Pred kratkim so Nemci predstavili izsledke njihove zadnje analize stanja na domačem tržišču starodobnikov in ob tem ugotovili, da posel s starodobniki predstavljajo pomemben gospodarski subjekt, ker nemški lastniki starodobnikov za vzdrževanje in popravila njihovih vozil vsako leto zapravijo približno 3,8 milijarde evrov.
V Nemčiji je trenutno registriranih približno 48,5 milijona osebnih avtomobilov, od tega jih je približno 1,3 milijona starejših od trideset let. Zraven pa je potrebno prišteti še najmanj 200.000 starodobnikov, ki trenutno še čakajo na ponovno obuditev in posledično vrnitev na nemške ceste. Po nemških ocenah je trenutno v Nemčiji v obtoku tudi približno 855.000 'mladodobnikov' (vozila v starosti od 25 do 29 let) plus dodatnih 2,8 milijona 'mladodobnih' vozil v starosti od 20 do 24 let. Samo približno 700.000 nemških starodobnikov je okrašenih tudi z zelo čislanimi 'H' tablicami.
Študija „Wirtschaftsfaktor Young- und Oldtimer 2023“ je razkrila tudi to, da je največ (približno 40 %) nemških starodobnikov vrednih do 10.000 evrov, 20 odstotkov je nekoliko do občutno dražjih (vrednost od 10.000 do 50.000 evrov), samo vsak petdeseti nemški starodobnik pa je vreden več kot 100.000 evrov. Posledično znaša trenutna skupna teoretična vrednost vseh registriranih nemških starodobnikov približno 31 milijard evrov. Nemški lastniki in lastnice starodobnikov so tudi zelo dobri potrošniki, ker vsak nemški lastnik starodobnika v povprečju za njegovo vzdrževanje in popravila zapravi od 1300 do 1600 evrov na leto. Temu primerno je tudi število (približno 10.000) Nemcev in Nemk, ki jim starodobniki priskrbijo vsakdanji kruh.
Spreminja pa se tudi percepcija, ker starodobniki v očeh številnih Nemcev in Nemk niso več klasični onesnaževalci okolja, predvsem zaradi tega, ker njihovi lastniki s takšnimi avtomobili v povprečju prevozijo samo 1600 kilometrov na leto, poleg tega s tem, ko za občasni prevoz uporabljajo stare avtomobile varčujejo s surovinami, ki so potrebne za izdelavo novih avtomobilov, to pa v današnjih časih ni več samoumevno, ker znamo ljudje sedaj za izdelavo ene same moderne 'SUV krave' porabiti toliko sestavnih materialov in surovin kot so jih nekoč potrebovali za izdelavo treh ali pa štirih novih avtomobilov. Največ nemških starodobnikov je opremljenih z logotipi znamk Volkswagen, Mercedes-Benz in BMW, med tujimi avtomobilskimi znamkami pa prednjačita predvsem znamki FIAT in Citroën.
Absolutni ljubljenec nemške scene starodobnikov je Volkswagnov golf, ker po nemških cestah trenutno kroži več kot 90.000 starih golfov, zelo veliko je tudi starih transporterjev in 'hroščev', med tujimi izdelki pa prevladuje predvsem Citroënov 'spaček', ker imajo Nemci in Nemke trenutno v lasti približno 14.000 legendarnih francoskih 'minimalistov'. Največ nemških starodobnikov pa se na nahaja na območju mest kot so Bonn, Mannheim in Düsseldorf. Čeprav večina starodobnikov v povprečju vsako leto pridobi približno 5 odstotkov na vrednosti so trenutno najbolj oblegana vozila iz osemdesetih let prejšnjega stoletja, ki se trenutno dražijo z nekoliko večjim tempom (+ 7 % na leto). So pa tudi Nemci opazili splošno pomanjkanje obrtnikov, ker se aktualni mojstri, ki znajo popravljati in vzdrževati starodobnike čedalje bolj starajo, mladih, ki bi prevzeli štafeto od starih mojstrov pa primanjkuje.
BBE Automotive
Beri dalje