar tri elektromotorje in zadaj za dva. Pri Audiju dodajajo, da so novi elektromotorji, ki jih hladijo z oljem, najbolj tihi elektromotorji na trgu, poleg tega tudi najbolj učinkoviti. Slednje bomo preverili v testu. Sprva bosta kupcem na voljo audi Q6 e-tron in audi SQ6 e-tron, oba z dvema elektromotorjema in baterijskim sklopom, ki pospravi 100 kWh elektrike, od tega bo za vožnjo na voljo 94,9 kWh. Skupno takšna baterija tehta 580 kilogramov in je del dna avtomobila, zaenkrat edini Q6 e-tron v ponudbi pa bo ponudil 285 kW (387 KM) moči in štirikolesni pogon, slednjega bo pri moči 380 kW (516 KM) ponudil tudi SQ6 e-tron.
audi SQ6 e-tron
Kasneje bosta na voljo tudi dva audija Q6 e-tron s pogonom na zadnji kolesi, pri čemer bo vstopni imel manjšo baterijo, ki bo pospravila 83 kWh elektrike, drugi pa bo imel enako veliko baterijo (100 kWh), posledično pa bo lahko prevozil tudi več kilometrov. Seveda ne bo manjkal niti hitri RS Q6 e-tron, ki smo ga že ujeli med testiranjem, ta pa bo ponudil okoli 450 kW (612 KM) moči.
Zaradi 800-voltne električne arhitekture bo mogoče baterijo polniti z močjo do 270 kW na enosmernem toku, torej se bo od 10 do 80 odstotkov napolnila v 21 minutah. Po uradnih podatkih bo moč polnjenja najmanj 250 kW med 10 in 35 odstotki napolnjenosti baterije, pri 80 odstotkih pa naj bi bila še vedno okoli 100 kW. Vstopni vgrajeni polnilnik bo imel moč 11 kW, k sreči bo na voljo tudi zmogljivejši z močjo 22 kW, vendar ne ob splovitvi. Tako kot e-tron GT bo tudi audi Q6 e-tron premogel dve polnilni mesti, po eno na vsaki sprednji strani vozila.
Zanimiva je še toplotna črpalka, ki pridobiva zrak iz več virov, v tem primeru ne samo iz zunanjosti avtomobila, temveč zajema tudi odvečen vroč zrak, ki ga proizvaja pogonski sklop. To seveda pomeni, da bo bolj učinkovito ogrevanje in ohlajevanje kabine, posledično pa bo mogoče tudi temperaturo baterije ohranjati blizu optimalnih nivojev v vseh razmerah. Posledica tega bo do 32 več prevoženih kilometrov pri temperaturah od -10 do +20 °C, prav tako je zajamčen pospešek do 100 km/h, ki v primeru SQ6 e-tron znaša 4,3 sekunde, pri Q6 e-tron quattro (387 KM) pa 5,9 sekunde. Novinec se lahko pohvali še z najzmogljivejši zavorno rekuperacijo doslej, saj lahko elektromotorji med zaustavljanjem rekuperirajo do 220 kW moči, ki se lahko porazdeli med obema osema, odvisno od potrebe po zavorni moči in razmer na cesti. Audijevi inženirji še dodajajo, da je mogoče 95 odstotkov zaustavljanj opraviti brez pritiska na stopalko mehanskega zavornega sistema. Po napovedih bo sistem deloval zelo naravno, sploh ne hektično, seveda pa je mogoče izbrati med štirimi stopnjami regeneracije, tri so na voljo preko obvolanskih ročic, najmočnejša pa v 'B' programu menjalnika. Posledično bo seveda lahko Q6 e-tron s polno baterijo prevozil do 625 kilometrov (WLTP).
Tehnično sofisticiran voz navzven deluje precej sramežljivo, navdih za zunanjost pa so črpali pri e-tron GT, torej ima bolj zaobljene kolesne loke, temnejši deli sploh na spodnjem delu vrat pa so poklon admiralski ladji Q8 e-tron. Audi Q6 e-tron meri v dolžino 4771 milimetrov, torej je skoraj 11 centimetrov daljši od aktualnega audija Q5, je pa vsekakor poseben. V prvi vrsti zaradi deljenih led luči, zgoraj so dnevne led luči, ki so sestavljene iz kar 61 individualnih elementov, spodaj pa napredne matrične led luči. Na zadku je led trak s tehnologijo OLED in tremi individualnimi led paneli, pri čemer ima vsak stranski panel 60 individualnih segmentov, zaradi česar je mogoče na zadku prikazovati najrazličnejše grafike; tudi opozarjanje ostalih voznikov za nevarnost pred avtomobilom je mogoče.
V notranjosti je nekaj sprememb v primerjavi z ostalimi električnimi modeli, saj so morali na armaturi združiti 11,9-palčni zaslon digitalnih merilnikov in 14.5-palčni zaslon na dotik multimedijskega sistema. Sami sicer pogrešamo klasične gumbe za upravljanje s prezračevanjem, vendar so pri Audiju dodali, da je ventilacijo mogoče odlično spreminjati preko glasovnih ukazov, ki prepoznajo več kot 100 interakcij. Še več, sistem si lahko zapomni tudi pogoste glasovne ukaze voznika in sprednjega potnika, da jih posledično lažje in hitreje prepozna ob naslednji priložnosti. Prav tako bo potnik spredaj še dodatno zaposlen zaradi 10,9-palčnega zaslona, ki omogoča spreminjanje marsikaterih funkcij. Za vse, ki vas zanima, prtljažnik bo pogoltnil 526 litrov prtljage, pod sprednjim pokrovom je prostora še za dodatnih 64 litrov. Za audi Q6 e-tron quattro v Nemčiji zahtevajo najmanj 74.700 EUR, za SQ6 e-tron najmanj 93.800 EUR, seveda pa bo vstopni Q6 e-tron malenkost cenejši, verjetno bo stal okoli 64 tisoč evrov. Kdaj vstopni model pripelje sicer še ni jasno, bo pa Q6 e-tron quattro v Nemčiji na voljo za naročilo od konca marca, verjetno poleti pa bo na voljo še različica z nizko streho sportback.
625 kilometrov s polno baterijo
Beri dalje