Dogodek poteka v okviru izvajanja evropsko usklajene akcije »hitrost« ter nacionalne preventivne akcije »varnost motoristov«, ki se odvijata v tem tednu, do 11. junija. Srednješolci se udeležujejo predavanj na temo prometne varnosti, s poudarkom na prilagojeni hitrosti ter varnosti enoslednih motornih vozil, preizkušajo pa se tudi v aktivnostih na poligonu varne vožnje ter na simulatorjih trka in drugih preventivnih napravah Agencije za varnost prometa. Mag. Simona Felser, v. d. direktorja Agencije za varnost prometa, Boštjan Kočar, vodja poligona CVV Murska Sobota in dr. Srečko Šteiner, samostojni policijski inšpektor, PU Murska Sobota, so predstavili aktualne podatke, ki se nanašajo na prometno varnost v povezavi s hitrostjo in varnostjo voznikov enoslednih motornih vozil ter pomen prometne preventive in vzgoje mladih.
slika
Mag. Simona Felser, v. d. direktorja Agencije za varnost prometa, je izpostavila: »V prometu zaznavamo vse več agresije, nestrpnosti, zavestnega kršenja pravil. S takšnim ravnanjem na cestah udeleženci v prometu ogrožajo sebe in druge. Podatki iz prikazovalnikov hitrosti, ki jih je Agencija za varnost prometa dala v brezplačen polletni najem občinam kažejo, da je v občini Trnovska vas voznik pri omejitvi 30 km/h več kot 4-krat prekoračil dovoljeno hitrost, vozil je nedopustnih 132 km/h! Gre za lokacijo v neposredni bližini osnovne šole, kar nakazuje tudi prometni znak, postavljen ob prometnem znaku za omejitev hitrosti. Tudi v občini Razkrižje beležimo ekscesni primer, ko je voznik pri omejitvi 30 km/h vozil kar 90 km/h. Zaradi neprilagojene hitrosti smo po trenutnih podatkih letos do 1. junija zabeležili preko 1.200 prometnih nesreč, umrlo je 11 oseb, lažje je bilo poškodovanih 550, težje pa 75 oseb. Zaradi neprilagojene hitrosti največ prometnih nesreč povzročijo mladi v starostnih skupinah med 18 do 24 let in 25 do 34 let. Zato so dogodki, kot je današnji, za mlade izjemno pomembni. Tudi z delavnicami Vozimo pametno mlade intenzivno ozaveščamo, naj izključijo glavne dejavnike tveganja za nastanek prometnih nesreč, neprilagojeno hitrost, alkohol in mobilni telefon. Prav kombinacija teh treh dejavnikov je še posebej usodna. V prvem letošnjem kvartalu je bilo v Sloveniji že več kot 172.000 imetnikov veljavnih vozniških dovoljenj kategorije A. Tehnična brezhibnost motorjev in mopedov ter skrb za aktivno varnost, vidnost in dobro zaščitno opremo je zanje ključna. Vozniki enoslednih motornih vozil so bili letos po trenutnih podatkih do 1. junija udeleženi v 225 prometnih nesrečah, povzročili so jih 138. V posledicah teh prometnih nesreč so letos umrli 4 motoristi.«
slika
Dr. Srečko Šteiner, samostojni policijski inšpektor, PU Murska Sobota, je poudaril: »Mladost je čas odraščanja, novih izkušenj in močnih čustev, v tem času pa se vzpostavijo različne omejitve. V tem obdobju skoraj vsi tudi začnejo voziti. Na žalost ima ta kombinacija dejavnikov veliko večje posledice za mlade voznike kot za druge skupine voznikov. Vožnja je zapleteno opravilo, da jo lahko izvajamo uspešno, pa so potrebne izkušnje iz prakse. Veščine upravljanja katerega koli vozila, pa naj bo to kolo, skiro, lahko motorno vozilo, osebni avtomobil ... je enostavno doseči, vendar pa so za predvidevanje potencialno nevarnih situacij in ravnanje v nepredvidenih situacijah potrebne izkušnje in praksa. Mladi so ves čas v procesu pridobivanja vozniških izkušenj. Dejstvo je, da mladi pogosto precenjujejo svoje sposobnosti in podcenjujejo tveganja. Mladi se v prometu pojavljajo kot vozniki motornih vozil, kolesarji, vozniki lahkih motornih vozil, pešci .... In iz različnih raziskav izhaja, da so pri tem: vizualno bolj osredotočeni na vozilo kot na okolico, kar pomeni, da so bolj pozorni na delovanje vozila kot na okolje in dogajanje okoli njega; kot udeleženci v cestnem prometu kažejo manjšo sposobnost predvidevanja tveganj, tveganja pa zaznajo manj zanesljivo in počasneje kot izkušeni vozniki; tveganja običajno dojemajo kot manj pomembna, kot so v resnici, jih podcenjujejo in precenjujejo svojo sposobnost obvladovanja vozila; slabše izvajajo manevre v sili in precenjujejo svojo sposobnost popravljanja napak, kar lahko privede do izgube nadzora nad vozilom; prav tako jih hitreje zmotijo dogodki, ki niso povezani z vožnjo.
slika
Policisti so na območju Pomurja v obdobju 2018-2022 obravnavali 36 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi mladostniki od 14.-16. leta starosti, v teh prometnih nesrečah je bilo 5 mladostnikov hudo in 26 lahko telesno poškodovanih Od 36 prometnih nesreč so jih mladostniki povzročili 13 ali 36 %. V letošnjem letu so policisti na območju Pomurja obravnavali 3 prometne nesreče, v katerih so bili udeleženi mladostniki v starostni kategoriji od 14.-16. let. Mladostniki v tej starostni kategoriji so najpogosteje udeleženi kot kolesarji, vozniki lahkih motornih vozil in mopedov ter pešci. Zagotavljanje večje prometne varnosti je mogoče le s spodbujanjem udeležencev v prometu k odgovornejšemu vedenju, spoštovanju predpisov in oblikovanju zavesti o pomenu prometne varnosti.«
slika
Boštjan Kočar, vodja poligona CVV Murska Sobota, je dejal: »Glavni cilj delavnic v CVV Murska Sobota je obravnavanje problematike udeležbe mladih v cestnem prometu. V tej starostni kategoriji so mladi udeleženi v cestnem prometu kot vozniki mopedov, koles, lahkih motornih vozil in ne nazadnje traktorjev. Zagotavljanje varnosti cestnega prometa je in mora biti ena od prednostnih nalog vsake družbe, saj so od varnosti odvisna življenja in konec koncev tudi kakovost življenja vseh udeležencev, tudi mladostnikov. Dejstvo je, da se stanje prometne varnosti lahko učinkovito spreminja le z dolgoročnimi ukrepi v procesu vzgoje in izobraževanja posameznika, zato želimo preko programov vzgoje in izobraževanja ne samo z znanji o prometu (poznavanje prometnih znakov, učenje konkretnega vedenja...), ampak tudi s socialno-psihološkimi vidiki prometne varnosti, t. j. z oblikovanjem pozitivnih stališč in odnosov do prometne varnosti (razvijanje strpnosti, skrb za druge udeležence, pozitivna stališča do primerne hitrosti, uporabe čelade...), mlade usposobiti za varno ravnanje v prometu.« Policisti so sicer v letošnjem letu do konca maja na območju celotne države ugotovili skoraj 2.000 kršitev cestnoprometnih predpisov voznikov enoslednih motornih vozil ter preko 52.000 kršitev s področja hitrosti pri vseh voznikih. V času nacionalne preventivne akcije bodo predvsem na cestnih relacijah, ki jih motoristi pogosto uporabljajo za vožnjo, izvajali poostren nadzor ob rednem delu, prav tako bo potekal poostren nadzor hitrosti. Vse motoriste in mopediste Agencija za varnost prometa, Policija in CVV Murska Sobota pozivajo, naj za svojo varnost poskrbijo v prvi vrsti sami, s prilagojeno vožnjo in naj ne preizkušajo lastnih sposobnosti in zmogljivosti motorja v prometu, kjer si ceste delimo vsi.
Posted on

Hitrost in varnost motoristov

Agencija za varnost prometa, Policijska uprava Murska Sobota in Center varne vožnje (CVV) Murska Sobota danes organizirajo preventivni praktični dogodek, ki se ga udeležuje okrog 100 srednješolcev S Ptuja in Murske Sobote.

Beri dalje
Bo tudi RS 7 priključni hibrid?
NOVICE
Bo tudi RS 7 priključni hibrid?
Audi RS 7
Iztok Krajnc
Audi A4 je postal A5
NOVICE
Audi A4 je postal A5
Audi A5
Iztok Krajnc
Večina trgovcev jih zavrača
NOVICE
Večina trgovcev jih zavrača
Električni avtomobili
Iztok Krajnc
Še en nabrit’ priključni hibrid!
NOVICE
Še en nabrit’ priključni hibrid!
Audi RS 5
Iztok Krajnc
Novi dodatki za še bolj drzen izgled
NOVICE
Novi dodatki za še bolj drzen izgled
Smart #1 Brabus
Iztok Krajnc
Ne hitrost, zmogljivost!
NOVICE
Ne hitrost, zmogljivost!
Volkswagen ID. buzz cargo GTX
Iztok Krajnc
Maribor, Novo mesto, Ljubljana, Kranj
NOVICE
Maribor, Novo mesto, Ljubljana, Kranj
Raziskava o menjavi pnevmatik
Iztok Krajnc
Kup novosti prihaja že prihodnje leto
NOVICE
Kup novosti prihaja že prihodnje leto
Škoda enyaq
Iztok Krajnc
Z električnim in hibridnim pogonom
NOVICE
Z električnim in hibridnim pogonom
Fiat grande panda
Iztok Krajnc
Električna reinkarnacija
NOVICE
Električna reinkarnacija
Ford capri
Iztok Krajnc