Verjetno mislite, da gre v tem primeru za utopijo, vendar aktualni podatki nemškega podjetja Classic-Analytics potrjujejo uvodni stavek, sploh v primeru, ko ste se odločili za nakup primernega modela znamke Ferrari. Seveda se vam to ne more zgoditi, če ste lastnik kakšnega izmed novodobnih ferrarijev (razen v primeru, ko postanete lastnik kakšnega primerka iz zelo omejene serije …), več sreče imajo v tem pogledu nekateri lastniki starodobnih ferrarijev, sploh če spadate med približno 500 lastnikov modela F512 M (1994-1996), ker se je ta italijanski športnik s sredinsko nameščenim 12-valjnikom v roku enega leta (od začetka do konca leta 2023) podražil za več kot 200.000 evrov. V januarju leta 2023 ste morali za odlično ohranjen primerek tega avtomobila odšteti približno 195.000 evrov. Sedaj lahko ob njegovi prodaji pričakujete finančni izplen v območju 400.000 evrov …
slika
aston martin virage
Izsledkov nemškega podjetja Classic-Analytics so letos lahko veseli še nekateri lastniki starodobnikov, čeprav so ob tem zaslužili precej nižje vsote kot lastniki ferrarija F512 M. Med deseterico starodobnih avtomobilov se je tokrat znašel tudi nekdanji izdelek renomirane nemške karoserijske delavnice Baur, kjer so si ustvarili renome ob ustvarjanju tako imenovanih 'targa-landaulet' kabrioletov, predvsem na tehnoloških platformah vozil znamke BMW. Njihov 4-vratni BMW 325i 'Top Cabriolet' by Baur (E36 / 1991-1996) je pritegnil samo 310 kupcev v današnjih časih zelo redkih štirivratnih kabrioletov, ki so zaradi 'landaulet' zasnove v resnici bolj 'pol-kabrioleti' (podobno kot aktualni FIAT 500C). Za takšen, izredno redek 'Sicherheitscabriolet' boste letos morali odšteti približno 18.000 evrov, pred enim letom ste ga lahko kupili za trikrat nižjo vsoto denarja.
slika
BMW 325i top cabriolet by Baur
Letos so lahko zelo zadovoljni tudi lastniki kultne honde CR-X (1983-1987), ker so prodajne cene za odlično ohranjene primerke tega dejansko kompaktnega kupeja z manj kot štirimi metri skupne dolžine, ki z vgrajenim, zelo živahnim (125 KM / 92 kW) 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom dokazuje, da za zabavo ob vožnji ne potrebuješ vgrajenega ogromnega 'ladijskega motorja' kot današnje zavaljene '4-kolesne krave', letos dobesedno ponorele. Pred enim letom ste morali za odlično ohranjeno hondo CR-X prve generacije odšteti približno 4.200 evrov. Letos boste za uresničitev iste ideje potrebovali vsaj 13.000 evrov. Med letošnjimi zmagovalci v pogledu pridobivanja vrednosti je tudi legendarni ford escort RS Cosworth (1992-1995) iz časov, ko so v avtomobilskem marketingu še spoštovali oznako RS in te prestižne športne oznake niso tlačili na avtomobile z več kot enim parom bočnih vrat. Nemci pravijo, da so Britanci izdelali samo 2500 takšnih 'vročih kombilimuzin' znamke Ford, ki so bile pred približno enim letom še dokaj dostopne (za odlično ohranjen primerek tega avtomobila s 227 KM (167 kW) pogonske moči ste morali odšteti približno 18.000 evrov …), letos vas bo nakup takšnega kultnega forda olajšal za najmanj 50.000 evrov (odlično ohranjen primerek).
slika
ferrari F512
Dobička, čeprav občutno manjšega, se lahko letos veselijo tudi lastniki kultne Oplove corse (A) GSi (1988-1989), za današnje pojme majhnega in slabo motoriziranega avtomobila (74 kW/100 KM), vendar morate ob tem upoštevati, da ima ta nemški kompaktni 'GTi' samo 820-kilogramsko maso, temu primerna pa je tudi posledična živahnost in velika priročnost (se na cesti ne obnaša kot 2,5-tonski 'SUV tovornjaki' …) avtomobila. Nemci pravijo, da je za priljubljenost takšnih avtomobilov kriva ravno njihova poskočnost, ki vam lahko dejansko zagotovi 'Freude am Fahren', čeprav ne vedno ob povezavi z avtomobili iz Münchna, temveč ob povezavi z avtomobili iz Rüsselsheima. Lani ste ob nakupu odlično ohranjene corse (A) GSi zapravili približno 3600 evrov, letos potrebujete najmanj 8500 evrov. Letošnjega leta se lahko veselijo tudi lastniki britanske terenske ikone znamke Rover, odnosno Land Rover v današnjih časih, ki so jo v različnih serijah izdelovali od leta 1948 pa vse do konca leta 2016. Na začetku leta 2023 ste ob prodaji odlično ohranjenega starodobnega primerka modela defender lahko zaslužili 12.000 evrov, letos boste za takšen avtomobil morali odšteti približno 28.000 evrov.
slika
ford escort RS cosworth
Letos bodo zaslužili tudi lastniki porscheja 911 turbo iz serije 964 (1990-1994), ki ima med oboževalci modela 911 zaradi še vedno prisotnega zračnega hlajenja kultni status, ker je to zadnji 911 s tako  hlajenimi pogonskimi sklopi, posledično je ta avtomobil za nekatere oboževalce tega modela zadnji pravi 911. Letos boste za odlično ohranjen primerek takšnega porscheja morali odšteti približno 253.000 evrov, približno 52.000 evrov več kot v istem obdobju lanskega leta. Med zmagovalci letošnjega leta najdemo tudi predstavnika britanskih aristokratskih kupejev iz kategorije pravih GT avtomobilov, čeprav kupci modela virage (1989-1996) niso bili najbolj številčni, temu primerna je tudi 'naklada' tega kupeja, ker so izdelali samo 877 primerkov. V januarju leta 2023 ste morali za odlično ohranjen primerek tega avtomobila odšteti približno 72.000 evrov, letos vas bo isti podvig olajšal za približno 89.000 evrov.
slika
honda civic CR-X
Med letos izbranimi avtomobili, ki pridobivajo na vrednosti bolje od podobnih vrstnikov, pa Nemci omenjajo tudi terensko eksotiko v obliki lamborghinija LM 002 iz časov (1986-1992), ko s terensko orientiranimi lamborghiniji še niso dirkali po asfaltu … Ta italijanski vojaški eksperiment (to vozilo so prvotno razvili za potrebe Američanov …) z nesrečnim zaključkom (ameriška vojska je ugotovila, da vozilo ni primerno za njene transportne potrebe …) so Italijani kasneje uspešno podtaknili nekaterim civilnim 'vaškim posebnežem' s primerno vsoto denarja, vendar pa brez občutka za estetiko in družbeno odgovornost … trenutno morate za takšno 2,7-tonsko 'urbano oklepno vozilo' odšteti približno 300.000 evrov, 15 odstotkov več kot na začetku lanskega leta. Iz povsem drugačnega testa pa je peugeot 205 T16 'stradale' (1983-1987), ker gre v tem primeru za civilno različico že popolnoma podivjanih reli dirkalnikov iz legendarne skupine B, takšnih peugeotov je bilo narejenih samo 200. V današnjih časih boste morali za tedanji Peugeotov odgovor na podobno divji prvotni renault 5 turbo odšteti približno 192.000 evrov, 10 odstotkov več kot v januarju leta 2023.
slika
porsche 911 turbo
slika
peugeot 205 T16
slika
opel corsa GSi
slika
land rover defender
slika
lamborghini LM 002
slika
honda civic CR-X
slika
ford escort RS cosworth
slika
ferrari F512
slika
BMW 325i top cabriolet by Baur
slika
aston martin virage
Posted on

Dobri avtomobili so kot staro vino

Predstavljajte si, da se lahko eno leto vozite s ferrarijem in ob tem zaslužite še približno 200.000 evrov.

Beri dalje
Sedem sedežev ob doplačilu
NOVICE
Sedem sedežev ob doplačilu
Volkswagen tayron
Iztok Krajnc
Še bolj stilsko z minijem zgoraj brez
NOVICE
Še bolj stilsko z minijem zgoraj brez
Mini cooper convertible
Iztok Krajnc
Najhitrejši predstavnik družine N?
NOVICE
Najhitrejši predstavnik družine N?
Hyundai Ioniq 6 N
Iztok Krajnc
Posodobitev za najbolj vozniški rolls-royce
NOVICE
Posodobitev za najbolj vozniški rolls-royce
Rolls-royce ghost series II
Iztok Krajnc
Novi indijski prodajni hit
NOVICE
Novi indijski prodajni hit
MG windsor
Iztok Krajnc
Lep poskus
NOVICE
Lep poskus
Leapmotor T03
Iztok Krajnc
S testom podkrepljena snubitev kupcev
NOVICE
S testom podkrepljena snubitev kupcev
Volkswagen ID.7 pro S
Iztok Krajnc
Prenova za drugo generacijo
NOVICE
Prenova za drugo generacijo
Rolls-royce ghost
Iztok Krajnc
‘Žre’ samo elektrone
NOVICE
‘Žre’ samo elektrone
Peugeot E-408
Iztok Krajnc
Ključ do varne udeležbe v prometu – osredotočenost
NOVICE
Ključ do varne udeležbe v prometu – osredotočenost
Agencija za varnost prometa
Iztok Krajnc