Ko se kupec odloča glede primerne zaloge pogonske moči v njegovem 4-kolesnem 'objektu poželenja' ob tem dostikrat pogleda podatek o pospeševanju od 0-100 km/h, ki pa v bistvu ni tako relevanten kot je podatek o dejanski prožnosti vgrajenega pogonskega sklopa, ki je vedno povezan z zalogo razpoložljivega motornega navora, ker vam samo zadosti motornega navora pri primernih (nižjih) vrtljajih v minuti lahko zagotovi primerno prožnost pogonskega sklopa (ob tem merijo čas, ki je potreben, da s 60 km/h pospešite do 100 km/h v najvišji, ali pa za eno stopnjo nižji prestavi), s tem pa enostavno in varno prehitevanje. Po nemških ugotovitvah lahko vsa vozila, ki opravljeno nalogo (60-100 km/h) opravijo v časovnem razponu od 5,5 (prevoženih približno 122 metrov) do 8 sekund (približno 178 metrov), označimo kot varna vozila, ker se boste s tako zmogljivim vozilom lahko lažje izognili kakšnim kritičnim situacijam ob vključevanju v promet ali pa ob prehitevanju.
slika
In koliko 'konj', odnosno kilovatov potrebujete v vsakdanjem prometu? Na to vpliva več faktorjev. Kot prvega velja izpostaviti to, kako obteženo (število potnikov in količina tovora, odnosno prtljage …) je vaše vozilo po navadi, pomembno je tudi to kako pogosto z njim vlečete priklopnik. Poleg tega morate ob tem upoštevati tudi konfiguracijo (topografijo) terena na vaših običajnih vožnjah in tudi to, kje se večinoma vozite (mestno okolje ali medkrajevne ceste in avtoceste?), največji in najpomembnejši vpliv na primerno zalogo pogonske moči pa ima neto masa vozila, ker je prevelika neto masa največji sovražnik vseh transportnih sredstev. Ob tem so Nemci pripravili zanimivo preglednico glede tega, koliko 'konj' je dejansko (razumsko) potrebnih za dobro sožitje pogonskega sklopa in avtomobila (razmerje med maso in številom 'konj'). Osebno se kar strinjam z nemškimi ugotovitvami, čeprav bi vam ob tem svetoval, da imate pod motornimi pokrovi vaših avtomobilov lahko še kakšne dodatne 'konje' v razponu od + 10 do + 20 KM.
slika
Sicer pa lahko ob nakupu avtomobila upoštevate zlato pravilo, ki pravi, da je avtomobil s srednjo stopnjo motoriziranosti (ne preveč, ne premalo KM) najboljša možna izbira, in to ob povezavi s srednjo stopnjo opremljenosti, ker se samo 'bedaki in konji' ob nakupu avtomobila odločijo za kombinacijo osnovnega pogonskega sklopa in največjega paketa opreme (recept za povišano povprečno porabo goriva in slabe zmogljivosti).
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Koliko ‘konj’ potrebujete?

Pri ADAC so se tokrat lotili iskanja odgovorov na vprašanje koliko pogonske moči je dejansko potrebne ob vožnji z avtomobilom. Odgovor ni preprost, ker je povezan z namembnostjo vozila.

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Sedemsedežni električni križanec za teren
NOVICE
Sedemsedežni električni križanec za teren
Porsche K1
Iztok Krajnc
Praktičnost bo njegova vrlina
NOVICE
Praktičnost bo njegova vrlina
Citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Sedem sedežev prihaja jeseni
NOVICE
Sedem sedežev prihaja jeseni
Mazda CX-80
Iztok Krajnc
Pravi superšportnik
NOVICE
Pravi superšportnik
Aston martin DBS
Iztok Krajnc
Test otroških koles
NOVICE
Test otroških koles
ADAC
Iztok Krajnc
Vizualno je zdaj bolj jezen
NOVICE
Vizualno je zdaj bolj jezen
Nissan qashqai
Iztok Krajnc
Alpina B3
NOVICE
Alpina B3
Enaka bosta še nekaj časa
Iztok Krajnc
Nova slonja kotalka
NOVICE
Nova slonja kotalka
ARI soleno
Iztok Krajnc
Zbiratelj se rodiš
NOVICE
Zbiratelj se rodiš
Petja Grom
Iztok Krajnc
Prevetritev že na evropskem obzorju
NOVICE
Prevetritev že na evropskem obzorju
Mahindra XUV 400
Iztok Krajnc