Leta 1953 so pri znamki AC prvič pokazali njihov novi prototip izrazito (dvosed …) športnega avtomobila, ki je bil takrat okrašen z oznako 'AC-Tojeiro Ace' (interna koda: AE20). Ker je bil novi športni dvosed, ki so ga Britanci oblikovali v stilu nekaterih ferrarijev iz konca štiridesetih in začetka petdesetih let prejšnjega stoletja (lep primer tega je ferrari 166 MM 'Barchetta', 1948-1950), zelo toplo sprejet pri tedanjih kupcih, so pri znamki AC Cars še v istem letu zagnali serijsko proizvodnjo modela ace, zadnji primerki tega avtomobila so bili izdelani leta 1963. Ko se je v to zgodbo vmešal legendarni Carroll Shelby in v ta avto vgradil 4,3-litrski bencinski V8 motor znamke Ford, smo dobili cobro, ace pa je do leta 1986, ko smo dobili prototipni 'AC Ace Autokraft', poniknil v analih zgodovine.
slika
Sedaj, po več kot šestdesetih letih odsotnosti, se ace vrača na prizorišče kot novi vstopni model nedavno ponovno obujene znamke AC, vendar ob povezavi s prisilno polnjenim (turbo) 2,3-litrskim 4-valjnikom znamke Ford, medtem ko so prvotni primerki modela ace opremljeni z vrstnimi 6-valjniki (2,0 (66 kW/90 KM) in 2,6-litra (88 kW/120 KM) delovne prostornine) znamk AC, odnosno Ford (2,6-litra). Pred kratkim so Britanci sporočili, da si bodo kupci njihovih vozil leta 2025 lahko omislili nakup novega modela ace, ki bo za razliko od predhodnikov oblečen v karoserijo iz ogljikovih vlaken, spremenjena pa je tudi zasnova nosilne šasije in podvozja, ker bo novi ace občutno močnejši (ob tem govorijo o več kot 300 'konjih' (220 kW)) od predhodnikov. Ob tem bo obdržal prvotno vizualno podobo, drugačen je samo prednji par žarometov, kjer lahko najdete bolj moderno svetilno tehniko.
slika
Ker gre v tem primeru za puristično oblikovanega športnika, se novi ace lahko pohvali z zelo nizko maso (približno 1100 kg), posledično pa tudi z dobrimi voznimi lastnostmi ter odlično zmogljivostjo (0-100 km/h: 4,6 sekunde). Vse skupaj pa ni ravno poceni, ker vas bo novi ace ob morebitnem nakupu dobro udaril po žepu, ker boste ob tem lahko lažji za približno 200.000 evrov. To je še vedno ceneje kot nakup enega izmed prvotnih primerkov modela ace, ker morate v današnjih časih za odlično ohranjen primerek takšnega avtomobila odšteti precej več denarja (od 320.000 do 390.000 evrov).
slika
ferrari 166 MM barchetta
slika
AC tojeiro ace prototype
slika
AC tojeiro ace prototype
slika
1958 AC Ace_Bristol
slika
slika
slika
Posted on

Kobrin bratec se vrača

Verjetno na tem planetu ni ljubitelja avtomobilov, ki ne bi poznal legendarne AC cobre, precej manj ljudi pa pozna njenega starejšega in šibkejšega bratca (AC ace), brez katerega se Shelbyjeva ‘Cobra’ ne bi nikoli rodila, ker cobra v bistvu ni nič drugega kot ace z ameriškim ‘ladijskim motorjem’.

Beri dalje
Renault, ki stane vsaj 155.000 EUR!
NOVICE
Renault, ki stane vsaj 155.000 EUR!
Renault 5 turbo 3E
Iztok Krajnc
Novi clio je za ovinkom!
NOVICE
Novi clio je za ovinkom!
Renault clio
Iztok Krajnc
Električna mazda s klasičnim motorjem
NOVICE
Električna mazda s klasičnim motorjem
Mazda EZ-60
Iztok Krajnc
Outback na elektriko
NOVICE
Outback na elektriko
Subaru trailseeker
Iztok Krajnc
Z ogromnim motorjem V12!
NOVICE
Z ogromnim motorjem V12!
Aston martin DB12 AMR
Iztok Krajnc
Vrača se TT
NOVICE
Vrača se TT
Audi TT
Iztok Krajnc
Sedmi outback je SUV
NOVICE
Sedmi outback je SUV
Subaru outback
Iztok Krajnc
Pristal je na asfaltu
NOVICE
Pristal je na asfaltu
Range rover velar
Iztok Krajnc
25 odstotkov večji doseg
NOVICE
25 odstotkov večji doseg
Subaru solterra
Iztok Krajnc
Konkretna posodobitev
NOVICE
Konkretna posodobitev
Volvo S90
Iztok Krajnc