Električni citroën Ë-C3 bo vsekakor zanimiv za vse, ki se spogledujete z električnimi avtomobili, pa zanje ne bi radi odšteli preveč denarja.
Citroën Ë-C3 bo prihodnje leto, ko pripelje, eden najcenejših električnih avtomobilov. Sprva bo vstopni model stal najmanj 23.300 EUR, za ta denar pa boste prejeli doseg do 320 kilometrov po WLTP, hitro polnjenje z močjo 100 kW in še nekaj tehnoloških sladkorčkov. Za vse ljubitelje klasike bo kasneje na voljo tudi klasičen citroën C3 z bencinskim motorjem na notranje zgorevanje. Električni Ë-C3 bo izdelan na prilagodljivi 'pametni platformi' za električna vozila, pod zadnjimi sedeži pa bo skrival litijev fero fospatno baterijo (LPF), ki bo pospravila 44 kWh elektrike. Takšna baterija ni najbolj napredna, niti se ne obnese najbolj pri nizkih temperaturah, vendar pri Citroënu dodajajo, da bo večina kupcev modela Ë-C3 na dan prevozila manj kot 80 kilometrov, zato ves domet praktično sploh ni pomemben. Verjetno tudi zato v ponudbi sploh ne bo toplotne črpalke za učinkovito ogrevanje in hlajenje kabine. Po drugi strani pa bo na voljo hitro polnjenje na polnilnicah z enosmernim tokom, z močjo do 100 km/h, kar bo baterijo od 20 do 80 odstotkov napolnilo v 26 minutah. Na žalost so se v osnovi odločili vgraditi polnilnik z močjo 7,4 kW, močnejši 11-kilovatni bo na seznamu dodatne opreme. Šibkejši polnil bo baterijo napolnil v dobrih 4 urah, močnejši v slabih treh. Kasneje bo na voljo še električni Ë-C3 z manjšo baterijo, ki bo prevozil največ 200 kilometrov, takšen pa bo po napovedih na voljo za manj kod 20.000 EUR, vendar ne prej kot leta 2025.
Novi citroën C3 je samo malo večji od pretekle generacije, od katere je daljši za 18 in širši za 6 milimetrov. Po drugi strani pa je 70 milimetrov višji kot poprej, zaradi česar bo izboljšana vodljivost, takisto bo deloval bolj prostorno. Udobje je bilo prioriteta pri razvoju, zato bo C3 prvič na voljo s hidravljičnimi blažilniki, zaradi katerih bo udoben tudi na slabših cestah, obenem pa bo še vedno lepo vodljiv. Oblikovno ima novi C3 kar nekaj križanskih elementov, v prvi vrsti večjo oddaljenost od tal, v črno odete obrobe koles in pokončno postavo, tudi nove drzne svetlobne podpise in seveda nov logotip. Novi C3 je vsekakor zanimiv na pogled, v osnovi je obut v 16-palčna platišča, barvni dodatki na sprednjem odbijaču in na zadnjih stebričkih pa so lahko v številnih barvah, da bodo dvobarvne izdaje z najbolje založenimi paketi opreme delovale še bolj zanimivo.
Velik napredek boste opazili pri notranjosti, ki deluje sveže in napredno, najprej pa boste opazili odsotnost klasičnih merilnikov. Ë-C3 ima namesto slednjih kar velik projekcijski prikazovalnik, ki vse potrebne informacije projicira na vetrobransko steklo. Tako boste pred sabo vedno videli hitrost in doseg z napolnjeno baterijo, številke pa so velike in berljive v vseh vremenskih pogojih. Pred voznikom bo po drugi strani nov in manjši volan, na sredini pa 10-palčni zaslon na dotik, tokrat izključno samo za multimedijo. K sreči so Francozi tokrat prezračevanju namenili klasične gumbe, ki so nižje na armaturni plošči, prav tako pa temno notranjost razbija mehka tkanina, ki jo v različnih barvah najdemo mnogokje po kabini. Ne samo, da bosta C3 in Ë-C3 udobna, tudi sedeži z dodatno peno 'active comfort' bodo poskrbeli, da tudi na daljših poteh vozniki ne bodo utrujeni. Vsekakor bo C3 zdaj bolj prostoren kot prej, na zadnji klopi bo še vedno manj prostora za noge, bo pa tokrat prostora za glave v izobilju.
Citroen Ë-C3 bo premogel spredaj postavljen elektromotor z močjo 83 kW (113 KM), zaradi česar se bo lahko pognal do 100 km/h v 11 sekundah, hitrost pa bo elektronsko omejena na 135 km/h. Klasičen C3 bo verjetno premogel 1,2-litrski turbobencinski motor z močjo ali 74 kW (100 KM) ali 96 kW (130 KM), moč pa se bo na sprednji kolesi prenašala preko ročnega ali samodejnega menjalnika. Vstopni električni Ë-C3 bo imel tempomat, klimatsko napravo, parkirne senzorje zadaj, LED luči in sistem za samodejno zaviranje v sili. Cena vstopnega modela bo najprej 23.300 EUR, od leta 2025 pa 19.900 EUR za izdajo z manjšim dosegom.
Elektrika za najmanj 23.300 EUR
Beri dalje