Nadgradnja z mehanskim kompresorjem lahko uporabniku zagotovi 59-odstotni dvig pogonske moči ter 42-odstotni dvig motornega navora. Serijska zaloga pogonske moči in navora (102 KM (75 kW) in 130 Nm), ki je na voljo vsem uporabnikom priljubljenega Suzukijevega modela jimny (tip JB74), po navadi povsem zadostuje za vsakdanje opravke in občasne obiske neokrnjene divjine, razmere pa se spremenijo takrat ko je jimny močno otovorjen ali pa mora vleči kakšno prikolico. In ravno te težave so ob iskanju primernega načina za povečanje razpoložljive pogonske moči pri vgrajenem 1,5-litrskem motorju želeli odpraviti inženirji podjetja Harrop Engineering, za razliko od 'norcev', ki bi s terenskimi vozili radi postavljali najhitrejše čase krogov na sloviti stezi Nordschleife (severna zanka) dirkališča Nürburgring …

Avstralski recept za povečanje pogonske moči ni nič novega, ker so se prve ideje glede prisilnega polnjenja z mehanskim kompresorjem pojavile že okrog leta 1860 (za prvi patent sta že takrat poskrbela Američana v obliki bratov (Philander in Francis Marion) Roots), prvo množično uporabo te tehnologije pa so izpeljali kasneje v letalski industriji. Poglavitna prednost mehanskega kompresorja, ki ga poganja dodatna jermenica, leži v njegovi neobčutljivosti na 'turbo luknjo' (značilnost turbo polnilnikov) in zelo linearnem podajanju pogonske moči, med minusi pa lahko omenim predvsem nekoliko višjo porabo pogonskega goriva.
slika
V primeru avstralskega jimnyja so za povečanje pogonske moči in motornega navora uporabili izdelek znamke Eaton (tip TVS900 Supercharger, polnilni tlak: 0,62 bara), Avstralci pa ob tem poudarjajo, da montaža takšnega sistema ne zahteva večjih dodatnih posegov na obstoječem 1,5-litrskem atmosferskem 4-valjniku, je pa potrebna prilagoditev ECU ('motorni možgani') enote in odstranitev serijskega zračnega filtra, ker je v kit-kompletu, ki ga ponujajo Avstralci, poleg kompresorja priložen tudi 'Intercooler' (hladilnik polnilnega zraka), drugačna je tudi škatla za zračni filter, nov je tudi  vgrajeni 'Bypass' ventil.

Po dodelavi lahko jimnyjev pogonski motor mobilizira 100 kW (136 KM) pogonske moči ter 149 Nm motornega navora, če je takšen jimny opremljen tudi s 'šnorklom', ki ob sesanju poskrbi za še bolj hladen zrak, lahko pogonska moč poskoči na 106 kW (144 KM) ter 168 Nm motornega navora, kar je primerljivo z motornim navorom klasičnega atmosferskega 2,0-litrskega pogonskega sklopa. Avstralci ob predstavitvi takšnega jimnyja niso podali informacij o izboljšavi pospeškov ali povečanju končne hitrosti, ker sta to kategoriji, ki sta povsem nepomembni za poštena terenska vozila. So pa razkrili prodajno ceno takšne nadgradnje, v Avstraliji boste morali za takšen kit-komplet odšteti 10.990 avstralskih dolarjev, odnosno približno 6.600 evrov.
slika
slika
slika
Posted on

Avstralski Heavy-Duty jimny

Iz Avstralije prihaja novica o novem motornem kit-kompletu podjetja Harrop Engineering, ki je namenjen povečanju razpoložljive pogonske moči pri priljubljenem terenskem vozilu znamke Suzuki.

Beri dalje
25 odstotkov večji doseg
NOVICE
25 odstotkov večji doseg
Subaru solterra
Iztok Krajnc
Konkretna posodobitev
NOVICE
Konkretna posodobitev
Volvo S90
Iztok Krajnc
Izven Evrope na fosilna goriva
NOVICE
Izven Evrope na fosilna goriva
Jeep compass
Iztok Krajnc
Ameriški lotus išče novega lastnika
NOVICE
Ameriški lotus išče novega lastnika
Panoz AIV roadster
Iztok Krajnc
Koliko ventilov potrebuje motor?
NOVICE
Koliko ventilov potrebuje motor?
Ventili
Iztok Krajnc
Druga posodobitev
NOVICE
Druga posodobitev
Lamborghini urus
Iztok Krajnc
Borba za prestol se nadaljuje
NOVICE
Borba za prestol se nadaljuje
Audi A6
Iztok Krajnc
Subaru nadaljuje z elektrifikacijo
NOVICE
Subaru nadaljuje z elektrifikacijo
Subaru trailseeker
Iztok Krajnc
Električna škoda s sedmimi
NOVICE
Električna škoda s sedmimi
Škoda
Iztok Krajnc
Slovo novih dveh modelov
NOVICE
Slovo novih dveh modelov
Mercedes-Benz
Iztok Krajnc