Kaj vse se je leta 1910 ob povezavi z avtomobili dogajalo na območju tedanje Slovenije ni ravno najbolj lahko ugotoviti, vemo pa, da so takrat v ZDA izdelali približno 180.000 novih avtomobilov, poleg tega so pri francoski znamki De Dion-Bouton takrat predstavili prvi velikoserijski bencinski V8 motor. Leto 1910 smo si zapomnili tudi po prezgodnji smrti Charlesa Stewarta Rollsa, ki se je ubil ob letenju z njegovim dvokrilnikom na letalskem mitingu v britanskem mestu Bournemouth. V tem letu je italijanski emigrant Ettore Bugatti odprl vrata njegove nove tovarne avtomobilov v tedaj še nemški Alzaciji (Molsheim), medtem ko so pri avtomobilskih znamkah Crossley, Arrol Johnston, Argyll in Isotta Fraschini kupcem prvič ponudili nove avtomobile z zavorami na prednji in zadnji osi. Poleg tega se je leta 1910 v avtomobilu tudi prvič pojavil vgrajeni brezžični radio.
slika
V istem letu so Nemci dobili tudi prvo nemško avtošolo, ki jo je v mestecu Suhl (Turingija) ustanovil Nemec Fritz Mann. Prvi učenci, ki so uspešno dobili vozniške izpite v tej avtošoli, so prihajali predvsem iz vrst ključavničarjev, avtomobilskih mehanikov, lastnikov taksijev ter voznikov bolj premožnih Nemcev in Nemk, ki sami niso znali upravljati in popravljati avtomobilov, ker je bila ta danost zaradi pogostih okvar vozil in pogostih 'gumidefektov' ena izmed najpomembnejših vrlin tedanjih lastnikov vozniških izpitov. Za pridobitev vozniškega dovoljenja pa takrat niso veljali tako strogi kriteriji kot danes, ker je za to zadostovalo že nekaj brezhibno odpeljanih krogov na dvorišču kakšne avtošole. Prvo vozilo, ki si ga je za potrebe avtošole omislil Fritz Mann, so izdelali pri znamki Opel, kjer so takrat že približno 11 let izdelovali nove avtomobile.
slika
Govorimo pa o že legendarnem oplu z oznako 12/14 PS 'Doppel-Phaeton', ker je imel Fritz Mann pred ustanovitvijo avtošole že servis in prodajalno vozil znamke Opel, ki ji je ostal zvest celo življenje. To filozofijo so sprejeli tudi njegovi potomci, vključno s sedanjim pravnukom (Olaf Dobberkau), ki je leta 2009 preselil sedež njegovega podjetja v mestece Schleusingen, kjer je trenutno zaposlenih približno 30 oseb.
Posted on

Fahrschule Gebr. Dobberkau e.K.

Iz Nemčije prihaja novica o najstarejši, še delujoči nemški avtošoli, ki je od leta 1910 do današnjih dni glede upravljanja avtomobilov izobrazila približno 13.000 nemških voznikov in voznic. In to predvsem ob povezavi z izdelki znamke Opel.

Beri dalje
Prihodnje leto!
NOVICE
Prihodnje leto!
Dacia bigster
Iztok Krajnc
Avto je na soncu pregreta past!
NOVICE
Avto je na soncu pregreta past!
AVP
Iztok Krajnc
Priključnohibridnih 782 ‘vrancev’
NOVICE
Priključnohibridnih 782 ‘vrancev’
Bentley flying spur
Iztok Krajnc
Tole bo električni cayenne
NOVICE
Tole bo električni cayenne
Porsche cayenne EV
Iztok Krajnc
Za še bolj prostran nasmeh
NOVICE
Za še bolj prostran nasmeh
Porsche panamera turbo S E-hybrid in GTS
Iztok Krajnc
Zbogom in adijo!
NOVICE
Zbogom in adijo!
Mercedes-benz EQC
Iztok Krajnc
Po vzoru električnega kolosa
NOVICE
Po vzoru električnega kolosa
Kia sportage
Iztok Krajnc
Vstopni model s 360 ‘konji’
NOVICE
Vstopni model s 360 ‘konji’
Porsche macan
Iztok Krajnc
Nesrama podražitev majhnih in kompaktnih avtomobilov
NOVICE
Nesrama podražitev majhnih in kompaktnih avtomobilov
ADAC
Iztok Krajnc
Bo tudi RS 7 priključni hibrid?
NOVICE
Bo tudi RS 7 priključni hibrid?
Audi RS 7
Iztok Krajnc