Egipčani so v zgodnjih šestdesetih letih, ko jih je vodil legendarni Gamal Abdel Naser, želeli izpeljati industrijsko revolucijo njihove države, seveda ob pomoči tujcev. Tega so se zelo dobro zavedali tudi pri znamki NSU, zato so se v Neckarsulmu v prvih mesecih leta 1960 pojavili Egipčani, ki so z Nemci kasneje podpisali dogovor o dobavi voznih šasij in motorjev, prve sestavne dele za prvi delno avtohtoni egiptovski avtomobil so Nemci dobavili že v juniju leta 1960. Vendar se vse ni odvijalo po načrtih tedanje egiptovske vlade, ki je želela, da bi NSU ramses nastajal najmanj v 10.000 primerkih na leto.
slika
Glavna težavo je predstavljala splošna podhranjenost egiptovske tovarne v pogledu strojev in orodij, ker so posledično ročno sestavljali model ramzes ob pomoči v Nemčiji izdelanih sestavnih delov, ki so jih razvili pri znamki NSU. Zaradi tega so v bližini Kaira avtomobile samo sestavljali, namesto, da bi jih izdelovali. V osnovi ramzes ni nič drugega kot v Egipčana zakamufliran Nemec s spremenjeno karoserijo NSU-jevega modela prinz I, II in III (1957 – 1962), ki je oblikovana po okusu in potrebah Egipčanov. V primeru skoraj 600 kubičnega bencinskega pogonskega sklopa so Nemci v Kairo pošiljali njegovo E (export) različico, kjer sta vgrajena motorna bata iz motorja lahko iztisnila 30 'konj' (22 kW).
slika
Medtem ko so si Nemci lahko omislili prinza samo v 2-vratni limuzinski različici, so imeli Egipčani nekaj več izbire, ker si je kupec poleg 2-vratne limuzine lahko omislil tudi 'lifestyle' SUV verzijo s smiselno označbo 'Utilica', ker so v tistih časih še spoštovali pomen besede šport ob povezavi z avtomobili. Obstajala je tudi bolj rafinirana 2-vratna različica odprtega ramzesa. Pri egiptovski armadi in njihovi pošti pa so bili zelo veseli poltovorne verzije modela ramzes. Egiptovskih sanj o lastni avtomobilski industriji je bilo konec v juliju leta 1973, ker se je takrat v Neckarsulmu zaključila proizvodnja modela prinz 1000, s tem so Egipčani posledično ostali brez potrebnih sestavnih delov.
slika
Koliko ramzesov so Egipčani v resnici dobavili kupec ne vemo, vemo pa to, da ima ta kompaktni in tudi dejansko ekološko naravnan (majhne zunanje mere, šibak pogonski sklop, lahkotnost avtomobila in neotovornjenost z različno, pogojno uporabno komfortno kramo) avtomobilček v Egiptu še danes nekaj vernih oboževalcev, ker predstavlja utelešenje tedanjih egiptovskih idealov o svobodi in neodvisnosti ter ekonomskem razcvetu njihove države.
slika
Posted on

Mali princ je postal faraon

V tej zgodbi se bomo spomnili NSU-jeve egiptovske avanture, ki ima v severnoafriški deželi piramid velik pomen, ker uteleša rojstvo egiptovske avtomobilske industrije, v Neckarsulmu pa so ob tem poskrbeli za razvoj in izdelavo vseh potrebnih orodij za nastanek tega, vsaj za nas, izredno eksotičnega avtomobilčka.

Beri dalje
Kompaktni mestni poltovornjak
NOVICE
Kompaktni mestni poltovornjak
Piaggio porter NPE
Iztok Krajnc
Mesija se vrača
NOVICE
Mesija se vrača
Honda prelude
Iztok Krajnc
Čas martinovanja: odpovejmo se vožnji pod vplivom alkohola
NOVICE
Čas martinovanja: odpovejmo se vožnji pod vplivom alkohola
Agencija za varnost prometa
Iztok Krajnc
Poklon terencem zgoraj brez
NOVICE
Poklon terencem zgoraj brez
Toyota land cruiser ROX concept
Iztok Krajnc
Napad na razred B
NOVICE
Napad na razred B
Renault clio
Iztok Krajnc
Južnokorejci ga že poznajo!
NOVICE
Južnokorejci ga že poznajo!
Kia sportage
Iztok Krajnc
Kompaktni križanec za 8.700 evrov
NOVICE
Kompaktni križanec za 8.700 evrov
Škoda kylaq
Iztok Krajnc
Kompaktni križanec na elektriko
NOVICE
Kompaktni križanec na elektriko
Kia EV2
Iztok Krajnc
Prvi 4-sedežnik iz kategorije L7e
NOVICE
Prvi 4-sedežnik iz kategorije L7e
Softcar L7
Iztok Krajnc
Predogled GR86 s turbomotorjem?
NOVICE
Predogled GR86 s turbomotorjem?
Toyota GR86 rally legacy concept
Iztok Krajnc