Južnokorejci so dolgo dražili svoj hitri ioniq 5 N, zdaj pa so ga razkrili s kar 650 ’konji’!
Hyundai ioniq 5 N je prvi južnokorejski hitri posebnež, čigar vozne lastnosti naj bi vozniku narisale nasmeh na obraz. Tudi zato je na voljo cel kup novih sistemov, med katerimi izstopa ’N e-shift’, sistem, ki ga je razvila dirkalna divizija ’N division’, sistem pa posema občutek zmogljivega bencinskega motorja in osemstopenjskega robotiziranega menjalnika z dvojno sklopko. Sistem je povezan z zvočnim sistemom ’N active sound+’, ki preko zvočnikov simulira zvok konvencionalnega motorja na notranje zgorevanje, ’N e-shift’ pa prilagaja navor, da dobi voznik občutek, kot da vozi avtomobil z menjalnikom s prestavnimi razmerji. Tudi zato bo avtomobil malenkost ’cuknil’, ko bo navidezno prestavil v višjo prestavo, voznik pa bo preko obvolanskih ročic sam navidezno prestavljal. Ker nam sistemi za simulacijo bencinskih avtomobilov še nikoli doslej niso bili všeč, smo veseli, da bo sistem mogoče povsem izključiti.
Dodatna funkcija ’N grin boost’ omogoča največjo moč pogona, torej celotnih 478 kW (650 KM) moči, v kratkih 10 sekundnih intervalih, zato se lahko ob vključeni funkciji ioniq 5 N do 100 km/h požene v samo 3,4 sekunde in doseže hitrost 260 km/h. Skupno sta na voljo dva elektromotorja, sprednji proizvede 166 kW (226 KM) moči in zadnji 282 kW (383 KM), tako da je skupno za vožnjo na voljo 448 kW (609 KM) moči, začasno pa 478 kW (650 KM) (sprednji motor 175 kW (238 KM) in zadnji motor 303 kW (412 KM). Baterijski sklop pogoltne 84 kWh elektrike, s pomočjo hitrega polnjenja preko enosmernega toka z močjo do 350 kW pa se lahko baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 18 minutah.
Ioniq 5 N je opremljen še s sistemom ’N battery pre-conditioning’, ki celice baterije ogreva ali ohlaja do optimalne temperature, odvisno od izbranega programa vožnje. V načinu ’drag’ so na voljo kratki 10 sekundni intervali polne moči, v načinu ’track’ pa se temperatura celic baterije malenkost zmanjša, da lahko avtomobil dlje časa vztraja na dirkališču. V zadnji motor je še dodatno vgrajen sistem vektorske razporeditve navora, ki je na voljo v 11 stopnjah, da je lahko zagotovljena optimalna okretnost in lega v ovinkih, obenem pa v kombinaciji s sistemom optimiziranega nadzorovanega zdrsa ’N drift optimiser’ pomaga ohranjati kot drsenja avtomobila.
V primerjavi s klasičnim ioniq 5 je kar nekaj mehanskih nadgradenj in spremenjenih nastavitev, vključno z 42 dodatnimi zvari na karoseriji in 2,1 metra dodatnega lepila, kar izboljša togost karoserije. Trši so tudi nosilci motorja in baterije. Še več, volanski drog ima dodatno oporo za izboljšanje togosti in občutka na volanu, medtem ko so spremenili tudi razmerja servoojačevalnika za bolj neposreden odziv. Sam ioniq 5 N je sicer 20 milimetrov bliže cesti in ima 5 centimetrov širšo karoserijo.
Na samem avtomobilu lahko vidimo potrebo po dodatnem hlajenju baterije in motorjev v obliki odprtih rež za zrak pod masko, poleg tega je še nekaj dodatnih usmerjevalnikov zraka, tudi na spodnjem delu sprednjega odbijača, kar samo še poveča agresivnost izgleda. Na zadku je velik difuzor, ki je kriv za kar 8 dodatnih centimetrov pri dolžini, skupaj s strešnim spojlerjem pa zagotavlja dovolj podtlaka.
Športna tema se nadaljuje v notranjosti, saj sta spredaj športna sedeža z osvetljenima logotipoma, drugačen volanski obroč, tudi drugačne obvolanske ročice. Na sredinski konzoli je na straneh več oblazinjenja, da bodo noge potnikov spredaj med ovinki na mehki podlagi, seveda pa je na voljo kar nekaj odlagalnih mest, vhodi USB tipa C in podlaga za brezžično polnjenje pametnih telefonov. Prvi primerki bodo na cestah pred koncem leta, vstopni model pa bo stal okoli 70.000 EUR.
Ioniq 5 N ima 650 ’konjev’!
Beri dalje