Evropski proizvajalci avtomobilov so že bolj previdni pri napovedih o opuščanju motorjev na notranje zgorevanje, zato smo lahko prepričani, da jih bomo videvali v avtomobilih tudi čez 20 let. Tudi leta 2024 jih bo Opel ponujal v povsem novem modelu grandland, ki bo izdelan na srednje veliki platformi STLA-M, enako v drobovju skriva tudi novi peugeot 3008. Kljub temu bo imel opel grandland svojo osebnost, ki se bo že na prvi pogled odražala s posebno zunanjostjo, kjer bodo ključno vlogo igrale različne barve zunanjosti in oblikovnih dodatkov.
slika
Vsekakor bo opel grandland imel posebno prezenco na cestah, tudi zavoljo posebne maske, ki ji pri Oplu že od modela mokka pravijo 'vizor'. Slednja je pri grandlandu še malenkost povečana in seveda bolj sodobna z novim tridimenzionalnim elementom, prav tako pa maska že v osnovi ni črna, temveč skupaj s sprednjimi lučmi prozorna, znotraj slednje pa je osvetljen logotip znamke Opel. Če v notranjost maske pogledaš od strani, lahko lepo vidiš celotno drobovje, kar je na fotografijah sicer težko opazno, vendar pravijo, da je celoten izgled podoben akvariju. Zanimivo je, da vsaj na predstavljenih fotografijah ne vidimo dodatkov iz kroma, kar nam je sicer všeč, prav tako pa na spodnji strani stranskih stekel ni vremenskih trakov, spet podobno kot pri peugeotu 3008, seveda pa lahko enako filozofijo pričakujemo tudi pri drugih avtomobilih izdelanih na platformi STLA. Podobno, kot je posebna maska spredaj, so posebne luči zadaj, ki so tudi znotraj velikega prozornega elementa, napis 'Opel' pa je tudi tukaj osvetljen. Novi opel grandland sicer v dolžino meri 4,65, v širino 1,89 in v višino 1,64 metra.
slika
Pri Oplu so se še posebej posvetili notranjosti, kjer so dali poudarek na obliko in kvaliteto materialov. Vsesplošno bo kazina zanimiva zaradi 16 palcev velikega zaslona na armaturni plošči, tudi zaradi številnih zanimivih oblikovnih elementov. Pred voznikom je na žalost manjši zaslon, k sreči pa so pod osrednjim zaslonom tudi klasični gumbi za upravljanje s prezračevanjem. Še več, volan je zdaj manjši in malenkost bolj podolgovat, zanimiva pa je tudi v blago oblečena sredinska konzola. Sami materiali v notranjosti nikakor niso razkošni, so pa uporabni in trpežni, z enostavno barvno paleto, vse skupaj pa je po napovedih zelo kvalitetno sestavljeno.
slika
Ker je novi opel grandland kar 173 milimetrov daljši od predhodnika, je seveda bistveno več prostora za noge zadnjih potnikov (2 centimetra), takisto je mogoče v prtljažnik pospraviti 36 litrov več prtljage, skupno 550 litrov. Druga vrsta sedežev je zdaj bolj uporabna, saj je mogoče naslone prevrniti po sistemu 40:20:40, od prevrnjenih zadnjih sedežih pa se prtljažnik iz 550 poveča na 1640 litrov. Poleg tega bo povsod po kabini na voljo skupno 35 litrov odlagalnih površin, v kar je zajeta globoka in široka sredinska konzola, takisto poseben prodal z delno prosojno sprednjo stranico, preko katere je viden telefon, če se zaslon osvetli, takisto posebna lučka voznika opozori na telefon, če je slednjega pozabil v predalu za polnjenje.
slika
Za premikanje bo zadolženih kar nekaj pogonskih sklopov, pri čemer bo vstopni blagohibridni 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki sam po sebi sicer proizvede 100 kW (136 KM) moči, zaradi 48-voltnega električnega omrežja pa v kolaboraciji z bencinskim motorjem deluje tudi elektromotor, ki lahko ponudi dodatnih 21 kW (28 KM) moči. Poleg začasne dodatne moči blagohibridni sistem podaljša čas ugasnjenega motorja pri rdeči luči, takisto je daljše jadranje pri višjih hitrostih, posledično pa malenkostno manjša poraba bencina.
slika
Kasneje bo na voljo tudi priključnohibridni pogonski sklop, ki bo z elektromotorjem združeval enak 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, na elektriko pa bo mogoče prevoziti do 85 kilometrov. Seveda bo v očeh odgovornih pri Oplu najbolj zaželena električna izdaja, kjer bosta na voljo dve različno veliki bateriji, ki bosta med obema osema pospravili ali 73 ali 98 kWh elektrike. Manjša baterija bo lahko dovajala elektriko enemu elektromotorju z močjo 155 kW (210 KM), ki bo poganjal sprednji kolesi, ali dvema, ki bo bosta ponudila 231 kW (310 KM) sistemske moči. Večja baterija bo elektriko dovajala samo enemu elektromotorju, slednja izdaja pa bo lahko prevozila do 700 kilometrov s polno baterijo, pri čemer bo slednjo mogoče napolniti od 10 do 80 odstotkov v 26 minutah. Ker bo električna napeljava 400-voltna, bo omogočeno polnjenje z močjo do največ 160 kW. Z manjšo baterijo in enim elektromotorjem bo mogoče pripeljati do 510 kilometrov daleč.
slika
Poleg zvrhanega koša varnostnih sistemov, bo opel grandland znal sam zaustaviti in speljati v zastoju, prepoznavati prometne znake in posledično samodejno prilagajati omejitev pametnega radarskega tempomata, takisto bo na voljo 360-stopinjski pregled okoli avtomobila. Tako bo seveda omogočeno lažje parkiranje pri popolnoma vseh izdajah avtomobila. Kakšna bo cena? Vstopni opel grandland bo stal okoli 30 tisočakov, vstopni električni pa okoli 50.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Korak naprej na vseh področjih

Pri Oplu napovedujejo preporod z novim modelom grandland, ki bo ponudil veliko prostornosti in različne pogone.

 

 

Beri dalje
Super stroj z več kot 1400 ‘konjički’
NOVICE
Super stroj z več kot 1400 ‘konjički’
Mercedes-AMG SUV
Iztok Krajnc
Za legendo le najboljše
NOVICE
Za legendo le najboljše
Ford capri
Iztok Krajnc
5 zvezdic na Euro NCAP
NOVICE
5 zvezdic na Euro NCAP
Volkswagen tayron
Iztok Krajnc
Plaid po imenu performance
NOVICE
Plaid po imenu performance
Tesla model Y performance
Iztok Krajnc
Tečeta zadnji krog
NOVICE
Tečeta zadnji krog
Porsche boxster in cayman
Iztok Krajnc
ARI-jev vstop v segment ‘resnih’ avtomobilov
NOVICE
ARI-jev vstop v segment ‘resnih’ avtomobilov
ARI poly
Iztok Krajnc
Strela na štrom!
NOVICE
Strela na štrom!
Tesla model S plaid
Iztok Krajnc
30 dostavnikov za Pošto Slovenije
NOVICE
30 dostavnikov za Pošto Slovenije
Citroën ë-berlingo
Iztok Krajnc
V šesto še bolj robustna
NOVICE
V šesto še bolj robustna
Toyota RAV4
Iztok Krajnc
Ekstremno testiranje
NOVICE
Ekstremno testiranje
Genesis GV90
Iztok Krajnc