Mercedes-benz CLA bo prihodnje leto zapeljal v novo generacijo, takrat pa bo prvič izdelan na novi modularni platformi MMA, ki podpira tako hibridne kot električne pogone.
Pri Mercedes-Benzu se končno zavedajo, da so morebiti prehitro skočili na vlak elektrifikacije, zato bodo še nekaj časa vztrajali z motorji na notranje zgorevanje. Slednje podpira tudi nova prilagodljiva platforma MMA, na kateri bo izdelan nov razred CLA. Vstopni pogon bo hibridni, kjer bo 1,5-litrski bencinski štirivaljnik ob pomoči elektromotorja skrbel za premikanje, baterija pa bo pospravila 1,3 kWh elektrike. Moč se bo na sprednji kolesi prenašala preko novega dvosklopčnega menjalnika z osmimi stopnjami, ki bo skrbel tudi za udobno preklapljanje med elektromotorjem in motorjem na notranje zgorevanje. Motor nosi interno oznako M252 in je 17 odstotkov lažji od motorja M260, ki ga zamenjuje, prav tako pa bo mogoče na elektriko prevoziti nekaj kilometrov vse do hitrosti 100 km/h.

Po napovedih bo takšen mercedes-benz CLA imel tri nabore moči in sicer 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) in 140 kW (190 KM), pri čemer bo povprečna poraba bencina na nivoju dizelskih motorjev. Nemci v to res verjamejo, zato CLA ne bo na voljo kot priključni hibrid, bo pa na voljo še popolnoma električna različica, ki se verjetno ne bo imenovala EQA. Električni CLA bo imel najnovejšo tehnologijo baterij in najnovejše elektromotorje, zato bo zelo ekonomičen, na voljo pa bosta dve bateriji. Manjša bo litij-železo-fosfatna in bo pospravila 58 kWh elektrike, večja, ki bo pogoltnila 85 kWh, pa bo nikel-mangan-kobaltna.

Inženirji napovedujejo, da bo imel električni mercedes-benz CLA potencial, da s polno baterijo prevozi do 750 kilometrov, zaradi 800-voltne električne arhitekture pa bo omogočeno hitro polnjenje z močjo do 320 kW. Tako se bo baterija za novih 300 kilometrov vožnje napolnila v pičlih 10 minutah. Električni CLA bo imel elektromotor na zadnji premi, ki bo ponudil 198 kW (270 KM), pohvalil pa se bo lahko z dvostopenjskim menjalnikom, kar bo povečalo učinkovitost. Štirikolesne izdaje 4matic bodo imele še dodatni elektromotor z močjo 81 kW (110 KM) na sprednji premi. Zaradi hitrega polnjenja in dobrega programja, ki upravlja z baterijo in elektromotorji, je prototipni CLA podrl rekord v električni vožnji. Poprej je rekord nosil porsche taycan, CLA pa je v 24 urah uspešno prevozil 3717 kilometrov in pobral titulo najboljšega.

Oblikovno bo novi mercedes-benz CLA ohranil silhueto in proporcije, malenkost bolj agresiven bo na pogled, premogel pa bo nov svetlobni podpis v obliki trikrake zvezde. Novi CLA bo na cestah že prihodnje leto, kmalu za tem se bo pojavila še malenkost bolj prostorna izdaja CLA shooting brake. Leta 2026 pa lahko na enaki platformi pričakujemo še nova GLA in GLB, ki bosta premogla enake pogonske sklope.
Kopica novih pogonov
Beri dalje