Pri Toyoti so začeli s testiranji prototipa modela hilux z vodikovo gorivno celico, saj jih zanima uporabnost za podjetja v Veliki Britaniji.
Japonci so danes pokazali poseben poltovornjak hilux, ki so ga razvili s komponentami modela mirai, posledično pa tudi prototipni hilux premore vodikovo gorivno celico. Mogoče se robusten hilux zdi malenkost hecna izbira za avtomobil s pogonom na zeleno energijo, vendar bi lahko bil idealen za podjetja, ki želijo zmanjšati svoj CO2 odtis, pa jim baterijski električni avtomobili zaradi svojih omejitev pri dosegu, pri nosilnosti in pomanjkanja polnilne infrastrukture ne pridejo prav. Ravno zato bodo pri Toyoti že v kratkem začeli s testiranji desetih prototipnih hiluxov z vodikovo gorivno celico (FCEV), kupcem pa bi lahko bili na voljo že prihodnje leto.
Takšen električni hilux uporablja Toyotino gorivno celico druge generacije pod sprednjim pokrovom, ki je tudi v najnovejšem modelu mirai in v marsikaterem čolnu. Pogon je na zadnji kolesi, za kar je zadolžen elektromotor, vodik za generiranje elektrike pa je shranjen v treh rezervoarjih iz karbonskih vlaken, po vsak pa sprejme 7,5 kilograma vodika. Pri Toyoti dodajajo, da je to dovolj za slabih 600 kilometrov vožnje med posameznimi polnjenji, prav tako pa je v tovornem delu pri kabini še dodatna baterija, podobno kot pri modelu mirai, saj tudi slednji za premikanje uporablja kombinacijo elektrike iz baterije in elektrike, ki jo proizvede gorivna celica. Baterijski sklop se sicer polni z regeneracijo zavorne moči.
Japonci sicer niso navedli teže vozila, niti nobenih tehničnih podrobnosti, vendar predvidevamo, da okoli 20 odstotkov tovornega dela zaseda hibridni pogon. Na žalost ni znana niti cena takšnega vozila, bo pa prihodnost projekta odvisna od povratnih informacij uporabnikov. Pri Toyoti so sicer prepričani, da bi vozila z vodikovimi gorivnimi celicami prišla prav predvsem pri kmetijstvu, rudarstvu in pri reševalnih službah, kjer morajo imeti vozila zmožna večjih in težjih obremenitev, kot jih lahko ponudijo baterijska električna vozila. Prototipni hilux je vsekakor zanimiv za nekatere kupce, vendar malenkost dvomimo, da bodo Japonci dejansko izdali takšen serijski avtomobil, saj bi vozilo z novo in drugačno platformo po meri vodikovega pogonskega sistema prinesla nešteto prednosti tako pri zmogljivostih kot pri proizvodnji.
Hilux z vodikovo gorivno celico
Beri dalje