Na tokratnem testu pnevmatik v dimenzijah 205/55 R16 H so Nemci, ki ob tem ponovno niso omenjali kakšnih pomočnikov iz drugih evropskih držav, testirali 3 različno izrabljene komplete šestih zimskih pnevmatik različnih proizvajalcev (Continental WinterContact TS860, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear Ultragrip 9, Michelin Alpin 5, Nokian WR D4 in Yokohama BluEarth), ki so jih pred testiranji primerno izrabili, in to na tri načine (realna obraba ob vožnji in dve izsiljeni obrabi ob pomoči strojev), posledično so na testne golfe namestili pnevmatike s tekalnimi profili v območju od 2 do 2,5 mm. Nemci so ob tem ugotovili, da tako izrabljene pnevmatike nimajo večjih težav ob običajni vožnji in zaviranju na ravnih odsekih suhih cest, prve težave s prenosom moči na vozno podlago in zaviranjem se pojavijo šele ob vožnji po mokrih in zasneženih cestah, zelo nevaren za tako izrabljene pnevmatike pa je tako imenovani 'aquaplaning' ('splavanje'), sploh ob vožnji skozi ovinke, kjer lahko izrabljene pnevmatike drastično (od - 50 do - 78 % ob primerjavi z novimi pnevmatikami istega tipa …) izgubijo oprijem. Ti izsledki ne veljajo samo za tokrat testirane zimske pnevmatike, temveč tudi za letne in celoletne pnevmatike.
slika
Omenili pa so tudi lažni občutek varnosti ob vsakodnevnih vožnjah, ki ga vozniku ob zaviranju na ravni in suhi cesti lahko ponudijo izrabljene pnevmatike, ker izrabljen profil nima veliko vpliva na dolžino zavorne poti, razen ob zaviranju na mokrem in snegu, kjer se bo zavorna pot vozila nekoliko podaljšala (od + 7 do + 20 % na mokri cesti, od + 14 do + 32 % na zasneženi cesti), slabši (od - 15 do - 35 %) pa bo tudi prenos pogonske moči na zasneženo vozno podlago. Precej več težav vam bodo izrabljene pnevmatike lahko povzročile ob vožnji skozi ovinke, ker boste kontrolo nad vozilom izgubili veliko hitreje, sploh v primerih, ko vas bo v ovinku presenetila večja količina stoječe vode. Če imate na vozilu nameščene preveč izrabljene pnevmatike (manj kot 4 mm profila v primeru zimskih pnevmatik in manj kot 3 mm profila v primeru letnih pnevmatik), potem lahko pričakujete, da boste v kombinaciji s preveliko hitrostjo v ovinku zleteli s ceste, ker vam priljubljeni 'Playstation' dodatki (ABS, TCS in ESP) v takšnih primerih ne morejo rešiti kože, ker lahko delujejo optimalno samo takrat, ko na vozilu niso nameščene preveč izrabljene pnevmatike.
slika
Med resničnimi zmagovalkami tega nevsakdanjega primerjalnega testa velja omeniti predvsem pnevmatiko znamke Goodyear (tip Ultragrip 9), ker je to pnevmatika, kjer se z obrabo najmanj poslabšajo (ob primerjavi z ostalimi pnevmatikami na tem testu) njene vozne lastnosti, razen v dveh kategorijah (prenos pogonske moči na zasneženi vozni podlagi in zaviranje na zasneženi vozni podlagi), kjer je od nje nekoliko boljša pnevmatika znamke Michelin (tip Alpin 5), ki ima občutno večje težave z ohranjanjem vozila na vozni podlagi ob prečnem 'splavanju' ob vožnji skozi ovinke. Obstaja pa tudi ena prednost izrabljenih pnevmatik, ker boste z njimi ob vožnji lahko 'pokurili' malenkost manj pogonskega goriva, vendar na račun vaše varnosti …
slika
Posted on

Manj profila, manj varnosti

Testni vozniki največjega nemškega avtomobilskega kluba so tokrat izvedli rahlo neobičajen test zimskih pnevmatik, ker jih je zanimalo kakšen vpliv ima obraba pnevmatik na vozne lastnosti avtomobilov.

Beri dalje
Nova slonja kotalka
NOVICE
Nova slonja kotalka
ARI soleno
Iztok Krajnc
Zbiratelj se rodiš
NOVICE
Zbiratelj se rodiš
Petja Grom
Iztok Krajnc
Prevetritev že na evropskem obzorju
NOVICE
Prevetritev že na evropskem obzorju
Mahindra XUV 400
Iztok Krajnc
Težak, težji, m – hero 1
NOVICE
Težak, težji, m – hero 1
Dongfeng m - hero 1
Iztok Krajnc
Maraton nadzora hitrosti
NOVICE
Maraton nadzora hitrosti
Agencija za varnost prometa
Iztok Krajnc
Tiguan+2
NOVICE
Tiguan+2
Volkswagen tayron
Iztok Krajnc
Električni kabriolet
NOVICE
Električni kabriolet
Maserati grancabrio folgore EV
Iztok Krajnc
Jubilejni abarth
NOVICE
Jubilejni abarth
Abarth Classiche 1300 OT
Iztok Krajnc
Električen razred C
NOVICE
Električen razred C
Mercedes-benz EQC
Iztok Krajnc
Več opreme, ne moči
NOVICE
Več opreme, ne moči
Ford focus ST edition
Iztok Krajnc