Ko se kupec odloča glede primerne zaloge pogonske moči v njegovem 4-kolesnem 'objektu poželenja' ob tem dostikrat pogleda podatek o pospeševanju od 0-100 km/h, ki pa v bistvu ni tako relevanten kot je podatek o dejanski prožnosti vgrajenega pogonskega sklopa, ki je vedno povezan z zalogo razpoložljivega motornega navora, ker vam samo zadosti motornega navora pri primernih (nižjih) vrtljajih v minuti lahko zagotovi primerno prožnost pogonskega sklopa (ob tem merijo čas, ki je potreben, da s 60 km/h pospešite do 100 km/h v najvišji, ali pa za eno stopnjo nižji prestavi), s tem pa enostavno in varno prehitevanje. Po nemških ugotovitvah lahko vsa vozila, ki opravljeno nalogo (60-100 km/h) opravijo v časovnem razponu od 5,5 (prevoženih približno 122 metrov) do 8 sekund (približno 178 metrov), označimo kot varna vozila, ker se boste s tako zmogljivim vozilom lahko lažje izognili kakšnim kritičnim situacijam ob vključevanju v promet ali pa ob prehitevanju.
slika
In koliko 'konj', odnosno kilovatov potrebujete v vsakdanjem prometu? Na to vpliva več faktorjev. Kot prvega velja izpostaviti to, kako obteženo (število potnikov in količina tovora, odnosno prtljage …) je vaše vozilo po navadi, pomembno je tudi to kako pogosto z njim vlečete priklopnik. Poleg tega morate ob tem upoštevati tudi konfiguracijo (topografijo) terena na vaših običajnih vožnjah in tudi to, kje se večinoma vozite (mestno okolje ali medkrajevne ceste in avtoceste?), največji in najpomembnejši vpliv na primerno zalogo pogonske moči pa ima neto masa vozila, ker je prevelika neto masa največji sovražnik vseh transportnih sredstev. Ob tem so Nemci pripravili zanimivo preglednico glede tega, koliko 'konj' je dejansko (razumsko) potrebnih za dobro sožitje pogonskega sklopa in avtomobila (razmerje med maso in številom 'konj'). Osebno se kar strinjam z nemškimi ugotovitvami, čeprav bi vam ob tem svetoval, da imate pod motornimi pokrovi vaših avtomobilov lahko še kakšne dodatne 'konje' v razponu od + 10 do + 20 KM.
slika
Sicer pa lahko ob nakupu avtomobila upoštevate zlato pravilo, ki pravi, da je avtomobil s srednjo stopnjo motoriziranosti (ne preveč, ne premalo KM) najboljša možna izbira, in to ob povezavi s srednjo stopnjo opremljenosti, ker se samo 'bedaki in konji' ob nakupu avtomobila odločijo za kombinacijo osnovnega pogonskega sklopa in največjega paketa opreme (recept za povišano povprečno porabo goriva in slabe zmogljivosti).
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Koliko ‘konj’ potrebujete?

Pri ADAC so se tokrat lotili iskanja odgovorov na vprašanje koliko pogonske moči je dejansko potrebne ob vožnji z avtomobilom. Odgovor ni preprost, ker je povezan z namembnostjo vozila.

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Ko še Mercedes-AMG počepne
NOVICE
Ko še Mercedes-AMG počepne
Brabus 700
Iztok Krajnc
Moderna psihedeličnost
NOVICE
Moderna psihedeličnost
Porsche 911 spirit 70
Iztok Krajnc
Majhni japonski poltovornjaki
NOVICE
Majhni japonski poltovornjaki
Napoved novega kulta?
Iztok Krajnc
Vojna napoved X7 in GLS
NOVICE
Vojna napoved X7 in GLS
Audi Q9
Iztok Krajnc
Zeleni pospeški
NOVICE
Zeleni pospeški
Lexus ES
Iztok Krajnc
Velika limuzina napada Nemce
NOVICE
Velika limuzina napada Nemce
Toyota bZ7
Iztok Krajnc
GLB bo tukaj leta 2026!
NOVICE
GLB bo tukaj leta 2026!
Mercedes-benz GLB
Iztok Krajnc
Hitro počitniško vozilo
NOVICE
Hitro počitniško vozilo
Toyota RV-2 concept
Iztok Krajnc
Renault, ki stane vsaj 155.000 EUR!
NOVICE
Renault, ki stane vsaj 155.000 EUR!
Renault 5 turbo 3E
Iztok Krajnc
Novi clio je za ovinkom!
NOVICE
Novi clio je za ovinkom!
Renault clio
Iztok Krajnc