Porsche macan je za Nemce zelo pomemben avtomobil, saj je med najbolje prodajanimi na svetu, kljub temu pa v prvi generaciji vztraja že od februarja lega 2014, zato je zadnji čas, da ga bodo zamenjali. Seveda so mu v vseh teh letih namenili že dve posodobitvi, leta 2016 in 2019, kljub temu pa ga bodo lahko v EU zaradi predpisov o kibernetski varnosti prodajali samo še do konca junija. Takrat bo torej v ponudbi na voljo samo še električni macan, ki bo izdelan na električni platformi PPE, ki so jo razvili skupaj z Audijem. Enako platformo bo uporabljal tudi električni audi Q6 e-tron, ki ga bodo predstavili spomladi.
slika
Objavili smo že veliko vohunskih fotografij novinca, zato že dobro veste, kako bo izgledal, to pa dobro prikazujejo tudi nove uradne fotografije prototipov. Sprednje luči bodo spominjale na tiste pri modelu taycan in bodo ožje, kot pri aktualnem modelu. Pod osrednjimi luči na vrhu bodo še manjše integrirane v sprednji odbijač, zanimivo pa je, da avtomobil ne bo imel klasične maske, temveč samo manjše odprtine za dovod zraka na spodnji strani odbijača, kjer bodo tudi radar in aktivne lopute. Tudi zadek so izdelali pod vplivom oblike električnega modela taycan, saj sta podobno oblikovana odbijača, takisto bo macan imel aktiven spojler in led trak čez celotno širino. Električni macan bo imel drugačno profilno linijo kot klasičen z motorjem na notranje zgorevanje, saj se bo streha hitreje spuščala proti zadku, kar bo ustvarilo bolj športen pridih. Posledično bo izboljšana aerodinamičnost, kar bodo zagotavljali tudi številni drugi dodatki, v najbolj optimalnih pogojih pa bo količnik upora samo 0,25 Cd, medtem ko je pri BMWju iX3 0,29.
slika
Kakšna bo notranjost zaenkrat še ni povsem jasno, bo pa gotovo tudi pri električnemu macanu osredotočena na voznika. Podobna bo tistim pri novih modelih cayenne in panamera, seveda pa še vedno lahko pričakujemo klasične elemente, tudi osrednjo štoparico na armaturi, ki bo  verjetno del paketa 'sport chrono', takisto bo macan imel volan s tremi kraki, izbirnik programa vožnje in osrednji multimedijski sistem na sredini armature. Za volanom bodo digitalni merilniki na 12,3-palčnem zaslonu, ki bodo po napovedih prikazovali ogromno informacij in bodo zelo prilagodljivi, takisto bo enako v diagonalo meril osrednji multimedijski zaslon, tretji zaslon pred sovoznikom pa bo na voljo ob doplačilu. Zanimivo je, da voznik med vožnjo ne bo videl kaj je prikazano na tretjem zaslonu.
slika
Dobra stvar platforme PPE je prilagodljivost, zato bo imel macan daljše medosje kot doslej, čeprav bo v dolžino meril približno enako (4,7 metra). Poleg tega platforma omogoča hitro polnjenje zaradi 800-voltne napeljave, posledično pa se bo lahko macan na hitrih polnilnicah polnil z močjo do 280 kW. To pomeni, da se bo baterija za 70 odstotkov napolnila v 22 minutah, seveda od 10 do 80 odstotkov, prej in kasneje bo polnjenje potekalo počasneje. Poleg tega bo imel električni macan še pametni inverter, ki bo poskrbel za hitrejše polnjenje na počasnejših 400-voiltnih polnilnicah. To pomeni, da bo v tem primeru sistem 12 baterijskih modulov razdelil v par 400-voltnih paketov, vsak pa se bo lahko samostojno polnil hitreje kot bi se sicer.
slika
Kakšna bo sploh baterija? Električni macan bo imel baterijski sklop, ki bo pogoltnil okoli 100 kWh elektrike, od tega jih bo 95 na voljo za vožnjo. To pomeni, da bo lahko macan s polno baterijo prevozil tudi več kot 500 kilometrov (WLTP), prav vsak električni macan pa bo imel dva elektromotorja, ki bosta lahko zagotovila več kot 441 kW (600 KM) moči in več kot 1.000 Nm navora. V svojem segmentu bo macan postal eden najbolj, če ne celo najbolj športen model v ponudbi, zaradi nove platforme pa se bo tudi peljal kot pravi porsche. V drobovju bodo namreč najnaprednejše izdaje aktivnega upravljanja z vzmetenjem, takisto dvoventilski blažilniki, ki jih bodo uporabili sploh prvič. Zaradi slednjih bodo nastavitve vzmetenja v različnih programih tudi bolj očitne, na voljo pa bodo tako jeklene vzmeti kot zračno vzmetenje, večvodilna prema zadaj in dvojna trikotna vodila spredaj. Še več, na voljo bo tudi vektorska razporeditev navora, ki jo bo macan lahko prenašal z ene na drugo premo, v večini primerov pa se bo za vsakodnevno vožnjo zaganjal samo zadnji elektromotor, sprednji bo na voljo po potrebi. K temu lahko dodamo še štirikolesno krmiljenje za povečano vodljivost in stabilnost, zaradi razporeditve teže spredaj-nazaj (48/52) pa bodo zadnje pnevmatike širše od sprednjih. Ostale podrobnosti bodo na voljo 25. februarja.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Električni macan pokažejo 25. februarja

Nemci bodo novi macan pokazali 25. februarja, od takrat pa bo novinec na voljo samo z električnim pogonom. Seveda bo nekaj časa na voljo še klasična izdaja.

Beri dalje
Sedemsedežni električni križanec za teren
NOVICE
Sedemsedežni električni križanec za teren
Porsche K1
Iztok Krajnc
Praktičnost bo njegova vrlina
NOVICE
Praktičnost bo njegova vrlina
Citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Sedem sedežev prihaja jeseni
NOVICE
Sedem sedežev prihaja jeseni
Mazda CX-80
Iztok Krajnc
Pravi superšportnik
NOVICE
Pravi superšportnik
Aston martin DBS
Iztok Krajnc
Test otroških koles
NOVICE
Test otroških koles
ADAC
Iztok Krajnc
Vizualno je zdaj bolj jezen
NOVICE
Vizualno je zdaj bolj jezen
Nissan qashqai
Iztok Krajnc
Alpina B3
NOVICE
Alpina B3
Enaka bosta še nekaj časa
Iztok Krajnc
Nova slonja kotalka
NOVICE
Nova slonja kotalka
ARI soleno
Iztok Krajnc
Zbiratelj se rodiš
NOVICE
Zbiratelj se rodiš
Petja Grom
Iztok Krajnc
Prevetritev že na evropskem obzorju
NOVICE
Prevetritev že na evropskem obzorju
Mahindra XUV 400
Iztok Krajnc