Letošnji pariški avtomobilski salon bo postregel s številnimi novostmi, med katerimi se veselimo tako evropskih kot kitajskih novitet.
Avtomobilski salon v Parizu bo vrata odprl 14. oktobra, v enem tednu pa bo javnosti ponudil vpogled v vedno zanimivo dogajanje na avtomobilskem trgu. Videti bo mogoče številne nove avtomobile, med katerimi bo tudi francoska premiera novodobne interpretacije renaulta 4, ki bo tokrat za premikanje uporabljal elektrone. Prav tako bodo pri znamki Dacia pokazali svojo interpretacijo križanca C-stegmenta, Alpine pa bo pokazal svoj prvi popolnoma električni in seveda nabriti SUV.
Mnogi, tako kot Citroën in Peugeot, bodo pokazali osvežene različice svojih avtomobilov, MINI bo pokazal novo nabrito kombilimuzino john cooper works, Italijani bodo razkrili hibridnega malčka alfa romeo junior, seveda pa ne bodo manjkale niti kitajske znamke BYD, Xpeng in Leapmotor.
alfa romeo junior ibrida
Italijani bodo pokazali svoj novi junior s hibridnim pogonom, ki se bo imenoval alfa romeo junior ibrida. Prav tako bo na pariškem avtomobilskem salonu na ogled postavljena najnovejša izdaja križanca tonale.
alpine A390_ß concept
Alpine A390 bomo prvič videli oktobra v Parizu, takrat pa bodo znane tudi intimne podrobnosti novega dinamičnega električnega križanca, ki so ga pri Alpine dražili že v začetku septembra. A390 bo po napovedih hotel postati neposredni konkurent porscheju macan, seveda pa bodo poleg povečane moči morali pri Alpine še graditi na ugledu blagovne znamke, če želijo resno zagristi v macanov kos pogače. V kabini lahko pričakujemo izbrane barve, modre šive, velik osrednji zaslon multimedijskega sistema, preko katerega bo mogoče spreminjati številne funkcije avtomobila, tudi športna a udobna sedeža spredaj. Pričakujemo, da bo alpine A390 imel zelo agresivno in aerodinamično obliko, led luči na zadku, ki se bodo raztezale čez celotno širino avtomobila, platišča pa bodo v diagonalo merila ali 19 ali 20 palcev. Barvna paleta bo omejena, saj menda želijo, da bi avtomobil kljub zajetni moči bil zelo eleganten. Pravijo, da bo električni pogon sestavljen iz treh elektromotorjev ponudil kar 441 kW (600 KM) moči, seveda pa bo obstajala še bolj krotka izdaja, ki bo ponudila 294 kW (400 KM) moči. Alpine A390 bo lahko s polno baterijo prevozil okoli 600 kilometrov, verjetno bo baterija pospravila okoli 90 kWh elektirke, vstopni model pa bo najbrž imel tudi manjšo baterijo. Alpine A390 bo izdelan na električni platformi AMPR, na cestah pa bo pristal že prihodnje leto.
Alpine A390 bomo prvič videli oktobra v Parizu, takrat pa bodo znane tudi intimne podrobnosti novega dinamičnega električnega križanca, ki so ga pri Alpine dražili že v začetku septembra. A390 bo po napovedih hotel postati neposredni konkurent porscheju macan, seveda pa bodo poleg povečane moči morali pri Alpine še graditi na ugledu blagovne znamke, če želijo resno zagristi v macanov kos pogače. V kabini lahko pričakujemo izbrane barve, modre šive, velik osrednji zaslon multimedijskega sistema, preko katerega bo mogoče spreminjati številne funkcije avtomobila, tudi športna a udobna sedeža spredaj. Pričakujemo, da bo alpine A390 imel zelo agresivno in aerodinamično obliko, led luči na zadku, ki se bodo raztezale čez celotno širino avtomobila, platišča pa bodo v diagonalo merila ali 19 ali 20 palcev. Barvna paleta bo omejena, saj menda želijo, da bi avtomobil kljub zajetni moči bil zelo eleganten. Pravijo, da bo električni pogon sestavljen iz treh elektromotorjev ponudil kar 441 kW (600 KM) moči, seveda pa bo obstajala še bolj krotka izdaja, ki bo ponudila 294 kW (400 KM) moči. Alpine A390 bo lahko s polno baterijo prevozil okoli 600 kilometrov, verjetno bo baterija pospravila okoli 90 kWh elektirke, vstopni model pa bo najbrž imel tudi manjšo baterijo. Alpine A390 bo izdelan na električni platformi AMPR, na cestah pa bo pristal že prihodnje leto.
alpine alpenglow Hy6 concept
Alpine bo pokazal še zadnjo evolucijo vodikovega superšportnika alpenglow concept, ki so ga prvič pokazali na pariškem avtosalonu leta 2022. Avtomobil so pokazali tudi na zadnji 6-urni vzdržljivostni preizkušnji Spa-Francorchamps, ko je še premogel 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik, tokrat pa bo v Parizu pod pokrovom motorja premogel večji šestvaljni motor, ki bo za delovanje uporabljal vodik.
Alpine bo pokazal še zadnjo evolucijo vodikovega superšportnika alpenglow concept, ki so ga prvič pokazali na pariškem avtosalonu leta 2022. Avtomobil so pokazali tudi na zadnji 6-urni vzdržljivostni preizkušnji Spa-Francorchamps, ko je še premogel 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik, tokrat pa bo v Parizu pod pokrovom motorja premogel večji šestvaljni motor, ki bo za delovanje uporabljal vodik.
BYD sea lion 07
BYD bo odslej v Evropi ponujal tudi srednje velik električni križanec, ki se bo zoperstavil tudi Teslinemu modelu model Y. Prihaja zgodaj prihodnje leto, gotovo pa bo byd sea lion 07 na ogled tudi v Parizu.
BYD bo odslej v Evropi ponujal tudi srednje velik električni križanec, ki se bo zoperstavil tudi Teslinemu modelu model Y. Prihaja zgodaj prihodnje leto, gotovo pa bo byd sea lion 07 na ogled tudi v Parizu.
Citroën C4
V sklopu medgeneracijske prenove bo Citroën predstavil osveženi model C4, ki se bo ponašal z nekaterimi oblikovalskimi elementi manjšega C3. Naše vohunske fotografije namigujejo, da bo obraz precej spremenjen, nova bo oblika luči, nekaj novosti pa bo tudi na zadku.
V sklopu medgeneracijske prenove bo Citroën predstavil osveženi model C4, ki se bo ponašal z nekaterimi oblikovalskimi elementi manjšega C3. Naše vohunske fotografije namigujejo, da bo obraz precej spremenjen, nova bo oblika luči, nekaj novosti pa bo tudi na zadku.
Dacia bigster
Dacia bigster bo zelo zaželen avtomobil, saj bo ponujal veliko prostora za relativno dober denar. Oblikovno se bo poklanjal študiji in aktualnemu modelu duster. To pomeni, da bodo podobno veliki in oblikovani maska, sprednje luči, tudi dovodi za zrak. Na zadku bo nekaj več sprememb in sama prtljažna vrata bodo malenkost drugačna, tudi prostor za registrsko tablico, nad slednjim pa bo verjetno napis 'Dacia'. Neposredna primerjava s slednjim razkriva, da bo imel bigster seveda daljše medosje kot duster, saj bo na voljo tudi sedem sedežev, v osnovi verjetno 5. Previs spredaj se zdi enako dolg kot pri manjšem bratu, je pa zadnji precej daljši, tudi zadnje steklo je manj položno, zaradi česar bo prtljažnik še bolj prostoren.
V notranjosti ne pričakujemo revolucije, zato bo dacia bigster verjetno imel enako armaturno ploščo kot dacia duster. To pomeni, da bo za multimedijo na voljo enak 10,1-palčni zaslon, digitalni merilniki pa bodo na 7-palčnem. Po vsej verjetnosti bodo enake tudi ostale stvari, torej gumbi, zračniki, volan, obstaja pa tudi možnost, da bodo svoj novi največji model popestrili s kakšnimi novimi oblikovnimi linijami in dodatki. V podkožju bo še vedno platforma CMF-B, torej bodo na voljo enaki pogonski sklopi kot pri dusterju, v osnovi pa bo za premikanje skrbel 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo največ 74 kW (100 KM), ki bo lahko za delovanje uporabljal ali bencin ali utekočinjen naftni plin (LPG). Na voljo bo tudi 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 96 kW (130 KM), ki bo lahko moč prenašal tudi na vsa kolesa, seveda tudi klasičen hibrid s sistemsko močjo 104 kW (140 KM), kjer bosta za premikanje sodelovala 1,6-litrski bencinski štirivaljnik in elektromotor. Obstaja možnost, da bodo pogonski sklopi premogli nekaj več moči, saj bo bigster večji in težji, vsekakor pa bo z zanimivo vstopno ceno gotovo premamil kar nekaj kupcev, ki iščejo srednje velik moderen avtomobil C-segmenta dolžine vsaj 4,6 metra, na voljo pa bo enkrat prihodnje leto.
Dacia bigster bo zelo zaželen avtomobil, saj bo ponujal veliko prostora za relativno dober denar. Oblikovno se bo poklanjal študiji in aktualnemu modelu duster. To pomeni, da bodo podobno veliki in oblikovani maska, sprednje luči, tudi dovodi za zrak. Na zadku bo nekaj več sprememb in sama prtljažna vrata bodo malenkost drugačna, tudi prostor za registrsko tablico, nad slednjim pa bo verjetno napis 'Dacia'. Neposredna primerjava s slednjim razkriva, da bo imel bigster seveda daljše medosje kot duster, saj bo na voljo tudi sedem sedežev, v osnovi verjetno 5. Previs spredaj se zdi enako dolg kot pri manjšem bratu, je pa zadnji precej daljši, tudi zadnje steklo je manj položno, zaradi česar bo prtljažnik še bolj prostoren.
V notranjosti ne pričakujemo revolucije, zato bo dacia bigster verjetno imel enako armaturno ploščo kot dacia duster. To pomeni, da bo za multimedijo na voljo enak 10,1-palčni zaslon, digitalni merilniki pa bodo na 7-palčnem. Po vsej verjetnosti bodo enake tudi ostale stvari, torej gumbi, zračniki, volan, obstaja pa tudi možnost, da bodo svoj novi največji model popestrili s kakšnimi novimi oblikovnimi linijami in dodatki. V podkožju bo še vedno platforma CMF-B, torej bodo na voljo enaki pogonski sklopi kot pri dusterju, v osnovi pa bo za premikanje skrbel 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo največ 74 kW (100 KM), ki bo lahko za delovanje uporabljal ali bencin ali utekočinjen naftni plin (LPG). Na voljo bo tudi 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 96 kW (130 KM), ki bo lahko moč prenašal tudi na vsa kolesa, seveda tudi klasičen hibrid s sistemsko močjo 104 kW (140 KM), kjer bosta za premikanje sodelovala 1,6-litrski bencinski štirivaljnik in elektromotor. Obstaja možnost, da bodo pogonski sklopi premogli nekaj več moči, saj bo bigster večji in težji, vsekakor pa bo z zanimivo vstopno ceno gotovo premamil kar nekaj kupcev, ki iščejo srednje velik moderen avtomobil C-segmenta dolžine vsaj 4,6 metra, na voljo pa bo enkrat prihodnje leto.
Leapmotor B10
Kitajski proizvajalec električnih avtomobilov Leapmotor bo predstavil novi kompaktni križanec B10, ki bo skušal kupce speljati Kiinemu modelu EV3. Leapmotor B10 bo izdelan na novi platformi, ki bo služila kot osnova za mnoge prihodnje modele, videti pa bo mogoče tudi mestni T03 in srednje velik C10.
Kitajski proizvajalec električnih avtomobilov Leapmotor bo predstavil novi kompaktni križanec B10, ki bo skušal kupce speljati Kiinemu modelu EV3. Leapmotor B10 bo izdelan na novi platformi, ki bo služila kot osnova za mnoge prihodnje modele, videti pa bo mogoče tudi mestni T03 in srednje velik C10.
Mini john cooper works
Na pariškem avtosalonu bo mogoče videti tudi nabrite izdaje john cooper works Minijevih modelov cooper in aceman. Na voljo bosta tako bencinski kot električni pogon, slednji bo ponudil 187 kW (255 KM) moči, seveda pa bo precej bolj športno zašiljena zunanjost.
Na pariškem avtosalonu bo mogoče videti tudi nabrite izdaje john cooper works Minijevih modelov cooper in aceman. Na voljo bosta tako bencinski kot električni pogon, slednji bo ponudil 187 kW (255 KM) moči, seveda pa bo precej bolj športno zašiljena zunanjost.
mobilize bento in mobilize duo
Renaultova podznamka za dostavo po mestih Mobilize bo predstavila zamenjavo za renault twizy. Gre za električni štirikolesnik, ki se imenuje mobilize duo, v dolžino pa meri samo 2,43 metra, v širino le 1,3 metra. Dostavna izdaja bo imenovana mobilize bento.
Renaultova podznamka za dostavo po mestih Mobilize bo predstavila zamenjavo za renault twizy. Gre za električni štirikolesnik, ki se imenuje mobilize duo, v dolžino pa meri samo 2,43 metra, v širino le 1,3 metra. Dostavna izdaja bo imenovana mobilize bento.
peugeot E-408
Peugeot bo v Parizu pokazal električno izdajo modela 408, ki ga bodo uradno sicer pokazali že 2. oktobra. Večjih sprememb v primerjavi s klasično izdajo ne pričakujemo, verjetno bo lahko prevozil z največjo baterijo do 700 kilometrov, tako kot peugeot E-3008. Slednjega bodo ob E-5008 z večjo baterijo tudi pokazali v parizu.
Peugeot bo v Parizu pokazal električno izdajo modela 408, ki ga bodo uradno sicer pokazali že 2. oktobra. Večjih sprememb v primerjavi s klasično izdajo ne pričakujemo, verjetno bo lahko prevozil z največjo baterijo do 700 kilometrov, tako kot peugeot E-3008. Slednjega bodo ob E-5008 z večjo baterijo tudi pokazali v parizu.
renault 4
Da se bo v električni obliki vrnila ’petka’ vemo že nekaj časa, prihaja pa tudi električna 'katrca'. Koncept so Francozi sicer pokazali že dobro leto nazaj v Parizu, vendar bo proizvodna različica manj vizualno napihnjena in bolj v skladu s klasičnim renaultom 4. Retro oblika ostaja, predvsem od strani bo novinec spominjal na prednika s podobno velikimi stekli in podobno obliko zadnjih vrat, seveda pa bodo podobno kot nekdaj oblikovane tako sprednje kot zadnje luči. Seveda bodo tokrat opremljene z led tehnologijo, vsesplošna škatlasta oblika s ploščato masko pa seveda ostaja. Električni renault 4 bo izdelan na platformi CMF-BEV, ki podlaga tudi novi renault 5, bo pa renault 4 bolj robustna alternativa petici, s povečano oddaljenostjo od tal in vsesplošnim križanskim pridihom, kar je kupcem še vedno noro všeč. Če bosta dva elektromotorja zagotavljala štirikolesni pogon še ni povsem jasno, je pa vsekakor mogoče.
Da se bo v električni obliki vrnila ’petka’ vemo že nekaj časa, prihaja pa tudi električna 'katrca'. Koncept so Francozi sicer pokazali že dobro leto nazaj v Parizu, vendar bo proizvodna različica manj vizualno napihnjena in bolj v skladu s klasičnim renaultom 4. Retro oblika ostaja, predvsem od strani bo novinec spominjal na prednika s podobno velikimi stekli in podobno obliko zadnjih vrat, seveda pa bodo podobno kot nekdaj oblikovane tako sprednje kot zadnje luči. Seveda bodo tokrat opremljene z led tehnologijo, vsesplošna škatlasta oblika s ploščato masko pa seveda ostaja. Električni renault 4 bo izdelan na platformi CMF-BEV, ki podlaga tudi novi renault 5, bo pa renault 4 bolj robustna alternativa petici, s povečano oddaljenostjo od tal in vsesplošnim križanskim pridihom, kar je kupcem še vedno noro všeč. Če bosta dva elektromotorja zagotavljala štirikolesni pogon še ni povsem jasno, je pa vsekakor mogoče.
renault 17 electric restomod ora ito
Poleg renaulta 4 bo na Renaultovem razstavišču še ena starikava električna zadeva, ki pa žal ne bo dočakala serijske proizvodnje. Gre za električni renault 17, ki je nastal kot posledica sodelovanja med Renaultom in avantgardnim francoskim oblikovalcem Ora Ito. Tako je kupe iz sedemdesetih našel novo mesto v 21. stoletju, je pa zdaj 17 centimetrov širši, zadnji kolesi pa poganja 198-kilovatni (270 KM) elektromotor. Rjavo barvo, ki ji pravijo galaktično rjava, so ustvarili posebej za koncept renault 17 ora ito electric restomod.
Poleg renaulta 4 bo na Renaultovem razstavišču še ena starikava električna zadeva, ki pa žal ne bo dočakala serijske proizvodnje. Gre za električni renault 17, ki je nastal kot posledica sodelovanja med Renaultom in avantgardnim francoskim oblikovalcem Ora Ito. Tako je kupe iz sedemdesetih našel novo mesto v 21. stoletju, je pa zdaj 17 centimetrov širši, zadnji kolesi pa poganja 198-kilovatni (270 KM) elektromotor. Rjavo barvo, ki ji pravijo galaktično rjava, so ustvarili posebej za koncept renault 17 ora ito electric restomod.
volkswagen tayron
Volkswagen bo pokazal sedemsedežni tiguan, ki bo poslej nosil ime tayron. Nemci ga bodo sicer pokazali že 9. oktobra, uradno pa se ga bomo lahko dotikali že nekaj dni kasneje v Parizu. 'Nehote' izdane fotografije namigujejo, da bo vizualno identičen kot tiguan, bo pa imel daljše medosje in več prostora.
Volkswagen bo pokazal sedemsedežni tiguan, ki bo poslej nosil ime tayron. Nemci ga bodo sicer pokazali že 9. oktobra, uradno pa se ga bomo lahko dotikali že nekaj dni kasneje v Parizu. 'Nehote' izdane fotografije namigujejo, da bo vizualno identičen kot tiguan, bo pa imel daljše medosje in več prostora.
Elektrika, vodik in še kaj
Beri dalje