Pred kratkim se je na dražbi francoske avkcijske hiše Aguttes pojavil eden izmed najbolj medijsko prepoznavnih primerkov znamke Rolls-Royce v obliki prototipnega modela corniche z dodatno ljubkovalno oznako ‘Jules’, ki pa ni nastal v skladu z željami vodilnih pri znamki Rolls-Royce.
Za nastanek tega legendarnega in na prvi pogled z razumom povsem skreganega reli dirkalnika znamke Rolls-Royce niso zaslužni Britanci, temveč par francoskih plêjbójev (Thierry de Montcorgé & Jean-Christophe Pelletier) z zadostno količino finančnih sredstev in poznanstev, ki so omogočila nastanek te francoske reli sestavljanke (izdelal jo je francoski 'reli čarovnik' Michel Mockrycki), s katero so Francozi leta 1981 dejansko nastopili na tedanji izvedbi legendarnega relija Pariz-Dakar. Za dokončno finančno injekcijo, ki je omogočila nastanek tega avtomobila, pa je poskrbel legendarni Christian Dior, ker se je vse skupaj odvijalo ravno v času, ko je Dior razvil in promoviral svoj novi parfum z imenom 'Jules'.

Čeprav so pri znamki Rolls-Royce tedaj močno nasprotovali in se celo zgražali nad početjem peščice zelo premožnih Francozov, ki so se s tem aristokratskim avtomobilom dejansko pojavili na štartu legendarnega afriškega relija, ki ga 'Jules' ni dokončal, ker se ni pojavil na cilju v Dakarju, je bila medijska odmevnost njegovega nastopa neprecenljiva in mu je v francoskem tisku (Paris-Match & Le Figaro) celo prinesla legendarni naslov "Rolls-Royce des Sandes". Najbolj zanimivo pri celi zadevi je pa to, da takšen corniche (po filozofiji znamke Rolls-Royce gre v primeru tega modela za 2-vratno športno limuzino, ne pa kupe …) sploh ni pravi rolls-royce, ker se pod karoserijo iz poliestra skriva kombinacija japonske vozne šasije ob povezavi z velikoserijskim ameriškim pogonskim sklopom. Nič čudnega torej, da so se Britanci leta 1980 zgražali nad početjem Francozov.

Verno izdelana 'plastična' reprodukcija originalne karoserije modela corniche je namreč počivala na vozni šasiji zelo robustne toyote BJ 45, namesto legendarnega britanskega bencinskega V8 motorja s 6,7-litrsko delovno prostornino pa so Francozi vanj vgradili podoben (V8) 5,7-litrski velikoserijski pogonski sklop iz tedanje generacije modela corvette (chevrolet) in vse skupaj podkrepili še z vgradnjo 332-litrskega rezervoarja za gorivo. Tako so Francozi že takrat (davno pred aktualno SUV grotesko z imenom cullinan …) ustvarili popolno iluzijo 'terenskega rolls-royca', ki bi bil v današnjih časih, ko številni kupci nadvse čislajo visoko nasajene 'asfaltne terence', najbrž pravi modni hit. Po nastopu na reliju Pariz-Dakar je 'Jules' poniknil v analih zgodovine, vse do leta 2021, ko je doživel obširno prenovo. Sedaj se z njim že ukvarja njegov novi lastnik, ki je zanj na dražbi avkcijske hiše Aguttes pred nekaj dnevi odštel točno 596.420 evrov.
Francoska reli sestavljanka
Beri dalje