Medtem ko bo slabo vreme ob kombinaciji z večjo količino padavin v obliki dežja pri večini voznikov konvencionalno (fosilno) gnanih avtomobilov povzročilo predvsem slabo voljo, imajo vozniki električnih avtomobilov v takšnih vremenskih pogojih razlog za še dodatno skrb, ker so francoski kolegi ob nedavno izvedenih testih različnih električnih avtomobilov ugotovili, da lahko solidno odmerjena količina dežja med vožnjo avtomobila poskrbi za občuten (-20 % (povprečno)) padec avtonomije. S to ugotovitvijo smo dobili novo potrditev dejstva, ki pravi, da se električni avtomobili lahko dobro obnesejo samo v idealnih, lahko bi rekli 'pravljičnih' voznih razmerah, ko jim ni prevroče ali premrzlo, poleg tega vemo tudi to, da jim najbolj diši vožnja po ravnicah.
slika
Sedaj so nam francoski kolegi razkrili še eno slabost te pogonske filozofije, ki se dejansko obnese samo ob vožnjah na krajših razdaljah, odnosno v urbanem okolju. Francozi pravijo, da bo vožnja po mokri vozni podlagi povzročila večje trenje, ker morajo pnevmatike ob tem iztisniti vodo, ob dežju pa se poslabša tudi aerodinamika vozila, tudi na račun bolj hladnega zraka, ki ima posledično večjo gostoto, ter neogretih pnevmatik. Na vseh izvedenih testih v slabem vremenu so se Francozi vozili s povprečno hitrostjo 110 km/h (priporočena potovalna hitrost za striktno električno gnana vozila je 90 km/h ). Pri vseh testiranih električnih vozilih je ob tem prišlo do drastičnega upada akcijskega radija v območju od 17,3 do 21,9 odstotkov, povedano drugače se je povprečna poraba električne energije pri vseh testiranih električnih vozilih povzdignila za 4 kilovatne ure (na 100 prevoženih kilometrov ). Če ob tem upoštevate še porabljeno električno energijo, ki je potrebna za delovanje brisalcev in delovanja prezračevanja (posledica zarositve) potniške kabine, potem vas ugotovitve francoskih kolegov sploh ne smejo presenetiti. Kaj to pomeni v praksi? Francozi pravijo, da boste zaradi slabega vremena ob vožnji električnega avtomobila lahko izgubili povprečnih 60 kilometrov dosega.
slika
slika
Posted on

Slabo vreme ni zaveznik električnih avtomobilov

Novinarji francoskega spletnega portala Automobile Propre so odkrili novo slabost električnih avtomobilov, ker se je na njihovih testih  izkazalo, da vam bo vožnja v neugodnih vremenskih razmerah, ki so pospremljene z večjo količino dežja, dodatno oklestila doseg.

 

Beri dalje
Sedmič bo patruljiral s še več moči
NOVICE
Sedmič bo patruljiral s še več moči
Nissan patrol
Iztok Krajnc
Prototip električnega ferrarija
NOVICE
Prototip električnega ferrarija
Ferrari EV
Iztok Krajnc
50 let kultnega poltovornjaka
NOVICE
50 let kultnega poltovornjaka
Mazda REPU
Iztok Krajnc
Električni G80 je še bolj prefinjen
NOVICE
Električni G80 je še bolj prefinjen
Genesis electrified G80
Iztok Krajnc
Drugo leto že v tvoji garaži!
NOVICE
Drugo leto že v tvoji garaži!
Audi Q3
Iztok Krajnc
Bo imel tudi 450 ‘konjičkov’?
NOVICE
Bo imel tudi 450 ‘konjičkov’?
Cupra formentor VZ5
Iztok Krajnc
Z bencinskim ali dizelskim motorjem
NOVICE
Z bencinskim ali dizelskim motorjem
Citroën berlingo
Iztok Krajnc
Bigster že prihodnje leto
NOVICE
Bigster že prihodnje leto
Dacia bigster
Iztok Krajnc
Druga prenova prinaša kup nadgradenj
NOVICE
Druga prenova prinaša kup nadgradenj
Volvo XC90
Iztok Krajnc
Okoljevarstveni kompaktni bentley
NOVICE
Okoljevarstveni kompaktni bentley
Bentley blower jnr.
Iztok Krajnc